2011-01-09, 14:06
Medlem
LaGrenoilles avatar
Man kan inte jämföra likhundars träning och prestation med spår- och sökhundars träning och prestation.

Likhundar ska markera lik och är därför endast tränade på att markera vätskor och dylikt som härrör från lik, förruttnade xx o s v. Spår- och sökhundar kan däremot markera både döda, levande och ting.

Hoppas att jag har uttryckt mig ok.
Citera
2011-01-09, 14:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izorma
Ytterligare ett vittne som har sett något på platsen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8385165.ab
Samma länkning som gjorts XXX antal gånger tidigare
Citera
2011-01-09, 14:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Något annat som slog mig från början var de här två försvinnandenas likhet. Den här Marina Johansson har inte hittats ännu, vad jag vet.

Hemska tanke!

Och vilket försprång GM har fått, om det visar sig att de har häktat fel person.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
SB ska enligt uppgift i tidningarna på nya förhör i dag... men jag tror inte han kommer att säga något om vad som har hänt... om han är inblandad.

En man som har varit notoriskt otrogen och har haft flera älskarinnor på gång... samtidigt som han har varit gift och sambo med andra kvinnor... den mannen kan nog hålla masken och han har ju tränat på det i många år. Han knäcks nog inte så lätt.

Det är för tyst nu från polisen...
Har vi ingen flashbackare som kan åka ut och ge rapport?

Jag antar att det beror på att jag är en genomhederligmedborgare som det för mig är obegripligt hur nån kan ljuga om en sån sak. Jag tycker att man borde bryta ihop, speciellt om det gäller nån man har haft ett gott öga till.
Jag kan förstå att man kan ta kål på en person, men att inte direkt ringa polisen och erkänna, det övergår mitt förstånd.
Likaså om det har hänt av misstag, vid sexuella lekar t.ex., då larmar man väl istället för att dölja, eller?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-01-09 kl. 14:14.
Citera
2011-01-09, 14:11
Medlem
izormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Samma länkning som gjorts XXX antal gånger tidigare

Sorry, såg inte den länken om att ett nytt vittne trätt fram idag vid lunchtid
Citera
2011-01-09, 14:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izorma
Ytterligare ett vittne som har sett något på platsen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8385165.ab

På bilden så står polisen och krattar i snön vid vägen...
Alltså... dom letar inte i skogen... efter vad det nu var som det nya vittnet har sett... men bilden kan ju vara från i morse... innan det nya vittnet dök upp.

"Strax före lunch anlände ännu ett vittne till platsen. Mannen, som då var ute och åkte skidor, ska förra söndagen ha noterat märkliga spår i snön som ledde in i skogen. Polisen tar tipset på allvar."

Undrar hur sjutton dom tog den bilden? Klättrat i träd eller helikopter?
Senast redigerad av Timeout 2011-01-09 kl. 14:15. Anledning: Edit:
Citera
2011-01-09, 14:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
SB ska enligt uppgift i tidningarna på nya förhör i dag... men jag tror inte han kommer att säga något om vad som har hänt... om han är inblandad.

En man som har varit notoriskt otrogen och har haft flera älskarinnor på gång... samtidigt som han har varit gift och sambo med andra kvinnor... den mannen kan nog hålla masken och han har ju tränat på det i många år. Han knäcks nog inte så lätt.

