2011-05-20, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Det var kanske så att SB hade lånat pengar fr EM och kvinnan ville ha pengarna tillbaka, men SB sade att han inte har några pengar. Sedan fick EM veta att SB o AA hade bokat en dyr resa. EM blev förbannad "Han har råd att resa med AA, men inte har han råd att betala sina lån..." Kanske därför avbokade hon mannens resa och han blev rasande?

Lite annan typ av spekulation är detta: För att kunna resa till vissa länder krävs hälsointyg (t ex ang vissa smittande sjukdomar...) Om det råkade vara så olyckligt att ngn som planerade att resa hade inte fått "rena papper"?

Här hade jag några intressanta teorier, men ingen tycks ha brytt sig om dem
Citera
2011-05-20, 13:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Märker ni inte hur mycket desinformation ni utsätts för?

SB visste alltså redan i december att resan var avbokad men han höll det hemligt och sedan upptäckte AA det efter hans död? Det låter som om de hade ett bra förhållande.

Har ni fler intressanta teorier?
hoppsann ägnar sig åt ren informationsförfalskning när h*n citerar mig och påstår att jag sagt det fetade. Men hoppsann's fusk avslöjas enkelt med följande:

1: hoppsann´s urklipp ur mitt inlägg (som förorsakade hoppsann´s inlägg ovan):

"Jag har information som säger att resan verkligen avbokades av någon men att det inte upptäcktes av någon förrän diverse papper gicks igenom efter SBs självmord. AA och andra ska alltså inte ha känt till detta. "

2: Mitt inlägg som det såg ut från början:

"Jag har information som säger att resan verkligen avbokades av någon men att det inte upptäcktes av någon förrän diverse papper gicks igenom efter SBs självmord. AA och andra ska alltså inte ha känt till detta.

Huruvida SB kände till det får vi aldrig veta.

Jag har ingen info om vem som ska ha begärt/genomfört avbokningen.

Och som vanligt i detta fall så deklarerar jag, att jag inte kan vara 100 på denna infos äkthet trots att den presenterats på ett vettigt sätt och att de motfrågor jag ställt fått tillfredsställande svar."

Jag har alltså klart deklarerat att jag inte vet om SB kände till detta eller ej.

Om hoppsann vill bli tagen på allvar får nog hoppsann ta och skärpa till sig litet!
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-05-20 kl. 13:19.
Citera
2011-05-20, 13:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jo, och du har en stor del i det.
Och du ska sluta att citera två olika inlägg om du inte kan bemöta dom var för sig. Det var jag, Ull-Strumpa, som skrev att " SB lär ska ha fått veta om avbokningen i december".
Citera
2011-05-20, 14:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
hoppsann ägnar sig åt ren informationsförfalskning när h*n citerar mig och påstår att jag sagt det fetade. Men hoppsann's fusk avslöjas enkelt med följande:

1: hoppsann´s urklipp ur mitt inlägg (som förorsakade hoppsann´s inlägg ovan):

"Jag har information som säger att resan verkligen avbokades av någon men att det inte upptäcktes av någon förrän diverse papper gicks igenom efter SBs självmord. AA och andra ska alltså inte ha känt till detta. "

2: Mitt inlägg som det såg ut från början:

"Jag har information som säger att resan verkligen avbokades av någon men att det inte upptäcktes av någon förrän diverse papper gicks igenom efter SBs självmord. AA och andra ska alltså inte ha känt till detta.

Huruvida SB kände till det får vi aldrig veta.

Jag har ingen info om vem som ska ha begärt/genomfört avbokningen.

Och som vanligt i detta fall så deklarerar jag, att jag inte kan vara 100 på denna infos äkthet trots att den presenterats på ett vettigt sätt och att de motfrågor jag ställt fått tillfredsställande svar."

Jag har alltså klart deklarerat att jag inte vet om SB kände till detta eller ej.

Om hoppsann vill bli tagen på allvar får nog hoppsann ta och skärpa till sig litet!

OM ni vill bli tagna på allvar bör ni nog sluta hitta på...
Det framgår tydligt och klart i Hoppsans inlägg att ni är två som är citerade och också vad som är Hoppsans egna kommentarer, det börjar bli riktigt löjligt med era insinuationer om att andra användare förvanskar information och att ni har hemliga källor som skulle sitta på information som i grund och botten inte säger särskilt mycket.

