2011-07-13, 23:17
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Ja jag håller med. OM det varit en stor mängd blod, så undrar man hur väl dom undersökt lägenheten. Den var väl utesluten som brottsplats från början.
Btw, jag undrar varför dom påstod från början att Eva "dödats utmed vägen".

Precis, det jag tycker är fundersamt är att först så lämnade polisväsendet uppgiften om att "det fanns spår efter större mängd blod". I yttrandet till JO som MR Magoo redovisat står det att det fanns stora mängder blod under plankan. Det är skillnad- spår efter blod eller stor mängd blod. Hoppas inte hela yttrandet har förvanskats på samma sätt.
Citera
2011-07-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Precis, det jag tycker är fundersamt är att först så lämnade polisväsendet uppgiften om att "det fanns spår efter större mängd blod". I yttrandet till JO som MR Magoo redovisat står det att det fanns stora mängder blod under plankan. Det är skillnad- spår efter blod eller stor mängd blod. Hoppas inte hela yttrandet har förvanskats på samma sätt.

Det står dig fritt att hämta ut yttrandet från JO.
Citera
2011-07-13, 23:32
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gittlotion
Det står dig fritt att hämta ut yttrandet från JO.

Jag betvivlar inte att MR Magoo har återgett yttrandet korrekt.
Vad jag tycker är märkligt är att det från polisväsendet först sas att "det fanns spår av blod" till att i yttrandet till JO påstå att man återfunnit "stora mängder blod". Det är en viss skillnad.
Citera
2011-07-13, 23:33
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad.

Hade det inte varit mycket enklare att helt enkelt erkänna att du skrivit fel i ovanstående citat? De flesta skulle nog gjort detta, men inte du. Troligtvis för att du är så självgod och anser dig vara ofelbar. Du blir istället aggressiv, eller om du så vill intensiv, och utatlar dig väldigt nedvärderande om den du debatterar med.

Citat:

Men nu är det en hel del som läst hela akten och kan intyga att det är från åklagarmyndigheten och Polismyndigheten som har yttrat sig till JO:

Då undrar jag hur du ska kommentera säckarna de va av olika fabrikat om jag minns rätt
Sen har du drivit det hårt med att säga att du tror någon va i lägenheten och va medhjälpare-
Du har även bestridit förmiddag som tid för det här mordet och tvingat in dina spekulationer om kvällen.
Jag vill att du belägger detta nu och du ska även belägga vem som har varit i Stefans lägenhet.
Att man gav ut ett pressmeddelande är just för att slippa spekulationer av typen som du har haft i denna långa tråd.

Du ska svara på om alla inblandade på åklagarmyndigheten och polismyndigheten samt SKL, rättsmedicin och GMPG har fel i det här fallet och du har mer rätt?

Jag är mer än intresserad av att du en gång för alla bestrider alla instanserna och alla åklagarna som tex har medverkat vid yttrandet och tf länspolismästaren och hans stab.
Även rikskriminalen är inblandad. Enligt dig så har man fel här och du är inte säker.
NU tar du bladet ur munnen och sjunger ut.

Jo säckarna var av olika fabrikat. Det har klart och tydligt framgått eftersom det skrevs att några av kroppsdelarna var packade i säckar av samma fabrikat som inhandlats.

Nu befinner du dig inte i en sådan ställning att du kan beordra folk vad dom ska skriva eller inte. Inte heller är det upp till dig att avgöra om något som skrivs är intressant eller inte. Däremot är det givetvis upp till dig att avgöra om du personligen finner något intresse i det som skrivs eller inte. Men uttala dig inte som om du allenarådande bestämmer vad som är av intresse.

Som jag ser det och som jag sagt tidigare så ser jag inga bevis i pressmeddelandet om att SB varken mördat eller styckat EM, därmed inte sagt att det inte kan vara så. Bara för att de tidigare kommit överens om att åka till SB:s lägenhet ser jag inte heller som ett bevis för att de verkligen gjorde så. Planer kan ändras, vet du.

