Citat:
Uppenbarligen så var förhållandet slut sedan tidigare eftersom Eva själv berättat det för andra. När hon trodde att de skulle flytta ihop, om det var i december eller tidigare under hösten innan hon blev varse att han var sambo vet vi inte.
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om man utpressas kan man välja att betala eller att göra sig av med hotet. Om så var fallet, vad tror du hände, med tanke på att kontot är tomt och att Eva är död?
Att Eva kan ha idkat utpressning mot Stefan ser jag inte som något osannolikt, men jag tror inte det handlade om pengar. Snarare "välj mig annars ska jag förstöra ditt liv".
Att Eva kan ha idkat utpressning mot Stefan ser jag inte som något osannolikt, men jag tror inte det handlade om pengar. Snarare "välj mig annars ska jag förstöra ditt liv".
Scenario
1 En anledning till att då deras kontakter ökat i december borde ju då rimligen vara att även SB ville ha mera kontakt, och då kan hon givetvis ha börjat hoppas igen. Eva kan ha hotat att avslöja allt för sambon, och SB såg ingen annan utväg än att mörda henne. För detta scenario talar åklagarens uttalande om att Eva var intensiv. Mot det talar att en stalkad människa inte brukar mörda sin förföljare, man polisanmäler.
2 Eva ville bli av med den falska SB som hon nu upptäckt ljugit för henne under lång tid( hon hade sagt till någon att hon gick för att träffa honom en SISTA gång, vilket visar att hon själv ämnade göra fullständigt slut på förhållandet. Det som talar för det är också att hon bytte arbetsplats/ville bort ifrån SB. SB blev galen, och som så många andra som mördar i relationer/fd. relationer mördar han henne när han inte längre kan ha kontroll över henne.