Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Dessa tankar om bakgrunden fick jag tidigt, och än mer då jag reagerade på återgivandet från resultatet av P:7:an då han i intervjun berättar att hans MOR hade sagt att han skulle välja en viss yrkesväg ( vad det nu var). Fann det då väldigt anmärkningsvärt att en man i 50-årsåldern pratar om sin mor och kommer ihåg att hon låg bakom detta viktiga livsval, och förstod då att hon borde ha haft en stor roll i hans liv.
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nu fick jag "goose bumps!" Ståpäls, alltså. Jag reagerade exakt som PhDSalander! Kände omedelbart att här har vi en mammas gosse. Modern sa att han borde söka jobb på den skola hon själv arbetade. Det var ingenting han själv önskade. Men, han lydde sin mor...och, kanske hatade han henne...och alla andra bossiga kvinnor...
Fan, Salander, vi är nåt på spåren:-)
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Dags att anhålla mamman då kanske?
Då är ju alltihop hennes fel!
Jag håller med dig MissSoFo!

Där har vi det, det är mammans fel, precis som i Psyco.
Jag tror att vilken 50-åring som helst, vid en intervju, kan berätta om episoder där föräldrarna ingår. Och hur många har inte fått arbete på nån av föräldrarnas arbetsplats, och kan komma ihåg det utan att styckmörda nån för det.
Nej, ska ni leta orsak till EM:s död, så leta på närmare håll. Leta inte i Katrineholm, och leta inte på 70-talet.
Leta istället i Örebro eller Nora, och leta i nutid.
Ni som har skrikit högt när EM själv, och hennes agerande, har ingått i förklaringen till det inträffade. Nu blandar ni in SB:s mamma som del av orsaken
Nej, red först ut vem/vilka som är inblandad/-e i EM:s död, gå sen vidare med era djuplodande analyser om varför GM blev en GM.