Det verkar som att samma person sprider felaktig information som ni sväljer och försöker göra till sanningar. Jag är dessutom helt övertygad om att SB aldrig bokade någon resa. Han reste inte särskilt mycket enligt vännerna.
Citera
2011-05-20, 15:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det verkar som att samma person sprider felaktig information som ni sväljer och försöker göra till sanningar. Jag är dessutom helt övertygad om att SB aldrig bokade någon resa. Han reste inte särskilt mycket enligt vännerna.

Den senaste uppgiften var det jag som la ut så om du inte tror på den så visa på vad som är fel och låt det inte bli personligt.
Att han inte rest särskilt mycket är ju delvis sant jag har för mig att rest en del inom Sverige men de menar antagligen utomlands. Vid denna tidpunkt har han ju ny sambo och det förklarar antagligen varför de skulle resa.

Varför dröjer de så länge med att knyta ihop säcken, har du någon bra gissning?
Citera
2011-05-20, 15:17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det framgår tydligt och klart i Hoppsans inlägg att ni är två som är citerade och också vad som är Hoppsans egna kommentarer, det börjar bli riktigt löjligt med era insinuationer om att andra användare förvanskar information och att ni har hemliga källor som skulle sitta på information som i grund och botten inte säger särskilt mycket.

Fattar du inte ens att jag inte säger att det är EM som avbokat resan?

Jag har till och med uppmanat dem som menar att EM avbokat resan att tänka om eftersom det inte finns några belägg för det.

Läs nu inläggen ordentligt och tänk till innan du svarar. Du gör bara bort dig annars. Gång på gång, dag efter dag, vecka efter vecka.

Ett ogenomtänkt inlägg till från dig och jag sätter dig på ignore. Du tillför ju ändå inget av värde.
Citera
2011-05-20, 15:19
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:

Samma vänner som i den här artikeln berättar att han planerade att resa till Filippinerna med sin
sambo?
http://www.expressen.se/nyheter/1.2287796/nu-granskar-polisen-deras-forhallande
Citera
2011-05-20, 15:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Det här börjar likna rena sandlådan! Jag börjar misstänka att du inte vill förstå, såvitt det inte är Salander eller Timeout som har skrivit.
En resa var bokad, och blev senare avbokad. Hur svårt är det att förstå?
Om den bokades av SB eller av AA, det vet jag inte. Jag vet inte heller vem som avbokade den, men det lär ska ha kommit till SB:s kännedom i december.
Om sambon har vetat om det hela tiden, det vet jag inte. Men officiellt så blev hon varse det efter EM:s död.
TorkelSnorkel har hört att det kom fram först efter SB:s död, medan jag har hört att det var efter att SB häktades.

Hur kan du påstå att det går att urskilja hoppsanns svar på två olika citat i dennes inlägg?
Citat:
Citat:
Jag har information som säger att resan verkligen avbokades av någon men att det inte upptäcktes av någon förrän diverse papper gicks igenom efter SBs självmord. AA och andra ska alltså inte ha känt till detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
1. Resan lär ska ha avbokats före EM:s död.

2. SB lär ska ha fått reda på detta i slutet av december, oklart av vem han har fått infon. Kanske genom en bekräftelse från resebyrån, kanske från AA, om hon är den som har fått bekräftelsen eller från EM.

3. Avbokningen lär ska ha gjorts av en kvinna.
Citat:
hoppsanns svar

SB visste alltså redan i december att resan var avbokad men han höll det hemligt och sedan upptäckte AA det efter hans död? Det låter som om de hade ett bra förhållande.

Citera
2011-05-20, 16:01
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det här börjar likna rena sandlådan! Jag börjar misstänka att du inte vill förstå, såvitt det inte är Salander eller Timeout som har skrivit.
En resa var bokad, och blev senare avbokad. Hur svårt är det att förstå?
Om den bokades av SB eller av AA, det vet jag inte. Jag vet inte heller vem som avbokade den, men det lär ska ha kommit till SB:s kännedom i december.
Om sambon har vetat om det hela tiden, det vet jag inte. Men officiellt så blev hon varse det efter EM:s död.
TorkelSnorkel har hört att det kom fram först efter SB:s död, medan jag har hört att det var efter att SB häktades.

