2011-01-11, 19:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Oavsett terminologi så kan jag för mitt liv inte förstå varför GM, som uppenbarligen lagt ner tid och mental energi på att stycka BO:s kropp, väljer att lägga påsen i diket där vemsomhelst kan hitta den.. Eller tappade han påsen??

I de flesta fall är mördare inte så skickliga på att gömma undan en kropp, om de ens försöker. Jag tror då inte att kroppen styckats med syftet att göra det svårt att finna den, utan för att underlätta transporten till och från bil.

Nog ingen behaglig känsla att sätta sig i bilen och köra med en styckad kropp i bagaget, många tankar hinner passera - "Vad fan har jag gjort?!". När han väl tog fram den kanske han bara ville bli av med den snarast möjligt. Vi ska nog inte räkna med att han nödvändigtvis agerat särskilt rationellt.
Citera
2011-01-11, 19:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
På tv4-nyheterna kl.19.00

-Hon verkar alltså ha mördats och styckats.

Men hallå! Verkar ha styckats. Ja, inte f-n har hon väl trillat isär.
Citera
2011-01-11, 19:14
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om SB är skyldig måste han vara rätt kallsinnig.
För det första att kunna stycka en person man haft en lång relation med -
för det andra att kunna hålla tyst om det under tiden som anhållen med alla förhör som måste ha varit.

Ja, det är kallsinnigt. Tycker det påminner om Janne som styckmördade sin sambo 2006. Om jag minns rätt beskrevs han i liknande termer som SB. Att han har kunnat vara tyst hittills är inte så konstigt de hade ju då inte hittat kroppen. Nu blir förhören betydligt svårare att värja sig i.
Citera
2011-01-11, 19:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var inte lunchmötet den 30:e?

Det lär ska ha varit den 29:e, alltså på onsdagen.
Citera
2011-01-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom

Hmm, då ligger det en köttaffär på andra sidan gatan

Edit: Eller mer troligt i samma hus

Om det är Ekersgatan 20A (ingång från Lövstagatan) så finns det en intressant hyresgäst med i stort sett samma affärsverksamhet som EM. Kan det vara den lägenheten hon har hyrt i andra hand?
Citera
2011-01-11, 19:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StringJonas
Vad har hon lyckats ställa till med som fick henne att bli mördad?
Jag menar, man måste ju verkligen ha lyckats jävlats med någon så in i norden.
Eller så mötte hon ett psykfall?

Men JÖSSES

Det finns väl för helvete ingenting som hon kan ha gjort för att bli mördad.
Han är ju helt självklart ett psykfall.
Alla som tar till grovt våld är sjuka i huvudet.

Men förstår att du inte är inne på den linjen då jag har sett tråden du har skapat om att vissa kvinnor har gjort sig förtjänta av lite stryk.
Sök hjälp innan det är för sent...
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I de flesta fall är mördare inte så skickliga på att gömma undan en kropp, om de ens försöker. Jag tror då inte att kroppen styckats med syftet att göra det svårt att finna den, utan för att underlätta transporten till och från bil.

Nog ingen behaglig känsla att sätta sig i bilen och köra med en styckad kropp i bagaget, många tankar hinner passera - "Vad fan har jag gjort?!". När han väl tog fram den kanske han bara ville bli av med den snarast möjligt. Vi ska nog inte räkna med att han nödvändigtvis agerat särskilt rationellt.

Näppeligen har han agerat rationellt och du har säkert rätt i att styckningen utförs av praktiska skäl. Fy fan vad tung och otymplig och fel en död kropp måste vara i en mördares liv..

Men jag tänker ändå att det måste vara "lättare" att erkänna än att bemöda sig om att stycka och gömma och ljuga, men det kanske bara är jag som är lat. Och skräckslagen inför tanken på karma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om SB är skyldig måste han vara rätt kallsinnig.
För det första att kunna stycka en person man haft en lång relation med -
för det andra att kunna hålla tyst om det under tiden som anhållen med alla förhör som måste ha varit.

Kallsinnig var ordet, sa Bull.
Citera
2011-01-11, 19:18
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Hon måste förvisso ha mördats efter iakttagelsen 07:45, men hon behöver inte ha mördats före det avtalade lunchmötet. Hon kan ha mördats senare. Däremot befann hon sig med säkerhet i en belägenhet som gjorde att hon inte kunde komma till lunchen.

Det var väl ett sms som skickades från hennes mobil till sonen kl. 7:45.
Det var först senare hon blev iakttagen, vid hennes nya arbetsplats
Citera
2011-01-11, 19:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
På tv4-nyheterna kl.19.00

-Hon verkar alltså ha mördats och styckats.

Men hallå! Verkar ha styckats. Ja, inte f-n har hon väl trillat isär.

Media vill undvika att uttala sig säkert. Teoretiskt sett kan man ju tänka sig att kroppen separerats i flera delar utan någon styckning medelst kniv/såg.
Citera
2011-01-11, 19:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, det är kallsinnigt. Tycker det påminner om Janne som styckmördade sin sambo 2006. Om jag minns rätt beskrevs han i liknande termer som SB. Att han har kunnat vara tyst hittills är inte så konstigt de hade ju då inte hittat kroppen. Nu blir förhören betydligt svårare att värja sig i.

Lite av har-du-redan-gått-över-gränsen-så...

Lek med tanken att han slagit in skallen på henne, han har hört rosslandet och sett blodet. Vad kan "toppa" det? Styckning? Javisst, men nu befinner han sig redan i en mardröm.
Citera
2011-01-11, 19:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Media vill undvika att uttala sig säkert. Teoretiskt sett kan man ju tänka sig att kroppen separerats i flera delar utan någon styckning medelst kniv/såg.

Hur tänker du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in