Att dna och fingeravtryck hittats som tillhör SB bevisar enligt mig inte att SB utfört själva mordet. Pressmeddelandet bevisar inte heller att mordet skett på förmiddagen. Detta pressmeddelande har ju dessutom aldrig existerat i skriftlig form enligt TC. Å andra sidan så är det ju inte första gången han far med osanning vilket finns bevis på i tråden. Nej jag kommer inte att länka.
Citera
2011-07-13, 23:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag betvivlar inte att MR Magoo har återgett yttrandet korrekt.
Vad jag tycker är märkligt är att det från polisväsendet först sas att "det fanns spår av blod" till att i yttrandet till JO påstå att man återfunnit "stora mängder blod". Det är en viss skillnad.

Ja det är vad som står i yttrandet från Åklagarmyndigheten

Exakt ord.
I Stefans bostad på Phragmensvägen 24 har en större mängd blod anträffats. Blodet kommer från Eva Magnusson. Källa sidan 2 i diarienummer ÅM_A 2011/0686
Så kan du kanske bemöda dig med att ta del av handlingarna dom kan du hämta ut och läsa. Diarienummret finns angivet i mina inlägg.

Sunset

Samma gäller dig bara att läsa och sen kommentera detta.
Sen är det så om du orkar läsa så står det vad jag tycker är intressant och inte.
Det är ingen order om du nu toktolkar inlägg.
Nej du kan tro och läsa det du vill läsa medan tex jag tar till mig det aktuella i fallet.
Något som du aldrig kommer motbevisa att så inte är fallet.
Den dagen du kan bevisa något annat än vad som har lämnats i ärendet kan du argumentera i saklighet just nu är du långt utanför vad som gäller i fallet.
Jag har en källa har du det för dina uttalanden?

Jag tror inte att det är sant skriver jag banan så tolkas det som citron,.

Citat:
polisrapport Du verkar inte riktigt stabil, så jag lägger ner att debattera med dig.
Ni andra diskuterar jag mer än gärna vidare med.
Nej det är aldrig roligt att vara svarslös så jag förstår dig .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-07-14 kl. 00:03.
Citera
2011-07-13, 23:53
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Ja det är väl E4an det

Ja det är väl en väg så bra som ngn....Du har ju uppenbarligen problem med att förstå bildspråk.
Citera
2011-07-14, 00:04
Medlem
mercys avatar
Citat:

Exakt ord.
I Stefans bostad på Phragmensvägen 24 har en större mängd blod anträffats. Blodet kommer från Eva Magnusson. Källa sidan 2 i diarienummer ÅM_A 2011/0686
Så kan du kanske bemöda dig med att ta del av handlingarna dom kan du hämta ut och läsa. Diarienummret finns angivet i mina inlägg.

Sunset

Sen är det så om du orkar läsa så står det vad jag tycker är intressant och inte.
Nej du kan tro och läsa det du vill läsa medan tex jag tar till mig det aktuella i fallet.
Den dagen du kan bevisa något annat än vad som har lämnats i ärendet kan du argumentera i saklighet just nu är du långt utanför vad som gäller i fallet.
Inom grenen spekulationer inte fakta eller bevisning.

Att det ska va så förbaskat svårt att förstå - jag säger ju att åklagaren refererade till utlåtandet från skl och hon sa då att det fanns spår av blod under parketten hur fanken kan det i yttrandet till JO då bli stora mängder blod?????
Senast redigerad av mercy 2011-07-14 kl. 00:12.
Citera
2011-07-14, 00:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Att det ska va så förbaskat svårt att förstå - jag säger ju att åklagaren refererade till utlåtandet från skl och hon sa då att det fanns spår av blod under parketten hur fanken kan det i yttrandet då bli stora mängder blod?????

Menar du att jag ska veta det?
Det är ju deras sak att svara på jag har återgett vad som står i dokumentet.
Jag har ju dock för mig att man sa att man hittade större mängd blod redan i pressmeddelandet men det är ett tag sedan.

Jag menar inte att man svurit eden eller inte ska ha åsikter i fallet.
Men om någon lämnar uppgifter som kommer så nära sanningen man kan i dagsläget så ska man ju inte vränga på ord och liknande.
Jag har återgett vad som stod i yttrandet till JO inget annat.

