2011-01-11, 10:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
han har väl inte suttit hela tiden? ja har inte full koll, men ja e skeptisk till att han skrivit, möjligen hållit kollen på tråden

SB anhölls den 1 januari klockan 21:16.
Citera
2011-01-11, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Rätt troligt ja.

Om nu MT är gärningsman så tror jag inte på det scenariot, han är ju en tänkande person och har säkert sån koll att han aldrig skulle utsätta sig för risken att bli påkommen på det simpla viset.
Citera
2011-01-11, 10:23
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Ja, död lär hon ju vara dessvärre. Men jag tänkte mer på ordalydelsen, att man inte kunde svara på om man hittat kroppen.
Man kunde ju inte svar ja på det om man bara hittat delar av kroppen?
Ja ,du har rätt där! Orsak är ett bättre ord för det jag är intresserad av.
Jag har också skrivit att det måste finnas en orsak, några har dessvärre uppfattat det som om en skuldbeläggning av offret.

Okej, nu fattar jag vad du menar! Lite trög ibland
Citera
2011-01-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
SB anhölls den 1 januari klockan 21:16.

Tack Troian

passar även på att tacka för att du är en påläst och saklig och trevlig Moderator för en forumdel som intresserar mig mycket
Citera
2011-01-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Ärendet är avslutat ur HSVs synvinkel. Läs deras yttrande som har länkats till tidigare i tråden. Det handlade inte om förskingring utan att ett antal uppdragsutbildade personer även registrerades som reguljära studenter vilket innebar att institutionen även fick betalt för dessa från utbildningsdepartementet. Hela den där härvan kom till min allmän kännedom på uni för länge sedan och betraktas inte som en het potatis i dagsläget alls. Det finns inget där som kan knytas till detta med någon form av relevant substans vad jag vet. Pengarna som det smusslades med i det här fallet hamnar centralt och fördelas sedan till de olika fakulteterna. Visst fan handlade det om mygel och jag tycker det är underligt att HSV väljer att inte gå vidare med ärendet. Antagligen pga att det inte går att styrka uppsåt och enkelt att skylla på att det var ett misstag. Hursomhelst så hamnade dessa (låt oss kalla dem "felaktigt utbetalda") pengarna i kassorna hos desperata institutioner som har det mycket tufft att få ekonomin att gå i hop i vissa ämnen då det saknas studenter. Det pengamygel som då möjligtvis förekommit har i så fall syftat att stärka ett ämnes ekonomi snarare än någon persons personliga ekonomi. Pengarna som fördelas för utbildning kan inte försnillas hur som helst. Forskningsmedel däremot är betydligt enklare att försnilla då dessa pengar hanteras lite annorlunda.

Just den här formen av ekonomisk oegentlighet har givetvis fastnat i en intern instans där sådant här inte accepteras vilket föranledde den anonyma anmälan till HSV.

Om det har begåtts ett brott som involverar SB och EM så har det inte med den här härvan att göra i alla fall. Luktar snarare relationsdrama tycker jag... Känns betydligt mer sannolikt.

Tänker inte ägna tid åt att kommentera den här vinklingen i någon större utsträckning vidare då den inte leder till något mer rörande topic. Ville mest underlätta för folk som är intresserade av sanningen att kunna sovra mellan sånt som kan vara relevant och sånt som garanterat inte är relevant. Men är du mer intresserad av att behålla foliehatten på så varsågod! Could'nt care less. Ni får givetvis välja att tolka in vafan ni vill i detta.

De övriga redogörelserna du vill ha av mig kan du givetvis få del av då det är allmäna handlingar. Vänd dig till ekonomiavdelningen så hjälper de dig säkert. Eventuellt kan du hitta den själv på webben.

1. Det behöver inte alls vara så. Det där ärendet kan förlängas med upp till fyra år av envar.
2. Ett stort antal personer och det var mycket betydande belopp, vidare var det helt känt att förfarandet var olagligt. (Det vet alla studierektorer).
3. Pengarna går alltid till den som utbildar. I det här fallet den i tråden kände och inlåste SB inte till någon annan. Pengarna går "oavkortat" till SB:s verksamhet, där han sedan kan fördela alla medel som inte går till löner åt fast anställda lektorer, docenter, professorer, vilka troligtvis inte är aktuella på förberedelsenivån. Alltså har han i princip fri förfogande rätt över medlen inom ramen för redovisning. Kan anställa polare på korttid, teckna motiverade avtal osv. Konstigt nog behövde han olagliga studenter, samt ta dubbelt betalt. Vad skulle finansieras?
4. Rent skitsnack. Det enda som behöver bevisas är att de hade för avsikt att behålla cashen. Och det hade de, om man jämför kostnaderna med intäkterna. Vidare är det mer troligt att EM valt att gå på egen hand än att EM frivilligt gick, efter att ha läst hennes historia.
5. Bra att du erkänner desperation. Detta är både uppsåt och motiv. Men endå ett sundhetstecken. Tack!
6. Grunden för brottet är säkert relationen men själva anledningen är nog mer kopplat till något annat, eventuellt det här.
7. WoW, du vill alltså inte redovisa läget som skulle kunna höja dig över alla misstankar.

Citera
2011-01-11, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Om nu MT är gärningsman så tror jag inte på det scenariot, han är ju en tänkande person och har säkert sån koll att han aldrig skulle utsätta sig för risken att bli påkommen på det simpla viset.
Om man tagit en person av daga så är nog inte alla sinnen på topp..... och rationellt tänkande som bortblåst. Bara det att gömma en död kropp och tro att allt är ur världen är inte klart tänkande
Citera
2011-01-11, 10:36
Medlem
BEKRÄFTAT: Delar av en kvinnokropp hittade.
Citera
2011-01-11, 10:37
Medlem
Hon är styckad!!!!! Vilken jävka gris!!
Citera
Medlem
Catings avatar
oh shit.... "Delar av en kvinnokropp"
Citera
Medlem
Kavelduns avatar
Då är en styckad kvinna funnen enligt presskonferensen.
Citera
Medlem
jackflashs avatar
Har inte följt med så noga, så halshugg mig inte nu, men finns det något tänkbart motiv bakom ett eventuellt mord?
Citera
Medlem
Fan, störningar på sändningen, man hör inget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in