2011-01-13, 21:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Oj så bekvämt för dig det skulle vara.
Läs tråden från början så får du se själv att flera olika personer har kommit med samstämmiga uppgifter.

Att jag sen inte kan tåla människor som är notoriskt otrogna det skiner väl igenom...
Kalla det för svärta ner är väl att ta i...
Sen får jag ju en hel del PM... och jag delar en del av dom med er... men vissa behåller jag för mig själv.

Är det möjligtvis de som berättar om något positivt i SBs liv?

Om folk är sexmissbrukare, swingers eller otrogna så innebär inte att de tar till våld eller mördar.

I Malmö sitter en kille häktad för 3 mord och 10 mordförsök och han är, hör och häpna, inte något av de tre nämnda alternativen.
Citera
2011-01-13, 21:51
Medlem
rullerojs avatar
Psykopattestet

En kvinna träffar en okänd man på sin mors begravning, och det är kärlek vid första ögonkastet. Han är allt hon någonsin önskat sig i en man. Men i sin förtjusning glömmer hon bort att fråga efter mannens telefonnummer, och eftersom hon inte ens vet mannens namn får hon inte tag i honom efter begravningen. Ett par dagar senare dödar hon sin syster. Frågan är då: varför dödade hon sin syster? Vad var hennes motiv?
Citera
2011-01-13, 21:54
Avslutad
Jag tycker den här tråden börjar tappa fokus lite väl mycket nu. Känns rörigt och som att många börjar bland in sina egna känslor och erfarenheter i röran. Kan vi inte lämna känslorna ett tag för att tänka konstruktivt! Bara skriva om det som är nödvändigt.

Bilen den hyrda verkar inte existera eller?
Bilden är tagen utanför EMs arbete på stabbegatan 2. Det sitter en kamera på en grind där, har någon nämnt här. Finns en bild på dem ihop och en annan bild m EM i eller utanför SBs bil utan att SB syns på bilden.
Citera
2011-01-13, 21:55
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Vad jag har kunnat utläsa har väl ingen försvarat Eva om hon nu träffade denna man när han var en upptagen man? Det faller platt. Om S nu har mördat Eva - borde det funnits tecken långt innan att han var våldsbenägen som hon borde ha förstått.
En blixt kommer inte från en klarblå himmel - det har funnits något konstigt hos denne person förrut som hon borde förutsett om hon nu inte var nyförälskad i denne man - det tyder inget på eftersom kvällstidningar antyder att de haft ett långvarigt förhållande.
Han går ut och in i relationer - gifter sig - skiljer sig - flyttar ihop - och hon finns där ständigt för att stötta kanske? Evas förhållande till föräldrar och syskon vore intressant att veta.
Hur många relationer då?

EM har ju också gått ut och in i relationer.

Vem har gått in och ut ur flest?

SB bannas för att han vänstrar. Men är EM bättre som har ett förhållande med en man som är sambo?

Är män alltid svin och kvinnor alltid offer? Tror man det blir det nog inte lättare att hitta rätt motiv och gärningsman.

Vad vi kunnat utläsa av media och här på tråden som finns inget som pekar på att det skulle vara så att hon har stöttat honom. Kan lika gärna vara hon som stöttat honom.

Antingen känner du de inblandade så bra att du vet vad du talar om. Eller också har du förutfattade meningar.
Citera
2011-01-13, 21:55
Medlem
Perriss avatar
Kom just på ganska kuslig kuriosa kring detta förmodade mord. Läste när jag var yngre en av Noraförfattaren Dagmar Lange, AKA Maria Langs alla deckare där man också finner ett lik på en liten avtagsskogsväg. Det kusliga är dock att fyndplatsen för liket i boken utspelar sig på en exakt likadan avtagsväg till vänster från Pershyttevägen, OCH är alltså nästa avtagsväg till vänster från verklighetens fyndplats sett och alltså enbart ca 500 meter från platsen där verklighetens (delar) av kroppen hittades!

Brrr!

/perris
Citera
2011-01-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Psykopattestet

En kvinna träffar en okänd man på sin mors begravning, och det är kärlek vid första ögonkastet. Han är allt hon någonsin önskat sig i en man. Men i sin förtjusning glömmer hon bort att fråga efter mannens telefonnummer, och eftersom hon inte ens vet mannens namn får hon inte tag i honom efter begravningen. Ett par dagar senare dödar hon sin syster. Frågan är då: varför dödade hon sin syster? Vad var hennes motiv?

mannen kanske var gift med Systern?
Citera
2011-01-13, 21:56
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jaha, så du har inget konkret att komma med.

Men du påstår dig veta och påstår dig få PM.

Och tittar du igenom tråden så är det nog mest du som kör fram argumenten om många älskarinnor och så får du andra med dig.

Visst. Kör på du. Du kan ju till och med ha rätt. Men du har inte gett oss andra på tråden information så vi har möjlighet att bedöma det.

