2011-01-12, 19:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Har han bytt bort advokaten Carl H Robson eller kunde han inte fortsätta?

Så här står det i Expressen:
Universitetschefen blev märkbart skakad när rätten meddelade att han ska vara fortsatt häktad - nu på sannolika skäl misstänkt för mord.
- Han har deklarerat sin inställning och förnekar all inblandning. Nu blev han häktad ändå och vi kommer att överklaga det, säger hans advokat Peter Rader.

Hörde på radion att Robson var på kurs denna vecka..
Citera
2011-01-12, 19:06
Medlem
eight8t8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Finns det bild/namn på GMs sambo ?

Klart det finns - men hon är ett OFFER i sammanhanget!
Varför är hennes identitet intressant?
Citera
2011-01-12, 19:12
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
"Flera vänner och anhöriga har berättat för polisen att Eva och 51-åringen inledde ett förhållande när de arbetade som lärare. För mer än två år sedan blev han sambo med en annan kvinna men fortsatte förhållandet med Eva.
Först i höstas uppdagade Eva hans dubbelliv och ställde då ett ultimatum:
– Har du inte gjort slut med sambon före årsskiftet vill jag aldrig se dig mer.Två dagar före det nya året försvann hon."
Källa: Aftonbladet i dag

Denna uppgift om hennes ultimatum har jag inte sett någonstans tidigare. Men ett sådant ultimatum - hot om att göra slut - är knappast något motiv att mörda henne. Däremot skulle det kanske ha kunnat få honom att använda våld som oavsiktligt resulterat i hennes död.

Han tog henne på orden, men det var nog inte riktigt som hon tänkt sig.
Citera
2011-01-12, 19:13
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken

Onsdag 29/12:
07.47: EM skickar SMS till son
07.XX: EM ses körande längs Nygatan
Tid oklar: EM syns på Stubbensgatan
14.37: EM syns vid ICA Nora (osäkert?)
(11.30: EM missar lunchmöte med kollega (?) (enl uppgift i tråd, jag tror snarare detta var den 30:e))
Lunchtid: SB stjäl en tvättid av grannen.
12.25: SB spelar golf (sannolikt i Vivalla som ligger rätt nära hans hem)
Tid oklar: på en övervakningskamera ses EM gå in i SB´s bil

Torsdag 30/12
11.30: EM missar lunchmöte med kollega (?)
Tid oklar: Kollega anmäler EM som försvunnen
Tid oklar: Polisen tar anmälan på allvar eftersom de hittar EM’s bil, med nycklarna i, i ett parkeringshus på Norrgatan. Kanske finns det ett eller flera andra indicier som pekar på att det inte är ett ”normalt” försvinnande.
Tid oklar: SB är ute och åker skidor
Tid oklar: SB träffar kompis som beskriver honom som annorlunda mot normalt

Fredag 31/12
17:30: SB ringer sin mamma, Hon beskriver att han lät som vanligt

Lördag 1/1
20.27: Polisen förhör SB och beslutar därefter att anhålla honom.

Petitess men förhöret inleddes 20.47.
Citera
2011-01-12, 19:14
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
"Flera vänner och anhöriga har berättat för polisen att Eva och 51-åringen inledde ett förhållande när de arbetade som lärare. För mer än två år sedan blev han sambo med en annan kvinna men fortsatte förhållandet med Eva.
– Har du inte gjort slut med sambon före årsskiftet vill jag aldrig se dig mer.
Två dagar före det nya året försvann hon."

Denna uppgift om hennes ultimatum har jag inte sett någonstans tidigare. Men ett sådant ultimatum - hot om att göra slut - är knappast något motiv att mörda henne. Däremot skulle det kanske ha kunnat få honom att använda våld som oavsiktligt resulterat i hennes död.

Det låter osannolikt att E inte skulle känt till att han hade en sambo. Det har ju tidigare sagts i tråden att det var likadant när han var gift och att han då hade två älskarinnor samtidigt (varav E var en) som inte kände till varandra. Något borde hon väl lärt sig sedan dess om hans falskspel. Eftersom de dessutom arbetade på samma ställe borde det vi något tillfälle ha kommit fram. Det verkar ju dessutom som att hans vänner kände till sambon men inte att han och E hade en relation.
Citera
2011-01-12, 19:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Hoppas det är riktiga uppgifter, men undrar ju var tvärsnytt snappat upp detta?
Sedan behöver väl bevisningen inte bara gälla brottet. Det kan ju även handla om teknisk bevisning som visar att han ljuger. Ex. kameraövervakningen?

