2011-01-11, 21:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
SB överklagar även denna gång.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1063740-mannen-kommer-att-overklaga

Glöm blodspår i bil. Då hade han häktats på sannolika från start.
Likaså om det funnits blodspår i någon av deras lägenheter, väl?

Så antingen har hon blivit strypt eller också har mordet skett någon annan stans än i någon av bilarna eller lägenheterna. Och att det skett i någon annan lokal inne i Örebro känns väl inte troligt, för då skulle han tvingats bära/släpa ut den döda kroppen till en bil. För han kan inte gärna ha styckat i en lokal på sin arbetsplats, eller?

Grustaget, trots allt?
Citera
2011-01-11, 21:04
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I hennes lägenhet?
Man kan nog lugnt utgå ifrån att tekniker finkammat bådas lägenheter.

Man tycker ju att teknikerna borde ha funnit spår i så fall. Eller anser man att litet blodspår (som rimligtvis finns kvar nånstans även GM varit noggrann) är normalt eftersom det är hennes egen lägenhet?

Tjaa, kanske.
Citera
2011-01-11, 21:05
Medlem
Vad är det som händer i vårt land? En helt normalt människa med en unik intelligens tycks det - mördar en annan person och inte nog med det - det styckas upp offer också. Jag fattar inte hur människan fungerar. Jag blir mer och mer rädd för människan för vad den kan åstadkomma. Mord i hastigt mod i de mest konstiga situationer - men stycka?
Psykvården hänger inte med - ondskan härjar . Det finns säkert de som säger hon får skylla sig själv som gav sig i kast med en upptagen man - vilket är en diskussion för sig - men att göra så mot den kvinna han med all säkerhet sagt sig älska - det är för mig en stor gåta.
Citera
2011-01-11, 21:06
Medlem
filur!s avatar
Kan han ha lejt någon att göra skitjobbet?
Citera
2011-01-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Likaså om det funnits blodspår i någon av deras lägenheter, väl?

Så antingen har hon blivit strypt eller också har mordet skett någon annan stans än i någon av bilarna eller lägenheterna. Och att det skett i någon annan lokal inne i Örebro känns väl inte troligt, för då skulle han tvingats bära/släpa ut den döda kroppen till en bil. För han kan inte gärna ha styckat i en lokal på sin arbetsplats, eller?

Grustaget, trots allt?

eller ett för polisen ännu så länge okänt garage? eller annan plats inomhus där han kunde ta med sig bilen "in"?
Citera
2011-01-11, 21:07
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Räcker en hand för att man ska kunna bestämma könet?
Med DNA-teknik räcker en hand alldeles utmärkt.
Citera
2011-01-11, 21:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vilken jävla bild!!

Visste inte att hon hade tre barn, vilket helvete de måste gå igenom nu, med all uppmärksamhet kring deras mamma och hennes öde. Fy fan..

http://na.se/nyheter/orebro/1.1063678-mannen-misstanks-nu-for-mord

Ja hon har 3 söner... och han har 2 döttrar om jag minns rätt... och alla dom barnen måste ha ett helvete nu.
Hur kommer man över att ens mamma har styckmördats och hur kommer man över att ens pappa har styckmördat... om det nu är han...
Citera
2011-01-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja hon har 3 söner... och han har 2 döttrar om jag minns rätt... och alla dom barnen måste ha ett helvete nu.
Hur kommer man över att ens mamma har styckmördats och hur kommer man över att ens pappa har styckmördat... om det nu är han...

Det kommer man aldrig över
Citera
2011-01-11, 21:12
Medlem
rabarberpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Min gissning är att de hittat en bit med fitta på.
Det verkar väl självklart.

Usch, otroligt okänsligt skrivet om någon som mördats och styckats!!!!
Citera
2011-01-11, 21:12
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Ja för sjutton, varg äter ALLT! Gillar dom ändå fast inte i de här fallet.

Men nu har de väl inte ätit någon? På någon bild såg det ut som om man hade sitt "fynd" i ett djupt, snötäckt dike bredvid vägen. En civil, tam jycke på promenad med sin "allmänhet" började sniffa och bära sig åt. Allmänheten i fråga fattade chäsen och hämtade polisen.

Hade redan vargar och rävar kalasat, så hade det nog sett annorlunda ut. I detta fall tror jag inte vilddjuren har haft någon roll att spela. Glöm dem nu!
Citera
2011-01-11, 21:13
Medlem
Någon mer än mig som tror att SB har planerat detta under en lång tid?
Detta baserar jag på att en tidigare ostraffad person tar sig an en styckning.
Något som i regel borde innebära att man under en längre tid införskaffar korrekta redskap, kunskap och inte minst ett eller flera bra ställe(n) att gömma kroppen på.

SB verkar trots allt ha genomfört det hela på några timmar från början till slut.
Och tydligen har det inte framkommit några spår av blod. (Inte vad vi vet än).
Vilket i så fall tyder på noggrann planering.

Något säger mig även att där kroppen hittades bara var en tillfällig plats. Att SB hade som avsikt att återvända när det hade lugnat ner sig.
Skulle tro att platsen är ypperlig att gömma en kropp (Tillfälligt) nu när det är Vinter och mycket snö.

Det som talar emot detta är givetvis den panikartade (?) händelsen i tvättstugan.
Citera
2011-01-11, 21:14
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hur gamla är pojkarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in