2011-01-12, 20:13
Medlem
Om man nu styckar kroppen varför bränner man inte upp delarna sen ?
Citera
2011-01-12, 20:13
Medlem
Timeouts avatar
Nu fick jag ett PM igen... lägger ut det här och med mina kommentarer.

PM.
Följer tråden och har lite insikt i fallet.

Jag kan själv inte posta. Jag funderar bara på varför ingen kommenterar uppgiften om att båda bilarna, golfen och cadillacen setts i området runt lockhyttan av vittne. Men att golfen sedan påträffas i ett bilgarage i Örebro m nyckeln i. Eva åkte ju uppenbarligen inte tillbaka till stan igen... Om det nu var hon som körde ut till lockhyttan och vittnets uppgifter stämmer.
Jag får inte ihop det, men det verkar ju i så fall som att det behövs en till GM eller medbrottsling. Jag förstår att det måste va jobbigt för AA, men har hon alibi för den aktuella dagen skulle man ju vilja veta. Vilda spekulationer men gått och funderat på detta nu i två dgr...

Du verkar ju ha åsikter. Har du någon tanke om detta?

Om du vill alltså.. Här eller i tråden..

Mitt svar.
Känner att jag vill vara lite försiktig med att blanda in SB:s sambo i detta... för hon är antagligen lika lurad av SB som alla andra kvinnor han har haft... och hon och hennes dotter måste må rent ut sagt för jäkligt nu. Allt är ju krossat för dom i och med detta.
Nej jag tror inte för ett ögonblick att hans sambo har något med detta att göra.

Har du tillförlitlig källa på att bilarna har setts samtidigt i Lockhyttan?
Eller har bara bilarna setts där men inte samma ställe och inte samtidigt?

Hur det har gått till kan vi ju bara spekulera i.. Dom möttes kanske någonstans... i garaget eller Lockhyttan... och nåt hände och Eva dog.
SB kör tillbaka hennes bil till garaget... tar sin egen bil och dumpar kroppen... eller dumpar hennes kropp med hennes bil...
Ja vete fan... men han har säkert ingen medhjälpare...
Senast redigerad av Timeout 2011-01-12 kl. 20:16.
Citera
2011-01-12, 20:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
jag vet inte men såg att det antyddes tidigare?

Ok...någon som har fax och bilnumret kan kolla upp dom senaste ägarna.
Jag har fax... men inte bilnumret men vet att det har varit ute i tråden tidigare.
Citera
2011-01-12, 20:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Om man nu styckar kroppen varför bränner man inte upp delarna sen ?

Därför att det är ett helsike att elda upp en kropp och det ryker när man eldar och benbitar blir alltid kvar.
På krematorium så mals askan för att få stora benbitar att försvinna.
Citera
2011-01-12, 20:20
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatspanare
Ursäkta men det här var min källa till att förhören inleddes kl 20.27

http://www.expressen.se/nyheter/1.2278507/timmarna-innan-eva-forsvann

Min källa är häktningsframställan den 4/1.
Citera
2011-01-12, 20:20
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Därför att det är ett helsike att elda upp en kropp och det ryker när man eldar och benbitar blir alltid kvar.
På krematorium så mals askan för att få stora benbitar att försvinna.

Det lär ju lukta helvete om man bränner en kropp
Citera
2011-01-12, 20:29
Medlem
Citat:
07.47 Skickar Eva ett sms till en av sina söner. Hon lämnar sin lägenhet i centrala Örebro.

Hon har sedan setts köra i sin silverfärgade Golf på Nygatan i riktning mot Svartån, enligt Facebook-sidan som skapats av vänner till hennes familj. Eva sågs sedan på Stubbengatan i närheten av sitt nya kontor på en konsultfirma.
Kring lunchtid är den misstänkte 51-åringen i tvättstugan i sitt hyreshus i centrala Örebro. Han ursäktar sig för att han plötsligt tagit en grannes tvättid och säger: ”Jag var tvungen att tvätta lite”. På eftermiddagen slår en av Evas kollegor larm till polisen om att hon försvunnit.

lite OT kanske men gick det inte fort från att hon sågs till på förmiddagen till att polisanmäla försvinnande på eftermiddagen? Kollegan måste ha vetat att nåt inte stämde.
Citera
2011-01-12, 20:30
Medlem
Citat:
Jag har fax... men inte bilnumret men vet att det har varit ute i tråden tidigare.

enl tidigare i tråden så fanns det en annons lagrad i googlecache som visade en sån bil som SB har när någon gjorde en slagning på den bilen så visade det sig att SB är ägare till just den bilen

GCD575
Citera
2011-01-12, 20:30
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Kan mordvapnet vara en golfklubba månntro? Det väcker inga misstankar om han hade dem med sig i bilen eftersom han var en van spelare. Lätta att rengöra också

Det var en kanonbra ide. Det kan kanska förklara varför han haft av huvudet, om han nu har det.
Då måste ju det skaffas undan kvickt. De brukar väl vara rätt bra på att ta reda på vilket tillhygge som använts mot huvudet.

I så fall kan man ju gissa på att huvudet fått ett särskilt bra gömställe.
Citera
2011-01-12, 20:33
Medlem
Sansavis avatar
Citat:

Bilen såldes väl av en bilhandlare i Järna. Den cachade bilannonsen har varit i tråden tidigare.
länk till bilannonsen
Citera
2011-01-12, 20:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Jag hade bilnumret sparat och nu en fax i min hand.

Bilen ägdes inte av Eva innan.

GMAC HB i Trollhättan ägde bilen from 2010-06-22

Järna bilcentrum i Järna ägde bilen från 2010-08-04

SB står som ägare från 2010-11-11

Alltså... bilen var ingen muta eller betalning för skuld.
Citera
2011-01-12, 20:42
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det var en kanonbra ide. Det kan kanska förklara varför han haft av huvudet, om han nu har det.
Då måste ju det skaffas undan kvickt. De brukar väl vara rätt bra på att ta reda på vilket tillhygge som använts mot huvudet.

I så fall kan man ju gissa på att huvudet fått ett särskilt bra gömställe.

Från Aftonbladet i dag och GW Persson...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8397922.ab

Delar av 51-åriga Evas kropp har hittats i området Lockhyttan utanför Örebro – ett för gärningsmannen bekant område enligt GW Persson.
– Man åker till ett ställe man känner till sedan tidigare, man åker sällan ut på måfå.
Han tror dessutom att kroppsdelarna har dumpas på olika platser inom en radie på tre mil från mordplatsen.
”Vill dumpa kroppen fort”
– Då kommer man tillräckligt långt bort från stället där det skedde, samtidigt som man vill dumpa kroppen så fort som möjligt. Det är ytterst sällan man hittar något utanför den radien.

Min kommentar...
Fy fan så läskigt att bo i eller runt Örebro nu. Var som helst kan ni vänta er att hitta plastsäckar med kroppsdelar.
Så sjukt om GW har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in