2011-03-10, 06:32
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraddMaja
Vilket möte?
Kan du utveckla
Jag blir nyfiken
Bara hypoteser än så länge. Men ett möte med någon måste det ha varit, om hon inte styckat sig själv.
Citera
2011-03-10, 06:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det tycker jag också verkar fullt möjligt. Dessutom tror jag att SB kan ha skjutsat henne hem efter golfen precis som han säger, alltså på eftermiddagen.

Nu säger säkert en del att detta inte håller på grund av skrapsamtalet, men det finns flera olika uppgifter på när detta samtal ringdes. Så jag är i alla fall inte säker på när det var.

Sedan undrar jag om det finns bekräftade uppgifter från polisen på när EM sågs kliva in i en liknande bil som den SB har?
Finns det en tredje person måste vi dock fundera över två scenarier: antingen har EM åkt iväg ensam för att träffa GM, och då måste det vara någon som känner EM så bra att h*n vet var hon bor och parkerar sin bil, eller så har de åkt iväg tillsammans från EM:s bostad, och då kan det vara i princip vem som helst.
Citera
2011-03-10, 07:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det tycker jag också verkar fullt möjligt. Dessutom tror jag att SB kan ha skjutsat henne hem efter golfen precis som han säger, alltså på eftermiddagen.

Nu säger säkert en del att detta inte håller på grund av skrapsamtalet, men det finns flera olika uppgifter på när detta samtal ringdes. Så jag är i alla fall inte säker på när det var.

Sedan undrar jag om det finns bekräftade uppgifter från polisen på när EM sågs kliva in i en liknande bil som den SB har?

Vem ringde samtalet och finns det något/n som bekräftar samtalet förutom uppringaren?
Senast redigerad av bagarn29 2011-03-10 kl. 07:11.
Citera
2011-03-10, 08:04
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem ringde samtalet och finns det något/n som bekräftar samtalet förutom uppringaren?
Dessutom, det har väl hänt de flesta att man ringt någon och att man bara hört skrapningar utan att det för den skull har betytt att den man ringt blivit styckad. Åtminstone har det hänt mig.
Citera
2011-03-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Dessutom, det har väl hänt de flesta att man ringt någon och att man bara hört skrapningar utan att det för den skull har betytt att den man ringt blivit styckad. Åtminstone har det hänt mig.

Ja eller att det varit 'röstbrevlåda' och man ringer en gång till direkt och kommer fram. Mycket konstigt som kan hända med mobiler.

Förresten, förlåt om jag missat men, är det bekräftat att det var SBs bil som sågs i kameran? Óm det var det, kan någon annan ha kört den?
Citera
2011-03-10, 08:44
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Ja eller att det varit 'röstbrevlåda' och man ringer en gång till direkt och kommer fram. Mycket konstigt som kan hända med mobiler.

Förresten, förlåt om jag missat men, är det bekräftat att det var SBs bil som sågs i kameran? Óm det var det, kan någon annan ha kört den?
Det är det nog inte 100%.
Citera
2011-03-10, 10:11
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Dessutom tror jag att SB kan ha skjutsat henne hem efter golfen precis som han säger, alltså på eftermiddagen.

Han skjutsade definitivt inte hem henne på onsdagseftermiddagen. Då var hon med all sannolikhet redan död. Möjligen körde han hem hennes bil.

Åklagaren har bekräftat att EM var på sitt arbete på morgonen och att det var därifrån hon försvann.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2288762/eva-var-overlycklig-skrev-brev-till-elev
Citera
2011-03-10, 10:13
Medlem
Jag läser och funderar:

När man hittar en bil slarvigt parkerad, har inte en chaufför just använt den. Jag antar att polisen kollar startnyckeln. Några sanslösa spekulationer behövs väl inte n d g bilanvändning? Jag antar att polisen också har besökt uu's kemilabb och hämtat lämpliga kemikalier för ev fingerprints.

Däremot är det mycket intressant att få veta när försvinnandet på 80-talet ägde rum och med vem inblandad. Det krävs kunskap och erfarenhet att stycka. En möjlighet är att dåvarande GM även nu är GM. Jag vill berätta historien om min älskade katt: n dag skulle vi flytta katten till vår nya bostad och jag tog den i bilen och höll om den. När vi startade blev katten hysterisk och jag försökte hålla ner den i knät. jag höll om halsen och tryckte till för att inte bli biten och klöst Efter några sekunder tyckte jag att den lugnat sig och vi kom lyckligt(?) fram . när jag skulle släppa katten fann jag att jag hållit en död älskling i knät.
Slutsats: 1. Det tar inte många sekunder att döda. 2. Det kan göras av aningslöshet, men det kan också genomföras mycket medvetet av en som är stark och vet vad som händer när man tar i.
Citera
2011-03-10, 10:22
Medlem
Spindelfridas avatar
Örebropolis babblade bredvid munnen. Skulle inte förvåna mig om detta handlar om styckmordet.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1131032-polis-kan-ha-sagt-for-mycket
Citera
2011-03-10, 10:29
Medlem
Tack! ID är biashara!

Det är ingen idé att spekulera i bilanvändning när fakta - fingerprints - ligger på bordet!

Däremot är det intressant att söka kopplingar med ett för en GM lyckat försvinnande på 80-talet med ett misslyckat försvinnande just före nyårsafton 2010.
Citera
2011-03-10, 10:34
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biashara
Det är ingen idé att spekulera i bilanvändning när fakta - fingerprints - ligger på bordet!

Vinter => köld
bilkörning => handskar
Obehörigt befattande med bilnyckel => handskar
handskar => inga fingeravtryck
Men vad vet jag.
Citera
2011-03-10, 10:50
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biashara

Den här meningen är skriven som ett faktum. Vad du säger är att det finns fingeravtryck på bilnyckeln. Jaha. Vems? Förklara dig, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in