Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Att det ska va så förbaskat svårt att förstå - jag säger ju att åklagaren refererade till utlåtandet från skl och hon sa då att det fanns spår av blod under parketten hur fanken kan det i yttrandet då bli stora mängder blod?????
Menar du att jag ska veta det?
Det är ju deras sak att svara på jag har återgett vad som står i dokumentet.
Jag har ju dock för mig att man sa att man hittade större mängd blod redan i pressmeddelandet men det är ett tag sedan.
Jag menar inte att man svurit eden eller inte ska ha åsikter i fallet.
Men om någon lämnar uppgifter som kommer så nära sanningen man kan i dagsläget så ska man ju inte vränga på ord och liknande.
Jag har återgett vad som stod i yttrandet till JO inget annat.
Jag ska inte övertyga eller ge order om vad man ska tycka eller ha för åsikter här.
Men jag anser att det är konstigt att man ratar en stor mordutredning och väljer att säga att det inte stämmer. Jag menar att jag hade inget sagt om det var typ en enskild person som skötte det här men det är ju hur högt som helst i hierarkin nu eftersom RO har anmält åklagaren.
Och för mig är det då självklart att fallet är under lupp och inte får åklagaren back up av tex vice riksåklagaren i ärendet.
Och polisen har tf länspolismästarens bakom sig för att nämna några.
Som tex när man hade bestämt sig för att lämna en rapport efter att Stefan tog sitt liv.
Det hade man inte behövt om man inte hade rent mjöl i påsen.
Jag ser det som att åklagaren med polis valde att lämna ett pressmeddelande var för att det var så klart och tydligt med åtskilliga bevis så att man kunde göra det. Det fanns alltså inga tvivel från deras håll.
Det är RO som ställt till det så man inte fick rapporten och vem vet om man inte hade fått ut mer handlingar om dessa töntar låtit bli.
Direkt efter RO hade anmält la man locket på och en chef till åklagaren tog över just den biten med att bedöma att inget lämnades ut under pågående JO utredning.