2011-01-11, 18:09
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Undrar var de letar efter resten av kroppen? Gissar att det är torson de har hittat eftersom de visste direkt att det var en kvinna.
Kan ju bli knepigt om huvudet och halsen saknas om dödsorsaken är strypning.

Ja, det mest troliga är att det är torson som hittats. Nu forsätter de leta efter övriga delar. Jag känner verkligen med de anhöriga. Inte nog att ens närmaste blivit mördad utan dessutom styckad. För jävligt rent ur sagt.
Citera
2011-01-11, 18:13
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Vilka djur skulle kunna tänkas släpa iväg med med kroppsdelar från en människa. Tänker framförallt på gropen där tre hundar markerar för likdoft men ingenting hittats.

Populationen av räv, grävling och vildsvin är väldigt stor i området och det ska även finnas varg.

Kan tänka mig att dessa djur är hungriga så här års när det har varit kallt och mycket snö och därför svårt att hitta föda. Måste vara lätt att få vittring på en nyligen styckad kropp.

Varg kan vi glömma. De äter bara av byten de själva slagit. De åtlar, som läggs ut är från deras egna byten.
Citera
2011-01-11, 18:15
Medlem
Catings avatar
Ingen som bor i krokarna som kan berätta om vad som händer där nu?
Citera
2011-01-11, 18:28
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
OBS! Artikeln i Ny Teknik (och den citerade intervjun med Eva Magnusson) om den luftdrivna bilen är tio år gammal.

Fast nu verkar ju bilen vara på G igen.
Skulle iden funka borde de ha mäktiga fiender i oljeindustrin
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Om vi för ett ögonblick tror på de uppgifter som funnits i tråden så

- sågs BO körandes sin bil vid 07:45 onsdag 29/12.

- kom inte BO till ett lunchmöte vid 11:30 samma dag.

Rimligen har mordet skett under dessa timmar.

Man kanske också vågar anta att hon inte blivit mördad i sitt eget hem eftersom hon sågs körandes i sin bil.

Frågan är då: Vart var hon på väg och var skedde mordet?

Bodde BO (som tydligen hade lägenhet i Örebro) och den nu misstänkte så långt ifrån varandra att de åkte bil till varandra?
Citera
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Varg kan vi glömma. De äter bara av byten de själva slagit. De åtlar, som läggs ut är från deras egna byten.

Fy fan vad du snackar skit. Varg äter as.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varken styckmord eller styckdråp är juridiska termer. Just styckningen kan nog förmodligen betraktas som så pass försvårande att det är osannolikt att det ska betecknas som dråp.

Oavsett terminologi så kan jag för mitt liv inte förstå varför GM, som uppenbarligen lagt ner tid och mental energi på att stycka BO:s kropp, väljer att lägga påsen i diket där vemsomhelst kan hitta den.. Eller tappade han påsen??
Citera
2011-01-11, 18:31
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Man kan även fundera litet över motivet, om nu mordet skedde en onsdag förmiddag:

Känns inte en sexträff (som föreslagits här i tråden) litet osannolik vid den tidpunkten? Kanske troligare att det handlade om pengar och/eller affärer? Eller hot om att avslöja ett eventuellt vänsterprasslande?
Citera
2011-01-11, 18:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Oavsett terminologi så kan jag för mitt liv inte förstå varför GM, som uppenbarligen lagt ner tid och mental energi på att stycka BO:s kropp, väljer att lägga påsen i diket där vemsomhelst kan hitta den.. Eller tappade han påsen??
Precis! Jag nämnde också det tidigare. Hittar bara två möjliga förklaringar:

1: Panik och jättekorkat agerande.

2: Han planerade att flytta säcken/säckarna en gång till (och det känns ju också jättekorkat).
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vänta här nu, har jag fattat rätt??;

Eva sms:ade sin son på onsdag morgon vid 7:45 tiden.
Vid lunchtid samma dag ses Eva åka iväg i sin bil,
Senare samma dag efterlyses hon av en kollega

Vilken kvinna i 50-årsåldern blir efterlyst för att hon varit borta ett par timmar och ingen vet var hon är? Det måste finnas betydligt mer av allvarlig karaktär som vi inte känner till (ännu)

Möjligt att det stod "anmäldes försvunnen" i tidningen, men det var i alla fall sent samma dag som sms:et till sonen.

Man kan ju undra varför de reagerade så omedelbart, kan de måhända ha ringt honom också, och inte fått svar ?
Citera
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Han tappade nog omdömet. Om det är en förstagångsmördare vi har att göra med så kan det vara sannolikt att han helt tappade sin handlingskraft i den totala förvirring han kan ha hamnat i. Då kan det vara svårt att handla rationellt.
Citera
2011-01-11, 18:36
Bannlyst
nån som har källa på att det skulle ha hittats en/delar av en kropp i en sjö? nån skrev ju det..

och sopsäcken innehöll väl bara en halv kropp så då ligger det säkert fler delar i skogen, vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in