2011-01-11, 18:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Precis! Jag nämnde också det tidigare. Hittar bara två möjliga förklaringar:

1: Panik och jättekorkat agerande.

2: Han planerade att flytta säcken/säckarna en gång till (och det känns ju också jättekorkat).

Ja, jag förstår inte - han hade världens chans att "skaffa bort" henne för alltid med tanke på all terräng han hade tillgång till, så lägger han påsen i diket, stämmer inte.. Kanske något djur dragit fram påsen ur skogen?
Citera
2011-01-11, 18:39
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Om vi för ett ögonblick tror på de uppgifter som funnits i tråden så

- sågs BO körandes sin bil vid 07:45 onsdag 29/12.

- kom inte BO till ett lunchmöte vid 11:30 samma dag.

Rimligen har mordet skett under dessa timmar.

Man kanske också vågar anta att hon inte blivit mördad i sitt eget hem eftersom hon sågs körandes i sin bil.

Frågan är då: Vart var hon på väg och var skedde mordet?

Bodde BO (som tydligen hade lägenhet i Örebro) och den nu misstänkte så långt ifrån varandra att de åkte bil till varandra?

Det har jag missat, vad var det för lunchmöte hon inte kom till?
Citera
2011-01-11, 18:39
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Man kan även fundera litet över motivet, om nu mordet skedde en onsdag förmiddag:

Känns inte en sexträff (som föreslagits här i tråden) litet osannolik vid den tidpunkten? Kanske troligare att det handlade om pengar och/eller affärer? Eller hot om att avslöja ett eventuellt vänsterprasslande?
Har också funderat över motivet. Eftersom SB var EM:s chef, och hon nu hade sagt upp sig. Kan det vara så att hon visste något om SB (oegentligheter eller annat) som kunde äventyra hans karriär? Sedan fick SB reda på att EM skulle avslöja detta, efter att hon avslutat sin tjänst?
Citera
2011-01-11, 18:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Han tappade nog omdömet. Om det är en förstagångsmördare vi har att göra med så kan det vara sannolikt att han helt tappade sin handlingskraft i den totala förvirring han kan ha hamnat i. Då kan det vara svårt att handla rationellt.

Jo, det förstås.. Men om man föreställer sig själv i hans situation så hade den den där förvirringen och förlamningen inträtt precis efter dådet och åtminstone jag själv skulle be på mina bara knän att få berätta för polisen vad jag gjort - men han inte bara dödar henne utan styckar även kroppen och då tänker man att det är en kallhamrad jävel som vill göra allting "rätt", då även skaffa undan påsarna noggrant. Men vafan,,, man vet ju faktiskt ingenting om en dylik situation..
Citera
2011-01-11, 18:53
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Har också funderat över motivet. Eftersom SB var EM:s chef, och hon nu hade sagt upp sig. Kan det vara så att hon visste något om SB (oegentligheter eller annat) som kunde äventyra hans karriär? Sedan fick SB reda på att EM skulle avslöja detta, efter att hon avslutat sin tjänst?

Han var väl inte hennes chef. Han bossade ju på en teknisk avd. Dock kan hon möjligen ha vetat om något avgörande ändå.
Senast redigerad av wonderland 2011-01-11 kl. 18:55.
Citera
2011-01-11, 18:54
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
nån som har källa på att det skulle ha hittats en/delar av en kropp i en sjö? nån skrev ju det..

Nej det var ett stavfel i Expressen. "begravd en halvmeter ner i sjön" stod det, men så brukar man ju aldrig uttrycka sig, det måste snarare vara "begravd en halvmeter ner i snön". Tryckfelsnisse med andra ord. Vi kan "begrava" det ryktet.
Citera
2011-01-11, 18:57
Medlem
mercys avatar
Om SB är skyldig måste han vara rätt kallsinnig.
För det första att kunna stycka en person man haft en lång relation med -
för det andra att kunna hålla tyst om det under tiden som anhållen med alla förhör som måste ha varit.
Citera
2011-01-11, 19:04
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigtur
Kontaktade min källa precis och B.O var bosatt på Lövstagatan! Hennes fönster ska ligga mot Ekersgatan om jag förstod det rätt. Jag har ingen jätte koll på Örebro, bara bosatt här sedan 2-3 år tillbaka. Du kanske har bättre koll på detta.

Alltså...bostad på Lövstagatan, fönster som vätter mot Ekersgatan + bilarna stod parkerade på Lövstagatan vid minst två olika tillfällen dagarna kring försvinnandet.

Nu hoppas jag att mina uppg är klargjorda för er och ni får välja att tro på dem om ni vill. Nu signar jag ut.

Hmm, då ligger det en köttaffär på andra sidan gatan

Edit: Eller mer troligt i samma hus
Senast redigerad av Malom 2011-01-11 kl. 19:12.
Citera
2011-01-11, 19:06
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Om vi för ett ögonblick tror på de uppgifter som funnits i tråden så
- sågs BO körandes sin bil vid 07:45 onsdag 29/12.
- kom inte BO till ett lunchmöte vid 11:30 samma dag.
Rimligen har mordet skett under dessa timmar.
Hon måste förvisso ha mördats efter iakttagelsen 07:45, men hon behöver inte ha mördats före det avtalade lunchmötet. Hon kan ha mördats senare. Däremot befann hon sig med säkerhet i en belägenhet som gjorde att hon inte kunde komma till lunchen.
Citera
2011-01-11, 19:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Fast nu verkar ju bilen vara på G igen.
Skulle iden funka borde de ha mäktiga fiender i oljeindustrin

Citat:
Tata Motors to introduce Air Car – Is it the next big thing? Tata Motors is taking giant strides and making history for itself.

Some 6000 zero-emissions Air Cars are scheduled to hit Indian streets by August 2010.

Helt död verkar inte idén vara så vem vet om det har köpts mark i Mälardalen kan den ju helt plötsligt bli värdefull igen.
Citera
2011-01-11, 19:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Hon måste förvisso ha mördats efter iakttagelsen 07:45, men hon behöver inte ha mördats före det avtalade lunchmötet. Hon kan ha mördats senare. Däremot befann hon sig med säkerhet i en belägenhet som gjorde att hon inte kunde komma till lunchen.

Var inte lunchmötet den 30:e?
Citera
2011-01-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det har jag missat, vad var det för lunchmöte hon inte kom till?

Citat:
QUOTE=Tycker]Vad jag förstått av allt som skrivits här och i media så hade hon bestämt att äta lunch med en kollega/vän men infann sig inte. Hon gick heller inte att nå. Därav oron.[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in