Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Den frågan ställer jag mig också. Vad finns det för skäl att tro att det är just SB som är gärningsman? Varför riktades polisens misstankar just mot honom? Det kan ju ha funnits andra män (om vi nu utgår från att styckmördaren är en man) i hennes liv som hon inte nämnt för sina vänner? Det vore onekligen intressant att veta vad man har som gör just honom misstänkt. De flesta här på FB tycks ta för givet att SB är den skyldige.
Äh. Begärs en närstående man på sannolika skäl häktad för mord på en kvinna så är det mycket stor säkerhet han som är skyldig, det är helt enkelt statistiskt sant. Eftersom vi inte har närmare insyn i polisutredningen så är det naturligtvis svårt att utifrån göra någon bedömning av hur indicierna och bevisen mot mannen ska värderas, men jag är rätt säker på att platsen man letade på bottnar från SB. Att det är något med hans person (koppling till området, mobilkontakt med master, eller något annat) som gör att man letade just där. "Fyndet" kan i så fall i någon mening tyckas bekräfta misstankarna.
Och bespara oss gärna Tommy Karim som exempel på att det inte behöver vara så. Jag talar inte specifikt om Tommy Karim eller den random före detta make som har ihjäl sin fru, utan från hur det
brukar vara, i stort sett alltid.