2011-01-11, 20:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag hade reagerat på att någon mitt ute i skogen bar på en sopsäck...
Dessutom är det ett jäkla oskick att slänga sopor i naturen och det är jag nog inte ensam om att tycka.

Jag skulle definitivt säga till om jag såg nån slänga säckar i skogen, men nu vet jag inte, kanske bäst att vara tyst.

Tippen däremot, eller miljöstationen kanske det heter.

Jag slänger tunga svarta sopsäckar var och varannan vecka, oftast i brännbart, aldrig nån som frågar vad som finns i. Ändå brukar de numera ha en personal som går och vankar med en sopborste mellan bilarna, om man behöver ha hjälp med nåt.

Jag skulle kunna ha kastat massor av kroppar där, i brännbart eller deponi, lätt som en plätt.
Citera
2011-01-11, 20:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hamilkar: Hur ser du på möjligheterna att göra rent ett badkar med avlopp så att blodspår efter styckning döljs eller avlägsnas tillräckligt för att det inte ska hittas DNA-spår?
Med med en flaska Klorin och lite noggrannhet och medvetenhet vilka skrymslena och prången är kan det nog gå. Man ska låta klorinet tränga in en bra stund innan man sköljer, bara. Man kanske får kvar en luminolreaktion i nån fog, men utan amplifierbarhet går det ju inte att tala om vems blod det är.
Citera
2011-01-11, 20:48
Medlem
Timeouts avatar
Jag har inte varit hemma några timmar i eftermiddag och kvällen så först nu är jag ikapp med infon i tidningarna.
Reagerade på Aftonbladets artikel...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8394884.ab

"Blev styckad
Polisen kunde i dag efter att SKL i Linköping fått fram svar på dna-prover, meddela att de kroppsdelar som hittades i ekoparken i Lockhyttan i går är Eva som försvann den 29 december.
Hon har mördats och sedan, av allt att döma, styckats.
Kroppsdelarna som i går hittades hade lagts i svarta sopsäckar och sedan gömts under snön i närheten av en liten skogsväg."

Där skriver dom ju så att man läser det som flera sopsäckar och flera kroppsdelar.
Har den uppgiften funnits förut?
Inte riktigt med nu känner jag...
Citera
2011-01-11, 20:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
det skulle få vem som helst att mörda, i synnerhet om GM har ett konto på FB å de visar sig att han inte hade en obligatorisk 40cm FB-kuk

Nu vet vi ju ganska säkert att den häktade inte hade några som helst problem att få kvinnor, oavsett storlek på organet.
Citera
2011-01-11, 20:50
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Var kommer djuren i skogen in? Såvitt jag förstått var säcken hel och låg under snön. Hade något djur varit där skulle väl snön vara uppgrävd och säcken trasig. Sen brukar de inte hinna åstadkomma så rasande mycket på några dagar. Att någon hjälpsam varg bitit av huvudet och gömt det, verkar väl inte så troligt.

Att man måste använda DNA-teknik för identifiering talar ju för att just huvudet saknas. Det är främst två skäl, jag kan se till att det gör det: Försvåra identifieringen - fördröja och dölja dödsorsaken. I synnerhet det andra skälet är vägande, enligt min mening. Det är andra försvarslinjen. Om man skulle bli bunden till dödsfallet, så kan man hävda att det varit spontant.

Man skulle kunna säja att hon tappade huvudet för denne man rent bokstavligt?
Citera
2011-01-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nu vet vi ju ganska säkert att den häktade inte hade några som helst problem att få kvinnor, oavsett storlek på organet.

det var ironi, men det är svårt att få fram det i text *my bad* ja e dessutom kass på att använda smileys, är antagligen för gammal

Sorry for OT
Citera
2011-01-11, 20:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Till att börja med: vilken kvinna skulle vilja åka till ett grustag för att "prata ut" med en man som man då förmodligen är oense med. Finns väl bättre ställen
Ja, förvisso. Men vad har annars hänt i grustaget? Att något har hänt känns ganska sannolikt; polisen började snabbt söka just där och tre hundar markerade oberoende av varandra.

Nu blir det ren spekulation, men det kan ju finnas flera möjligheter till att de åkte till grustaget (om de nu gjorde det):

1: De skulle hämta eller lämna något där (då blir det kanske också en annan sorts motiv än vad som har diskuterats tidigare).

2: De skulle träffa en eller flera andra personer där och göra någon slags affär.

3: De skulle trots allt tala ut och ville ha en avskild plats.

4: De hade en träff där. Jag vet, vinter o kallt. Men sånt händer.
Citera
2011-01-11, 20:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har inte varit hemma några timmar i eftermiddag och kvällen så först nu är jag ikapp med infon i tidningarna.
Reagerade på Aftonbladets artikel...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8394884.ab

"Blev styckad
Polisen kunde i dag efter att SKL i Linköping fått fram svar på dna-prover, meddela att de kroppsdelar som hittades i ekoparken i Lockhyttan i går är Eva som försvann den 29 december.
Hon har mördats och sedan, av allt att döma, styckats.
Kroppsdelarna som i går hittades hade lagts i svarta sopsäckar och sedan gömts under snön i närheten av en liten skogsväg."

Där skriver dom ju så att man läser det som flera sopsäckar och flera kroppsdelar.
Har den uppgiften funnits förut?
Inte riktigt med nu känner jag...

De 3 som var så flitiga inatt, minns inte namnet, skrev att en person bar på nåt som såg ut att vara tungt. Kan det ha varit bålen kanske, den är inte lätt. Huvudet väger väl några kg, < 5 kg kanske, men bålen måste ju väga som armar och ben tillsammans.

En hel styckad kropp lär det inte ha varit. Dels hade han inte kunnat bära den på ett sånt sätt, nu förutsätter jag att han inte bar på ryggen, och dels hade styckningen varit i onödan.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-01-11 kl. 21:10.
Citera
2011-01-11, 20:55
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Var kommer djuren i skogen in?

Det var jag som var så förbluffad över att säcken/säckarna låg vid vägkanten eller i diket, tänkte då att kanske något djur släpat påsen dit.
Citera
2011-01-11, 20:55
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deamhan
Var styckar man kroppen helt ostört?
Grustaget, kanske? Speciellt på natten. Då kan man nog till och med ha motorn igång och helljuset på.
Citera
2011-01-11, 20:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Grustaget, kanske? Speciellt på natten. Då kan man nog till och med ha motorn igång och helljuset på.

Vilken jävla bild!!

Visste inte att hon hade tre barn, vilket helvete de måste gå igenom nu, med all uppmärksamhet kring deras mamma och hennes öde. Fy fan..

http://na.se/nyheter/orebro/1.1063678-mannen-misstanks-nu-for-mord
Citera
2011-01-11, 21:00
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Fy fan vad du snackar skit. Varg äter as.
Ja för sjutton, varg äter ALLT! Gillar dom ändå fast inte i de här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in