Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du hitta något inlägg där jag ifrågasätter att åklagaren har kallat Eva för intensiv? Om du inte kan hitta det så kan du sluta lägga ord i min mun som jag aldrig har sagt.
Jag ifrågasätter den rigida tolkning som vissa här i tråden gör av ordet intensiv. För mig kan det lika gärna betyda att AA var en trist person och Eva var intensiv, levande, engagerad och sprudlande. SB kanske var helt beroende av hennes intensitet (i lagom doser) men stod inte ut med den i för stor doser i det dagliga livet. Därför behövde SB Eva och därför stod han inte ut med att hon tänkte lämna honom.
Det här var bara en tolkning. Jag kan göra väldigt många fler tolkningar men de inkluderar inte att Eva var så jobbig att hon förföljde SB, snackade skit om honom inför hans vänner (som inte kände till hennes existens) och avbokade hans resor. Det är dessa tolkningar av ordet intensiv som jag ifrågasätter.
Ja åklagerskans tolkning av ordet intensiv var nog att hon var levande, engagerad och sprudlande.
Det var därför hon blev mördad.

Ett ords innebörd framgår oftast av sammanhanget. Här gällde det ju MOTIVET!
Gör du dej dum för att jävlas eller förstår du verkligen inte?
Du hade aldrig hört nån som blev mördad för att den var efterhängsen heller?
Då bör du bredda dej lite och söka dej utanför Sveriges gränser.
Kriminalhistoria rymmer många mördade älskarinnor.
Den senaste jag läste om var en älskarinna som blev strypt, nedstoppad i en tunna och ställd i en källare.
Hon vägrade låta sej avpolleteras och hotade att berätta för mannens hustru.
Nån gång kanske blir den första i modern tid även här?