Hur kan du påstå att det går att urskilja hoppsanns svar på två olika citat i dennes inlägg?

Därför att jag inte hade några problem att urskilja vem som hade skrivit vad;

TorkelSnorkel:
Jag har information som säger att resan verkligen avbokades av någon men att det inte upptäcktes av någon förrän diverse papper gicks igenom efter SBs självmord. AA och andra ska alltså inte ha känt till detta.

Ull-Strumpa:

1. Resan lär ska ha avbokats före EM:s död.

2. SB lär ska ha fått reda på detta i slutet av december, oklart av vem han har fått infon. Kanske genom en bekräftelse från resebyrån, kanske från AA, om hon är den som har fått bekräftelsen eller från EM.

3. Avbokningen lär ska ha gjorts av en kvinna.

Hoppsann:

Förklara då istället vad det är som är fel i citaten.
NI påstår att en resa var bokad, men ingen visste om det, inte heller kan ni ange en källa, eller vem som har bokat eller när resan skulle ske, inte ens vart...
Sedan kan ni göra -tecken och idiotförklara andra, era inlägg blir inte mer sanna för det.
Citera
2011-05-20, 16:11
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Fattar du inte ens att jag inte säger att det är EM som avbokat resan?

Jag har till och med uppmanat dem som menar att EM avbokat resan att tänka om eftersom det inte finns några belägg för det.

Läs nu inläggen ordentligt och tänk till innan du svarar. Du gör bara bort dig annars. Gång på gång, dag efter dag, vecka efter vecka.

Ett ogenomtänkt inlägg till från dig och jag sätter dig på ignore. Du tillför ju ändå inget av värde.

Jag har inte ens nämnt EM eller att du skulle påstått att hon skulle ha avbokat, i mitt inlägg...
Citera
2011-05-20, 16:24
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den senaste uppgiften var det jag som la ut så om du inte tror på den så visa på vad som är fel och låt det inte bli personligt.
Att han inte rest särskilt mycket är ju delvis sant jag har för mig att rest en del inom Sverige men de menar antagligen utomlands. Vid denna tidpunkt har han ju ny sambo och det förklarar antagligen varför de skulle resa.

Varför dröjer de så länge med att knyta ihop säcken, har du någon bra gissning?

Den nya sambon har han varit tillsammans med i ca fyra år. Gillar man att resa kan man göra det även om man inte bor ihop. Jag tror det var snack. Möjligen att han lurat i Eva att han skulle resa med henne (och hon kanske bokat en resa för honom också) och det kom någon resebekräftelse i hans brevlåda som AA fick se... Där står det vilka resenärerna är.

Egentligen tycker jag inte att det är konstigt att det tar tid att knyta säcken. de har inte längre förtur på SKL och jag tror att de samlar in all information som skulle bevisa att det är SB för att om det senare blir en diskussion om han var skyldig/oskyldig ska de ha ryggen fri. Skulle det däremot visa sig att de fått fram andras fingeravtryck etc. ligger de risigt till.
Det är oerhört tungt för polisen/åklagare att arbeta med sådana här fall, där så många anhöriga farit illa.
Citera
2011-05-20, 16:40
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Den nya sambon har han varit tillsammans med i ca fyra år. Gillar man att resa kan man göra det även om man inte bor ihop. Jag tror det var snack. Möjligen att han lurat i Eva att han skulle resa med henne (och hon kanske bokat en resa för honom också) och det kom någon resebekräftelse i hans brevlåda som AA fick se... Där står det vilka resenärerna är.

Egentligen tycker jag inte att det är konstigt att det tar tid att knyta säcken. de har inte längre förtur på SKL och jag tror att de samlar in all information som skulle bevisa att det är SB för att om det senare blir en diskussion om han var skyldig/oskyldig ska de ha ryggen fri. Skulle det däremot visa sig att de fått fram andras fingeravtryck etc. ligger de risigt till.
Det är oerhört tungt för polisen/åklagare att arbeta med sådana här fall, där så många anhöriga farit illa.

EM lurade han i att han skulle resa med henne? Och vännerna lurade han i att han skulle resa till Filippinerna med sambon?
Konstigt att inte EM berättat för sina vänner att SB skulle med på hennes resa..
Hur har du det med logiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in