Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MrsMagoo skrev du följande i ditt inlägg?
Jag tror inte att du kommer få något svar på din fråga så jag citerar enligt nedan:
"Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad."
(min fetning)
Citat:
Ämne: Mordet på Eva Magnusson från Nora [Misstänkt GM avliden /Mod]
Idag, 19:32
MrsMagoo
Medlem
MrsMagoos avatar
Reg: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
[/spoiler]Var ser du att det finns ett rättsmedicinskt underlag där dödsorsaken är fastställd?
Erkände SB att de var överens om att åka hem till hans bostad, efter att länge ha vidhållit att han släppte av henne vid Lövstagatan 5B. I alla uttalanden till media sas att SB höll fast vid att han hade släppt av henne vid Lövstagatan.
Förutom att han ändrade sin berättelse efter filmsnutten blev känd, så höll han, enligt åklagare och polis, fast vid sin ursprungliga version.
Du, Salander skriver så här:
Är du helt säker på att det inte är en variant av det här:
"Polisen anser att kvinnan dödades och styckades i bostaden"
Spoiler:
Källa:http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle12807860.ab
Snälla Ullstrumpa det finns ingen annan som fastställer dödsorsaken mer än rättsmedicinsk läkare.
DU kan nog utgå ifrån att man har fått den uppgiften om hans bostad bekräftad av honom själv i och med att man har yttrat sig till JO om saken.
Man har ingen avsikt att ljuga i det här läget och absolut inte då man är under utredning.
Polisen anser inget det gör en teknisk undersökning däremot.
ABs artikel är inte relevant längre då uppgifterna är från både polis och åklagare i yttrande till JO.
Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Notera att detta är INTE någon utredning.
Det är Yttrande från Polismyndigheten och Åklagarmyndigheten.
Alla parter ges alltid möjlighet att yttra sig.
Får väl hoppas att JO kontrollerar uppgifterna. Tyvärr har jag erfarenheter av att JO klippt och klistrat en myndighetspersons yttrande till ett svar. Utan några som helst kontroller.
Notera att det är vad man yttrar sig angående bevisningen från åklagare och polis till JO.
Notera det en gång till.
Nej något klister och klippande från JOs håll finns inte mer än i ditt enormt dumma uttalande,.
Nu är det papper stämplade från berörda instanserna och inte från JO så det går inte att klippa från JOs håll.
William Congreve;
Senast redigerad av MrsMagoo Idag kl. 19:38.
Idag, 19:32
MrsMagoo
Medlem
MrsMagoos avatar
Reg: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
[/spoiler]Var ser du att det finns ett rättsmedicinskt underlag där dödsorsaken är fastställd?
Erkände SB att de var överens om att åka hem till hans bostad, efter att länge ha vidhållit att han släppte av henne vid Lövstagatan 5B. I alla uttalanden till media sas att SB höll fast vid att han hade släppt av henne vid Lövstagatan.
Förutom att han ändrade sin berättelse efter filmsnutten blev känd, så höll han, enligt åklagare och polis, fast vid sin ursprungliga version.
Du, Salander skriver så här:
Är du helt säker på att det inte är en variant av det här:
"Polisen anser att kvinnan dödades och styckades i bostaden"
Spoiler:
Källa:http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle12807860.ab
Snälla Ullstrumpa det finns ingen annan som fastställer dödsorsaken mer än rättsmedicinsk läkare.
DU kan nog utgå ifrån att man har fått den uppgiften om hans bostad bekräftad av honom själv i och med att man har yttrat sig till JO om saken.
Man har ingen avsikt att ljuga i det här läget och absolut inte då man är under utredning.
Polisen anser inget det gör en teknisk undersökning däremot.
ABs artikel är inte relevant längre då uppgifterna är från både polis och åklagare i yttrande till JO.
Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Notera att detta är INTE någon utredning.
Det är Yttrande från Polismyndigheten och Åklagarmyndigheten.
Alla parter ges alltid möjlighet att yttra sig.
Får väl hoppas att JO kontrollerar uppgifterna. Tyvärr har jag erfarenheter av att JO klippt och klistrat en myndighetspersons yttrande till ett svar. Utan några som helst kontroller.
Notera att det är vad man yttrar sig angående bevisningen från åklagare och polis till JO.
Notera det en gång till.
Nej något klister och klippande från JOs håll finns inte mer än i ditt enormt dumma uttalande,.
Nu är det papper stämplade från berörda instanserna och inte från JO så det går inte att klippa från JOs håll.
William Congreve;
Senast redigerad av MrsMagoo Idag kl. 19:38.
https://www.flashback.org/sp31627335