Citat:
Nu börjar det här ryktet tappa all logik.
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Polisen har säkert kollat alla SBs papper, kontoutdrag etc. Så finns det en avbokning att upptäcka så känner dom till den.
Om dom sedan brytt sig om att studera den närmare - det vet jag inte.
Om jag förstått rätt så har SBs papper lämnats till anhöriga efter SBs död. Och någon där ska så småningom ha noterat avbokningen.
Om dom sedan brytt sig om att studera den närmare - det vet jag inte.
Om jag förstått rätt så har SBs papper lämnats till anhöriga efter SBs död. Och någon där ska så småningom ha noterat avbokningen.
Anta att AA och SB har bokat en resa.
När SB häktades så skulle AA, om hon är en tänkande människa, ha börjat fundera över resan. När en person (av två resenärer) får förhinder, oavsett orsak, så börjar man fundera över alternativ. Man kan boka av hela resan för båda, skjuta upp resdatum eller resa med något annat sällskap. Det är helt orimligt att tro att AA satt och väntade på att SB eventuellt skulle släppas från häktet utan att kontakta resebyrån och börja fundera över alternativ.
"någon där ska så småningom ha noterat avbokningen" måste ju antyda AA eftersom hon är direkt inblandad. Det har rimligtvis tagit rätt lång tid innan de har fått papprena från polisen. Skulle inte AA ha kontaktat resebyrån under alla dessa månader?
Det här är typisk desinformation som broderas ut mer och mer och argument staplas på varandra för att måla in Eva i ett hörn. Till slut tappar historien helt logik Det är sådana här historier som gör att jag misstror dem som försöker utmåla Eva som skyldig till trakasserier av olika slag. Olika personer samspelar och har alla bygger på med lite mera information.
Är det inte konstigt att det alltid är samma personer som har varsin liten del av informationen?
Det har upprepats rätt många gånger nu.