2011-01-11, 23:09
Medlem
letsdoits avatar
Den svarta Cadillacen, ja...

Endast en dag efter EM:s sista födelsedag övergick Cadillac-ägandet på SB. Sedan hann han bara inneha raggarbilen en dryg månad innan EM försvann. - Kan detta appliceras på fallet, tro..?
Citera
2011-01-11, 23:09
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Det är det jag menar, att det var "så" viktigt att säkerställa, vet du själv fall i nära anslutning till nutid, då det varit så brottom att veta?

Självklart prioriterar fu-ledare det som är viktigt, och tydligen behövde dom detta for att hålla han, vilket jag tolkar som att de inte har speciellt mycket på han framtills nu. ..

Men att få fyndet identifierat är ju det mest viktiga, det är ju främst på den kopplingen (att han har haft en relation till BO som han blev misstänkt). Bråttom hade de ju med tanke på att de stod inför en omhäktning och den påstådde misstänkte satt häktad på den svagare grunden för häktning. Att han satt häktad på den svagare grunden visar ju att de inte har haft så mycket "på honom".
Citera
2011-01-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maoth
Nu spånar jag fritt: Han är en manipulativ kvinnotjusare och dessutom intelligent! Av någon anledning behöver Eva försvinna ur hans liv och det smartaste vore att manipulera sin sambo att bli delaktig i det.
Jag tror drivkraften är att sambon inte ska få veta något om relationen, om hon visste om den så det kanske hon som är skyldig eftersom hon vill ha mannen för sig själv
Citera
2011-01-11, 23:12
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Nu spånar jag fritt: Han är en manipulativ kvinnotjusare och dessutom intelligent! Av någon anledning behöver Eva försvinna ur hans liv och det smartaste vore att manipulera sin sambo att bli delaktig i det.

och motivet är då? att hon redan vet att SB strulat med EM, men inte vill att någon anna ska få veta det? ja, vi tar hon till skogen, mördar o styckar?

Nej, i min teori kan vi glömma SB:s sambo som delaktig.
Citera
2011-01-11, 23:13
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den svarta Cadillacen, ja...

Endast en dag efter EM:s sista födelsedag övergick Cadillac-ägandet på SB. Sedan hann han bara inneha raggarbilen en dryg månad innan EM försvann. - Kan detta appliceras på fallet, tro..?

Mycket troligt. Pengar/skulder är ett högst möjligt motiv.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det vore väl synnerligen osmart! - Vad sägs om manipulativ och girig?
Citera
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av min666
Kanske är långsökt, men lek med tanken, SB´s sambo = medhjälpare.
Inte till själva mordet/dråpet kanske, men till hemförsel av bil mm + pådrivande (vore inte första gången)
Motiv- JA, hon om nån hade väl motiv.

Nåt som nämmns på tok för lite här är R.I.P Eva.
Lider med nära o kära!

Ja allt är väl möjligt i den här hemska historien. Verkligen RIP Eva. Så småningom skall sanningen fram.
Citera
2011-01-11, 23:14
Medlem
bagarn29s avatar
BOs bil är väl ganska vanlig, kan den ha förväxlats med en liknande bil av annat märke?

Att båda bilarna skulle varit vid FP ungefär samtidigt verkar ur mitt perspektiv lite underligt.
Citera
2011-01-11, 23:19
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Ja och det verkar som DampBobPsykfal är någorlunda insatt.

Så fungerar sådana män som jag skrev innan - de manipulerar och har många på gång samtidigt. De är psykoligiskt mkt skickliga och ljuger som f-n själv.
Dockär det lite förvånande att en intelligent person som Eva går på detta (gissar det är så med hennes utbildning) - men kärleken är ett elände när man fastnar för fel person.
Dessa män är oftast snygga och verbala - anpassar sig till situationen och förklarar att man är den enda som de egentligen älskar. Jag vet, jag har varit med om detta - och som sagt, jag är glad jag klarade mig med rena förskräckelsen men har en sorg fortfarande som jag nog aldrig kommer över.

Kärleken är inte intelligent eller förnuftig. Eftersom mannen (lr kvinnan) är så jäkla duktiga på att ljuga o manipulera så blir du "indoktrinerad" o plötsligt är du i värsta infernot. Många undrar om han har uppvisat våldsbeteende tidigare. Mycket troligt så kan det vara första gången. Det är de kvinnor/män, med kontrollbehov, som är sämre på att manipulera som tar till knytnävarna!
Citera
2011-01-11, 23:20
Medlem
Citat:

Du har förmodligen rätt i som jag skrivit förrut att S är en manipulativ kvinnotjusare och förmodligen mkt intelligent. Men att han manipulerat sin nuvarande sambo (för vilken i ordningen?) att bli delaktig i att röja Eva hur vägen finns bara inte. Jag gissar och tror att sambon är helt ovetande om vad som pågått bakom ryggen på henne. Trots att hon förmodligen vet om hans brokiga historia med alla kvinnor som han officiellt har haft ihop det med. Hon vill nog mer tro på, att det är hon som behövs för att S ska bli lugn och harmonisk. Att det är henne som han har väntat på eftersom han med all säkerhet har snackat skit om alla sin dåvarande kvinnor. De har gjort si eller så , sagt än det eller detta och varit elaka mot honom. Som sagt, den kvinna som blir kär går på allt skitsnack utan att granska hur det egentligen är.
En vaken kvinna - borde nog granskat S före hon flyttade ihop med S efter alla hans förhållanden. Något borde göra att hon blev på sin vakt - men likt förbannat upprepas historien gång efter gång.
Citera
2011-01-11, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Mycket troligt. Pengar/skulder är ett högst möjligt motiv.
Det skulle ev. också kunna förklara att han känt sig föranledd att upprätthålla "relationen" med EM. - Är SB lite av sol- och vårare, kanske? - Undrar vad äktenskapsförordet innehöll..?
Citera
2011-01-11, 23:21
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Tror du tänkte på inläggen från DampBobPsykfal. Om de stämmer så man kan ju fundera lite.

Hmmm. Hoppsan .... Varifrån kommer uppgifterna att SB verkligen levt ett promiskiöst
dubbelliv? De är väl inte enbart grundade på DampBobPsykfal inlägg??? EHHH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in