2011-01-12, 20:42
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
"EM missar lunchmöte"
Det var på torsdagen, enligt ett inlägg på FaceBook.

Är inte det ett missförstånd som blivit en sanning? Hon var väl på ett lunchmöte den 22/12, något annar har jag inte sett om det.
Citera
2011-01-12, 20:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag hade bilnumret sparat och nu en fax i min hand.

Bilen ägdes inte av Eva innan.

GMAC HB i Trollhättan ägde bilen from 2010-06-22

Järna bilcentrum i Järna ägde bilen från 2010-08-04

SB står som ägare från 2010-11-11

Alltså... bilen var ingen muta eller betalning för skuld.

Nej, men det kan ha varit så att SB LÅNADE pengar till bilen av Eva tillfälligt som hon krävde tillbaka inför sin resa...
Citera
2011-01-12, 20:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Är inte det ett missförstånd som blivit en sanning? Hon var väl på ett lunchmöte den 22/12, något annar har jag inte sett om det.

Hon uteblev från en lunchmöte samma dag som hon skickade sms till sonen som jag har förstått det... och då började misstankarna om att allt inte stod rätt till... och från den dagen är hon försvunnen.
Citera
2011-01-12, 20:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag hade bilnumret sparat och nu en fax i min hand.

Bilen ägdes inte av Eva innan.

GMAC HB i Trollhättan ägde bilen from 2010-06-22

Järna bilcentrum i Järna ägde bilen från 2010-08-04

SB står som ägare från 2010-11-11

Alltså... bilen var ingen muta eller betalning för skuld.

Okay, bilen var ingen betalning av skuld. Det kan ju fortfarande var en muta men då i form av ett kontantbelopp till inköp av bilen.

Någon som vet vad en sådan bil kan tänkas kosta?
Citera
2011-01-12, 20:53
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det var en kanonbra ide. Det kan kanska förklara varför han haft av huvudet, om han nu har det.
Då måste ju det skaffas undan kvickt. De brukar väl vara rätt bra på att ta reda på vilket tillhygge som använts mot huvudet.

I så fall kan man ju gissa på att huvudet fått ett särskilt bra gömställe.

Eftersom det är fruset överallt går det inte med lätthet att vare sig gräva ner huvudet eller kasta det i sjön. Vad sägs om att göra sig av med det på någon soptipp i trakten?
Citera
2011-01-12, 20:53
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Från Aftonbladet i dag och GW Persson...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8397922.ab

Delar av 51-åriga Evas kropp har hittats i området Lockhyttan utanför Örebro – ett för gärningsmannen bekant område enligt GW Persson.
– Man åker till ett ställe man känner till sedan tidigare, man åker sällan ut på måfå.
Han tror dessutom att kroppsdelarna har dumpas på olika platser inom en radie på tre mil från mordplatsen.
”Vill dumpa kroppen fort”
– Då kommer man tillräckligt långt bort från stället där det skedde, samtidigt som man vill dumpa kroppen så fort som möjligt. Det är ytterst sällan man hittar något utanför den radien.

Min kommentar...
Fy fan så läskigt att bo i eller runt Örebro nu. Var som helst kan ni vänta er att hitta plastsäckar med kroppsdelar.
Så sjukt om GW har rätt.

Ja håller med det är läskigt och varför letar polisen på samma ställe hela tiden han kan ha dumpat i närliggande skogar med
Citera
2011-01-12, 20:57
Medlem
Mollyss avatar
Möjligen offtopic men varför envisas kvällsblaskorna med att kalla studenterna vid Örebro universitet för elever? Har dom månne aldrig varit studenter själva?

Intressant dock att EM och SB verkar ha lärt känna varandra redan på Högskolan i Karlstad på 1980-talet.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2287796/nu-granskar-polisen-deras-forhallande
Citera
2011-01-12, 20:57
Medlem
Sansavis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Okay, bilen var ingen betalning av skuld. Det kan ju fortfarande var en muta men då i form av ett kontantbelopp till inköp av bilen.

Jag länkade precis annonsen på hans bil, strax innan ditt inlägg. Typ 170 000 kr.
Citera
2011-01-12, 20:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Från länken till annonsen.

Pris: 169,900 SEK
Mätarställning: 4592 mil
Modellår: 2008
RegNr: GCD575
Färg: SVART
Motoreffekt: 209 hk
Citera
2011-01-12, 20:59
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Eftersom det är fruset överallt går det inte med lätthet att vare sig gräva ner huvudet eller kasta det i sjön. Vad sägs om att göra sig av med det på någon soptipp i trakten?

Finns det soptippar nuförtiden? Trodde det bara fanns återvinningsstationer där man inte får slänga skräp.
Skämt åsido...en gödselbrunn kanske? Sådana har ju använts tidigare.
Citera
2011-01-12, 21:02
Medlem
I Måle, utanför Lindesberg, strax efter avfarten mot Nora (om man kommer från Örebro) finns en finfin soptipp.
Citera
2011-01-12, 21:14
Medlem
rabarberpinglans avatar
På vägen från Örebro till Klockhammar finns en sopstation/återvinningsstation (kanske mer åt återvinningsstationshållet vid närmare eftertanke). Strax efter Örebros tätbebyggelse (Mellringe) ligger återvinningsstationen och åker man en liten bit till på den vägen kommer man till grustaget där hundarna markerade. Fortsätter man en (bra) bit till på den vägen kommer man till platsen fär EM:s kroppsdel hittades. Allt kan ha skett på en tur utmed samma väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in