2011-01-07, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det nämns att helikopter är uppe över området.

Vad kan en helikopter tillföra i fallet efter så här lång tid... och alla snö som har fallit.
Någon värmekamera lär knappas ge utslag om hon har varit död i över en vecka i den kyla som har varit.

Helikopter med värmekamera borde ha varit ute dagen efter eller en par dagar efter.
Nu känns det mera som slöseri med resurser.

Dessutom... hennes telefon borde dom ha kunnat pejla i ett mycket tidigare skede och då sänt helikoptern med värmekamera dit.

Det känns som allt har varit/är så segt.
Varför kom inte uppgifterna om hennes mobils position fortare?
Helikoptern hänger uppe, även nu, normalt så vill man ha bilder innan, under och efter det att man hittat något ev.
Citera
2011-01-07, 13:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibernalhatten
Hvad säger Saida Andersson om den markeringen?

Saida dog 1998...
Citera
2011-01-07, 13:48
Medlem
Citat:
Det nämns att helikopter är uppe över området.

Vad kan en helikopter tillföra i fallet efter så här lång tid... och alla snö som har fallit.
Någon värmekamera lär knappas ge utslag om hon har varit död i över en vecka i den kyla som har varit.

Helikopter med värmekamera borde ha varit ute dagen efter eller en par dagar efter.
Nu känns det mera som slöseri med resurser.

men det kan ju också vara så att polisen sitter på info som vi här på forumet inte känner till.. eller vad skulle helikoptern annars kunna tillföra i sökandet efter en, får vi väl utgå ifrån, död och översnöad kropp? några spekulationer?
Citera
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Saida dog 1998...

Hon har en dotter, som hjälpte Mats Alm i sitt sökande efter Linda Chen....
Citera
Bannlyst
Citat:
Saida dog 1998...
Men vi hade ju en egen Saida med i början av tråden som såg järnvägar och stengrottor eller vad det var.....
Citera
2011-01-07, 13:49
Medlem
MorbIdas avatar
Någon som kan berätta mer om den misstänktes sambo?
Citera
2011-01-07, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Hon har en dotter, som hjälpte Mats Alm i sitt sökande efter Linda Chen....
Jo han hittade ju henne
Citera
2011-01-07, 13:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Lite kan man ju spekulera om grävskopan. Troligen är jag korkad men kan inte låt bli att undra över hur djup gärningsmannen grävt? Tagit gott om tid på sig verkar det som. Inte underligt att det behövs en akut tvätttid...

SB har nog inte behövt gräva speciellt djupt... bara putta lite på rätt ställe så dråsar det ner en massa sand.
Citera
2011-01-07, 13:56
Medlem
Timeouts avatar
Frågar igen...

Citat:
Dessutom... hennes telefon borde dom ha kunnat pejla i ett mycket tidigare skede och då sänt helikoptern med värmekamera dit.

Det känns som allt har varit/är så segt.
Varför kom inte uppgifterna om hennes mobils position fortare?

Hur lång tid brukar det ta för polisen att få ut position på en mobiltelefon?
Citera
2011-01-07, 13:57
Bannlyst
Jag tror att vi kan räkna med något om ett par timmar, att dom har något är väl rätt klart, att bara köra på måfå är inte troligt. Jag tror att man pejlat hennes lur via Klockhammarsmasten, letat i närheten på måfå. Sedan har man fått något som säger att man ska leta just i grusgropen, kanske så har någon som varit ute med sin hund sett att någon har grävt och bökat i sanden just där och sedan ringt polisen. Det är bara tunn fin sand i denna grop.
Polisen har åkt dit med en hund och hunden har markerat. Ev så har den misstänkta börjat bli "mjuk" och släppt vissa delar
Citera
2011-01-07, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ricko5...
HELT otroligt att den token gick loss.
Tänker du på Mats Alm? Nej, det var inte så otroligt, domen är faktiskt helt korrekt.
Man kunde inte fastställa var hon bragts om livet, när hon dog eller hur hon dog.
Därför kunde inte Mats Alm fällas. Men jag är fast övertygad om att det var han som dödade henne, allt svammel om kineser och räkor var ju helt galet.
Citera
2011-01-07, 14:34
Medlem
Spridas avatar
Det här är ju så obehagligt spännande... om det inte vore så mycket snö överallt så skulle jag åka ut och kolla, men då kör jag väl fast nånstans...
så fruktansvärt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in