Det är för tyst nu från polisen...
Har vi ingen flashbackare som kan åka ut och ge rapport?
Att vara otrogen/ ha älsakinnor, vara gift/sambo och knulla runt är ju samma sak i olika beskrivningar
Är väl inget märkvärdigt med att knulla runt lite i den åldern den berömda femtioårskrisen har kanske drabbat honom.
Ser det inte mer anmärkningsvärt än att EM har swingat sig runt i olika manslemmar lite varstans och att hon hållit skenet uppe mot familj och nära bekanta. Det har även framkommit att det var hon som var tänd på SB och kanske till och med lite "fixerad" av honom.
Så oavsett spekulationer om vad dessa två nu har gjort/råkat ut för så verkar de vara lika goa kålsupare båda två
Citera
2011-01-09, 14:14
Medlem
JizzieJinxs avatar
Vad jag förstår så har Eva inte hittats än men tre hundar har markerat att det finns något "onatuligt som inte tillhör den naturliga miljön" på platsen. Detta kan alltså vara vad som helst, exempelvis en påse kola som ligger nedgrävd? Eller en rosa plasthink innehållandes plastblommor?
Citera
2011-01-09, 14:17
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Man kan inte jämföra likhundars träning och prestation med spår- och sökhundars träning och prestation.

Likhundar ska markera lik och är därför endast tränade på att markera vätskor och dylikt som härrör från lik, förruttnade xx o s v. Spår- och sökhundar kan däremot markera både döda, levande och ting.

Hoppas att jag har uttryckt mig ok.

Ja, det är så jag uppfattat skillnaden, troligen var det då inte spec likhundar. De finns väl inte i så stort antal och inom samma område. Om man tänker på räddningshundar så bryr de sig väl inte om länge avlidna eller gör det det också.
Nu känner jag att det får vara klart med detta rotande i lik och kroppsvätskor för idag.
Citera
2011-01-09, 14:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Vad jag förstår så har Eva inte hittats än men tre hundar har markerat att det finns något "onatuligt som inte tillhör den naturliga miljön" på platsen. Detta kan alltså vara vad som helst, exempelvis en påse kola som ligger nedgrävd? Eller en rosa plasthink innehållandes plastblommor?

Jo det kan vara prrecis vad som helst och med tanke på att det är många personer som rör sig i området så torde det ju kunna ligga lite vad som helst borttappat eller bortslängt i området.
Pollisen har avsatt enormt mycket folk i deltagandet på platsen och tycker det låter lite märkligt när man läser följande notis om polisens resurser i länet
http://na.se/nyheter/2.2212/1.1060682-man-hotade-valdta-kvinna-polisen-hade-ingen-att-skicka
Citera
2011-01-09, 14:28
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Jo det kan vara prrecis vad som helst och med tanke på att det är många personer som rör sig i området så torde det ju kunna ligga lite vad som helst borttappat eller bortslängt i området.
Pollisen har avsatt enormt mycket folk i deltagandet på platsen och tycker det låter lite märkligt när man läser följande notis om polisens resurser i länet
http://na.se/nyheter/2.2212/1.1060682-man-hotade-valdta-kvinna-polisen-hade-ingen-att-skicka

Jo, det är inte de skarpaste knivarna i lådan som bosätter sig i Örebroområdet. Har pluggat där sen i augusti och nu flyttar jag fan hem till Stockholm igen.
Citera
2011-01-09, 14:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
På bilden så står polisen och krattar i snön vid vägen...
Alltså... dom letar inte i skogen... efter vad det nu var som det nya vittnet har sett... men bilden kan ju vara från i morse... innan det nya vittnet dök upp.

"Strax före lunch anlände ännu ett vittne till platsen. Mannen, som då var ute och åkte skidor, ska förra söndagen ha noterat märkliga spår i snön som ledde in i skogen. Polisen tar tipset på allvar."

Undrar hur sjutton dom tog den bilden? Klättrat i träd eller helikopter?

Har någon kanske åkt med bil och kastat ut saker? Nåt som sen har plogats över, om det är en privat väg så kanske markägaren har plogat.
Citera
2011-01-09, 14:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Från länken till NA
"Polisen kommer direkt om ditt liv är i fara. Det litar de flesta av oss på. Men verkligheten ser inte alltid ut så. När en man hotade att våldta och stycka Sofia hade polisen ingen bil att skicka."

Ja är inte det en anledning till att skicka dit polisen... då vete fan vad som skulle få dom att reagera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in