Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det skulle vara intressant att veta vad det var som utlöste SBs beslut att döda EM. Någon form av förlust borde det vara (att förlora EM, AA, pengar, ansiktet). Jag tror inte det berodde på att hon var "för intensiv", det skulle indirekt betyda att han var oerhört rädd för AA, om han till och med var beredd att döda för det. Hade han varit så rädd för att förlora AA att han var beredd att döda skulle han inte hållt kvar relationen med EM. Det är helt ologiskt, och det dessutom varit svackor då han förmodligen kunde avslutat.
Teorin att AA fått kännedom om EM och avslutat relationen, samtidigt som SB då trodde att han kunde välja EM - och han fick kalla handen - kan ha väckt ett sådant raseri mot EM som han asåg förstört hans liv - att han var beredd att ta risken att bli avslöjad för mord.
Jag ser det som mest troligt att förhållandena är de omvända, dvs att relationen var över för SB`s räkning sen lång tid tillbaka. EM`s väninna har dessutom uppgett att
det var slut sedan ett år tillbaka vilket EM var ledsen för. Det tyder väl ändå på att det var SB`s initiativ att avsluta förhållandet med EM efter det att
SB blev sambo vid tidpunkten som vänninan har sagt att förhållandet var slut
Länkar in uttalandet från artikeln postat av Phd Salander;
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det finns utsagor från Evas väninna i NA att de båda kommit överens om att avsluta relationen, men att Eva var ledsen över det
:
-
De hade båda två kommit fram till att de inte kunde fortsätta tillsammans, men Eva var väldigt ledsen över att de inte kunde få till en gemensam framtid.
Therese Hedén arbetade tillsammans med Eva i flera år i ett projekt där de hjälpte kvinnor att starta egna företag.
Sen ett år tillbaka var det slut säger väninnan.
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...rtjust-i-honom
Lägger man sen till åklagarens yttrande:
Citat:
Motivet är uppenbart för den som är insatt i parets relation.
- Han skulle få stora problem i sitt samboförhållande om han fortsatte umgås med kvinnan. Hon var
mycket intensiv.
Dessa båda uppgifter som vi väl inte ska betvivla säger en del.
På tråden har det även ryktats att EM såg sliten och tärd ut under hösten. Dessutom har andra rykten varit i omlopp som inte är styrkta, tex. Torkel Snorkel har fått uppgiften att EM skulle spridit ut rykten att SB och AA hade missbruksproblem, samt andra missgynnande uppgifter som inte har redovisats full ut i tråden.
Sammantaget: Tyder detta verkligen på att EM spolat SB vilka vissa vill få det till?
Jag citerade bara artikeln med väninnan från PhD S eftersom inlägget var så långt. Men jag är väldigt nyfiken på vad PhD S menar när hon säger i samma inlägg att EM saknade stalkingtalang. Vad är en
stalkingtalang och hur upptäcker man det?