2011-01-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack!

Nu för tiden har det kommit in så mycket konstigt folki byggbranschen att även vanliga hederliga byggare, och även kunder för den delen, råkar ut för både utpressning och grova våldsdåd (två byggare i Götebrgsområdete har försvunnit senaste året, t ex. Dom föreföll inte vara alltför ljusskygga).

Tror du det kan finnas någon som helst anledning att tro att något sådant kan ha förekommit i samband med någon familjemedlems verksamhet i branschen?
Tror jag också,stora ljusskygga affärer.Har snappat upp hon har fastighet också.
Tror det ligger ekonomi bakom,stora pengar,
Citera
2011-01-21, 22:28
Medlem
Hur länge sedan är det nu som SB senast förhördes?
Han har väl suttit isolerad ett par veckor minst?
Citera
2011-01-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman
Tror jag också,stora ljusskygga affärer.Har snappat upp hon har fastighet också.
Tror det ligger ekonomi bakom,stora pengar,
med fastighet menar jag flerfamiljshys enligt källor bekanta till henne
Citera
2011-01-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Det är inte hennes fastigheter efter vad jag har förstått - jag har bara nämnt att hon kan ha haft tillgång till dem.

Ursäkta men jag är nog knäpp, men vaddå tillgång förklar pls
Citera
2011-01-21, 22:30
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Tyckte att jag såg inlägg här inne för ett tag sedan att SB skulle åka skidor med sin son....Har för mig att jag läst att han enbart har 2 döttrar. eller har jag fel ?
Jo det skall vara två döttrar (och det verkar ju sannslöst osmakligt (om han skulle vara GM) att han skulle ge sig ut på skidtur med BO:s ena son )
Citera
2011-01-21, 22:32
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ändrade han inte sin första uppgift att det skulle vara em till fm? Om det är så varför gjorde han det?
Så har jag fattat det också... Han första lögn tror jag mer berodde på att han inte förstod vidden utav det hela... Drog till med nåt bara, mest för att komma därifrån snabbt utan att behöva redogöra för sambon att han ens varit kallad till förhör...
Citera
2011-01-21, 22:32
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostan

Jag har ingen info om att EM äger någon av dessa tre stugor, men hon har kunnat ha tillgång till dem d v s känt personer som äger dessa stugor. Jag utgår från att det finns flera stugor som hon har haft tillgång till eftersom polisen inte funnit något hittills. Polisen borde rimligtvis ha kollat dessa stugor.
Citera
2011-01-21, 22:35
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Onödigt eller ej vet jag inte.. men för mig är inte en skolförken involverad it 3 förtag och har inte en massa fastigheter.. kanske är jag old fashion.. men fn?

Onödigt och OT. Hon var universitetsadjunkt och ja, du är gammalmodig. Och möjligen lite sexistisk. Både genom att kalla henne skolfröken och genom tro att kvinnor inte kan sitta i bolagsstyrelser och vara företagare och fastighetsägare parallellt med att de arbetar i ett annat yrke.
Citera
2011-01-21, 22:36
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Jo det skall vara två döttrar (och det verkar ju sannslöst osmakligt (om han skulle vara GM) att han skulle ge sig ut på skidtur med BO:s ena son )
Nu läste du lite för fort...SB skulle åka skidor med sin egen son och jag har för mig att jag läst att han bara har 2 döttrar.
Citera
2011-01-21, 22:38
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Tyckte att jag såg inlägg här inne för ett tag sedan att SB skulle åka skidor med sin son....Har för mig att jag läst att han enbart har 2 döttrar. eller har jag fel ?
Jag har en vag känsla av att första gången det nämndes att SB sagt att han skulle åka skidor så stod det inte med vem. Det är senare i tråden det stått son eller anhörig
Citera
2011-01-21, 22:38
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har rätt, i kombination med din punkt b är det en mycket svår omständighet för SB. Har även hans telefon pejlats dit samtidigt kan man nog anse det som ett bevis också, inte på att han mördat henne, utan snarare att man förmodligen kan utesluta att någon annan har gjort det.
SB anhölls 1/1.

Enligt de uppgifter vi har pejlades EMs telefon (eller var det SBs; nåja spelar ingen roll) den 5/1.

Väldigt tveksamt om polisen hunnit få telebolagen att pejla någon av telefonerna innan SB anhölls.

Eventuell lokalisering av telefoner bör därför inte ha skett förrän flera dagar efter att SB anhölls.

Vilket iofs inte förtar bevisvärdet om det skulle visa sig att telefonerna befann sig vid BP eller FP samtidigt.

Men det kan knappast ha varit på grund av pejlade telefoner som han anhölls.

Rätta mig gärna om jag har fel!
Citera
2011-01-21, 22:39
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:

Hyra, arrendera, låna av släkt och vänner m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in