Ordagrant från tvärsnytt.
"Vi kan tillägga att åklagaren Helena Eckerot Flodin säger i dag att man nu också har teknisk bevisning mot den mordmisstänkte mannen. Bevisningen består av flera fynd som polisen säkrat och som experterna vid statens kriminaltekniska laboratorium nu analyserar."

Säger åklagaren det till tvärsnytt så har dom nog på fötterna.
Citera
2011-01-12, 19:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
När kopplas månne riksmordkommissionen och Dag Andersson in för att knäcka ner han och få ett erkännade varför han styckmördade EM, Kännslan min består att han skulle röja undan hon så inte fler hemmligheter ur hans mörka förflutna skulle komma upp till ytan och ställa till mer oreda för GM själv!

Riksmord återkommer nog till Örebro. De var där ifjol och arbetade med serievåldtäktsmannen. Nu arbetar DA med Mangs i Malmö.
Citera
2011-01-12, 19:19
Medlem
MorbIdas avatar
Till er som anser att jag hade fel då jag hävdade att vargar äter det de själva slagit. Det känns så skönt att det är fler än jag som har fel så att jag inte kan låta bli att saxa det här.

Hämtat från Jakt Sverige:

Flera hundar har död efter att har ätit giftigt kött utlagt av jägare för att döda varg.

Vid dem förgiftade kadavren av älg, får och gris som hittades i Rendalen i Norge, mitt under den pågående vargslakten, hittade man ett tiotall döda fåglar. Man hittade även spor av varg mycket nära den utlagda åtel, men vargen spiste aldrig av det förgiftade köttet.
I Våler, söder om Oslo, där motståndet mot varg är mycket stort, förgiftades en 4 årig schäfer. Symtomen tyder på att det är frågan om glykol.

En jägare hade haft en varg inom skotthåll men inte skjutit. Kommentar från annan jägare

--Sicken jävla mes! Jag älskar är norrlänningar som gör slag i saken och skjuter asen. Här har ni en själsfrände som utan att tveka skulle blåsa hål i ett vargelände om jag så den.
Vad dem värdelösa individer som håller på med den slags vidrigheten inte förstår, är att vargen är det rovdjur som minst trolig äter köttet.
Vargen föredra att döda sitt eget byte, däremot faller räv, grävling hund och andra djur som äter as, offer för varghatet.
Citera
2011-01-12, 19:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
– Har du inte gjort slut med sambon före årsskiftet vill jag aldrig se dig mer.
Två dagar före det nya året försvann hon."

Denna uppgift om hennes ultimatum har jag inte sett någonstans tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Kan det vara möjligt att hemlighålla ett samboförhållande under så lång tid? Det tvivlar jag på. Eva var knappast något pundahuvud som fann sig i att aldrig få hälsa på eller ringa under all den tiden.

Någon här hade uppgift på att SB för inte alls så länge sen stod skriven på en annan adress... men när han flyttade minns jag inte... Någon annan kanske?

Det jag är ute efter är att så länge han inte bodde med AA så visste Eva ingenting...
Hur länge har SB och AA bott på samma adress?

Dags för dom duktiga grävarna att jobba lite...
Citera
2011-01-12, 19:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Finns det bild/namn på GMs sambo ?

Hon är antagligen i helvetet och visste nog ingenting... så henne lämnar vi ifred... om vi har lite vett i skallen.
Citera
2011-01-12, 19:26
Medlem
JizzieJinxs avatar
Verkar jävligt konstigt att EM inte skulle ha vetat att SB hade en sambo! Han måste ha fört henne bakom ljuset rejält..
Citera
2011-01-12, 19:30
Medlem
eight8t8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Någon här hade uppgift på att SB för inte alls så länge sen stod skriven på en annan adress... men när han flyttade minns jag inte... Någon annan kanske?

Det jag är ute efter är att så länge han inte bodde med AA så visste Eva ingenting...
Hur länge har SB och AA bott på samma adress?

Dags för dom duktiga grävarna att jobba lite...

Han var 050801 till 091202 skriven på SVARTÅ BANGATA 12 C, sedan, och fortfarande på PHRAGMÉNSVÄGEN 24 2TR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in