Jag ska inte övertyga eller ge order om vad man ska tycka eller ha för åsikter här.
Men jag anser att det är konstigt att man ratar en stor mordutredning och väljer att säga att det inte stämmer. Jag menar att jag hade inget sagt om det var typ en enskild person som skötte det här men det är ju hur högt som helst i hierarkin nu eftersom RO har anmält åklagaren.
Och för mig är det då självklart att fallet är under lupp och inte får åklagaren back up av tex vice riksåklagaren i ärendet.
Och polisen har tf länspolismästarens bakom sig för att nämna några.

Som tex när man hade bestämt sig för att lämna en rapport efter att Stefan tog sitt liv.
Det hade man inte behövt om man inte hade rent mjöl i påsen.
Jag ser det som att åklagaren med polis valde att lämna ett pressmeddelande var för att det var så klart och tydligt med åtskilliga bevis så att man kunde göra det. Det fanns alltså inga tvivel från deras håll.
Det är RO som ställt till det så man inte fick rapporten och vem vet om man inte hade fått ut mer handlingar om dessa töntar låtit bli.
Direkt efter RO hade anmält la man locket på och en chef till åklagaren tog över just den biten med att bedöma att inget lämnades ut under pågående JO utredning.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-07-14 kl. 00:18.
Citera
2011-07-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Vissa saker är tydligen svårt för vissa att förstå... "dödad utmed vägen" betyder inte en bokstavlig väg. Trodde du att "vägen till mannens hjärta går genom magen" också betyder en specifik väg/vägavsnitt?

Citat:
Dog på vägarna
Hittills har 200 förhör hållits, och tipsen strömmar in.
- En del av dem måste vara felaktiga. Med facit i hand vet vi faktiskt att hon dog någonstans på vägarna.
Polisen har varit intresserade av iakttagelser av Evas silvriga Golf och den mordmisstänktes svarta bil. Nu kan Expressen avslöja att polisen misstänker att den misstänkte chefen kan ha använt en hyrbil i samband med Evas försvinnande. I måndags kontaktade polisen en bensinmack för att undersöka om 51-åringen hyrt bil där, berättar en uppgiftslämnare.
- Vi kontrollerar allting, säger Helena Eckerrot Flodin.

Källa:http://www.expressen.se/nyheter/1.22...brev-till-elev
Citera
2011-07-14, 05:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Att det ska va så förbaskat svårt att förstå - jag säger ju att åklagaren refererade till utlåtandet från skl och hon sa då att det fanns spår av blod under parketten hur fanken kan det i yttrandet till JO då bli stora mängder blod?????
Nu letar du verkligen efter saker att kritisera.
Blodspår - spår av blod - behöver inte definiera en mängd.
När åklagaren gjorde yttrandet att det fanns spår av blod som var Evas så tänkte hon nog mer på att vara tydlig med vems blodet var än att ge en exakt definition av mängden.
Citera
2011-07-14, 09:30
Bannlyst
Citat:

Exakt ord.

Sunset

Jag har en källa har du det för dina uttalanden?

Nej det är aldrig roligt att vara svarslös så jag förstår dig .

Nej då svarslös är jag inte, men jag har problem att diskutera och debattera med personer som man inte kan ha ett vettigt och givande utbyte av.
Det verkar som om du är upprörd över att RO anmält och därmed grusat dina planer att få ut sekretessade dokument. Du tycker dina önskemål är överordnade en ev. lagöverträdelse, jag är inte riktigt beredd att hålla med.
Jag är av den åsikten att det är fel av åklagaren att gå ut med informationen, och det var ju som sagt fler än jag (och RO) som tyckte. Jag tycker också att det var bra att RO anmälde så vi får en prövning av frågan nu. Vad sedan utfallet blir kan inte någon av oss veta, vi får förlita oss på att JO har kompetensen att slutföra utredningen.
Citera
2011-07-14, 10:55
Medlem
Flisan007s avatar
http://na.se/nyheter/orebro/1.1284045-haktet-klandras-inte-for-52-aringens-sjalvmord

Häktet klandras inte för
52-åringens självmord
Utredningen läggs ned
Örebro
Stabil hälsa
”Mannens psykiska hälsa har av dem som kom i kontakt med honom under häktningstiden uppfattats som stabil. Efter det sista förhöret, som beskrivits som pressande, har han uppträtt som vanligt, lugn och samlad”, skriver Bengt Landahl.
Senast redigerad av Flisan007 2011-07-14 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in