Det har framkommit tidigare i tråden av folk som säger sig vara insatta att SB under sin tid som gift hade utöver frun även två älskarinnor samtidigt, varav den ena skulle vara Eva. Dessa skulle enligt utsago inte känna till varandra (vilket låter märkligt men möjligt) och när frun fick veta blev det skilsmässa.
Att han nu har en sambo och har enligt bl a hennes anhöriga och vänner även haft ett förhållande med Eva samtidigt. Det har också bekräftats av hans advokat. Själv tycks han nu förneka det.
Det finns också beskrivet att han skulle vara flirtig och har lätt för att charma kvinnor.
Det finns heller inget som säger att han kan ha fler älskarinnor än Eva nu med.
Men visst, någon lista med namn och personnummer har inte förekommit i tråden.
Citera
2011-01-13, 21:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Antagligen inte av samma anledning som vissa som gör allt för att svärta ner SB. Jag undrar endast för att jag är intresserad av att rätt GM åker fast.

Som du säkert har lagt märke till så är det några stycken som är tveksamma till att det är rätt GM som sitter häktad. Jag har ingen uppfattning om det men är intresserad av se ett motiv och varken du vill eller ej så är trots allt en kvinna som vill behålla sin man intressant.

Jag startade den här tråden för att försöka hjälpa till att hitta Eva.
Jag har läst vartenda inlägg... och svarat på många... och fått många PM.

Att jag då ska bli ansedd som någon som gör allt för att svärta ner SB kan ju bero på att jag har skrivit mycket i tråden... och tråden kom ju att handla mer om honom som misstänkt gärningsman... och hans liv som har bestått av en massa kvinnor och lögner... enligt uppgift från folk som känner honom.

Jag har dessutom läst dom flesta artiklarna som går att hitta på nätet om hela händelsen och ingenstans har det nämnts någonting om att hans sambo skulle vara misstänkt.
Skulle det komma fram någonstans att hon nu är det... då kommer jag att skriva om det.

Men jag tycker mig ha ett facit i hand på en manipulerande, ljugande man som genom hela sitt liv har lurat och bedragit sina kvinnor... och jag vill inte bli någon hyena som börjar rota i hans kvinnas liv för jag antar att det är med henne som med alla andra kvinnor i hans liv... manipulerad och lurad.
Jag har vissa gränser som jag inte går över.
That's it!
Citera
2011-01-13, 21:57
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CE60
Ja, förutsatt att hon åkte dit direkt efter iakttagelsen vi Konserthuset, eller hur?
Hmmm, passerade där kl 8.05. Nära isf...
Har för övrigt bott i samma hus och bsrf som SB i 2,5 år.

Hur ser tvättstugan ut? Går den att låsa?
Skulle det gå att stycka en kropp där..?

Tänk om SB hade planerat det hela och hade bokat en tvättid själv på onsdagförmiddagen,
tog kontakt med EM på morgonen och föreslog att ha en trevlig stund i tvättstugan,
hämtade henne på jobbet, låste in sig i tvättstugan och tog livet av henne och
styckade henne.. vilket tog längre tid än han hade räknat med (städningen efteråt?)
så han fick "ta" grannesn tvättid med

Finns det förråd eller annan lämplig plats i närheten av tvättstugan att gömma
de svarta sopsäckarna?

Han kan ha hunnit mörda EM och fikat sen, åkt tillbaka till tvättstugan, styckat EM och städat
och gömt undan sopsäckarna, åkt och spelat golf sedan, allt för att ordna alibi

Vet vi var han åkte skidor dagen efter? Åkte han själv i bilen ?
Hade han kanske lyft in sopsäckarna i bilen på onsdagkvällen?
Tillsammans med skidutrustningen så ingen skulle undra?
Och dumpat sopsäckarna på vägen sedan, inte att undra på att han inte
verkad sigsjälv under torsdagen sen...
Citera
2011-01-13, 21:58
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Psykopattestet

Jo hon dödar systern eftersom hon tror att mannen ska komma på systerns begravning också.Han kom ju på mammans begravning så chansen är stor att han kommer på systerns .Eller hur
Citera
2011-01-13, 21:58
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Jag tycker den här tråden börjar tappa fokus lite väl mycket nu. Känns rörigt och som att många börjar bland in sina egna känslor och erfarenheter i röran. Kan vi inte lämna känslorna ett tag för att tänka konstruktivt! Bara skriva om det som är nödvändigt.

Bilen den hyrda verkar inte existera eller?
Bilden är tagen utanför EMs arbete på stabbegatan 2. Det sitter en kamera på en grind där, har någon nämnt här. Finns en bild på dem ihop och en annan bild m EM i eller utanför SBs bil utan att SB syns på bilden.
Vet du detta eller är det en fråga?

Utifrån vad polisen (och åklagare?) har sagt tycker jag det är svårt att dra några slutsatser. På något sätt får jag intrycket av att de är ute och fiskar. Kanske till och med påstår att de har någon bild som de egentligen inte har.

Har ju blivit litet av ett rävspel, känns det som. Jag tror på eventuella bilder när jag får se dem
Citera
2011-01-13, 22:00
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Psykopattestet

att träffa mannen igen i systers begravning?

OnT: sambon måste vara otroligt naiv och som förälder är på gränsen till tjänstefel att ta hemma någon med SB:s meriter samtidigt som dottern bor kvar hos henne. Raggen reser sig.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-13 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in