2011-07-12, 23:39
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MrsMagoo skrev du följande i ditt inlägg?

Jag tror inte att du kommer få något svar på din fråga så jag citerar enligt nedan:
"Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad."
(min fetning)

Citat:
Ämne: Mordet på Eva Magnusson från Nora [Misstänkt GM avliden /Mod]
Idag, 19:32
MrsMagoo
Medlem
MrsMagoos avatar
Reg: Sep 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
[/spoiler]Var ser du att det finns ett rättsmedicinskt underlag där dödsorsaken är fastställd?
Erkände SB att de var överens om att åka hem till hans bostad, efter att länge ha vidhållit att han släppte av henne vid Lövstagatan 5B. I alla uttalanden till media sas att SB höll fast vid att han hade släppt av henne vid Lövstagatan.
Förutom att han ändrade sin berättelse efter filmsnutten blev känd, så höll han, enligt åklagare och polis, fast vid sin ursprungliga version.

Du, Salander skriver så här:
Är du helt säker på att det inte är en variant av det här:
"Polisen anser att kvinnan dödades och styckades i bostaden"
Spoiler:
Källa:http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle12807860.ab

Snälla Ullstrumpa det finns ingen annan som fastställer dödsorsaken mer än rättsmedicinsk läkare.
DU kan nog utgå ifrån att man har fått den uppgiften om hans bostad bekräftad av honom själv i och med att man har yttrat sig till JO om saken.
Man har ingen avsikt att ljuga i det här läget och absolut inte då man är under utredning.
Polisen anser inget det gör en teknisk undersökning däremot.
ABs artikel är inte relevant längre då uppgifterna är från både polis och åklagare i yttrande till JO.
Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av CC
Notera att detta är INTE någon utredning.
Det är Yttrande från Polismyndigheten och Åklagarmyndigheten.
Alla parter ges alltid möjlighet att yttra sig.
Får väl hoppas att JO kontrollerar uppgifterna. Tyvärr har jag erfarenheter av att JO klippt och klistrat en myndighetspersons yttrande till ett svar. Utan några som helst kontroller.

Notera att det är vad man yttrar sig angående bevisningen från åklagare och polis till JO.
Notera det en gång till.
Nej något klister och klippande från JOs håll finns inte mer än i ditt enormt dumma uttalande,.
Nu är det papper stämplade från berörda instanserna och inte från JO så det går inte att klippa från JOs håll.
William Congreve;
Senast redigerad av MrsMagoo Idag kl. 19:38.

https://www.flashback.org/sp31627335
Citera
2011-07-12, 23:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
MrsMagoo skrev du följande i ditt inlägg?

Jag skrev.
Och nu ska jag dessutom läsa för er också.
Jag har i dag mottagit JOs utredning och det som framkommit hittills i fallet.
Yttrande från Polismyndigheten och Åklagarmyndigheten .
DNR ÅM-A 2011/0686 och Dnr AA-428-5033/11
Citera
2011-07-12, 23:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror inte att du kommer få något svar på din fråga så jag citerar enligt nedan:
"Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad."
(min fetning)

Som har framgått har MrsMagoo publicerat de viktigaste delarna av ett yttrande från Polismyndigheten och Åklagarmyndigheten ställt till Justitieombudsmannen.
I sitt inlägg förklarar h-n även att h-n dragit de viktigaste bitarna och att h-n exempelvis inte tagit med namn och klockslag när man blivit kallade till möte etc.
Eftersom Mrs Magoo har haft vänligheten att göra en sammanställning av dessa 15 sidor dokuments mest informativa delar för trådens kännedom, så har h-n också rätt angett att h-n har skrivit i ett yttrande: h-n har i delar gjort avskrifter /återgett text från yttrandedokumenten.
Jag kan därför intyga att Mrs Magoo har gjort korrekta återgivningar av texten i yttranden som inte har publicerats i sitt original i tråden, vilket också Mrs Magoo meddelade att h-n inte hade för avsikt att göra.
Citera
2011-07-13, 00:04
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
(min fetning)

Men orka! Vad ni vänder och vrider på ord!
Magoo har återgivit allt korrekt och för den som gitter att söka på samma ställen som hon så kan ni se det själva, hon har ju tom gett er diarienr osv!
Citera
2011-07-13, 00:13
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag la in avskriften av den artikeln igen och jag kan tyvärr inte se någonstans att åklagaren skulle ha uttalat att hon har ångrat att hon inte väckte åtal tidigare.
Ännu en gång ett påstående som inte hade täckning när man läser artikeln.Tycker synd om nya läsare i tråden som kanske tar det för sanning... och så här är det hela tiden nu tyvärr. Väldigt trist utveckling av tråden.

Citat:
Idag säger Helena Eckerot Flodin att bevisen hade kunnat lämnas ut innan mannen tog sitt liv. Utredningen hade inte skadats av det. - Vi var lite hemliga innan, och så här i efterhand kanske det var lite tokigt med tanke på hur resultatet blev.

Du kanske ska läsa artikeln på nytt. Där förekommer ovanstående citat av HEF. En människa tog livet av sig och HEF tycker att resultatet, alltså självmordet, blev lite tokigt med tanke på hemlighetsmakeriet. Jag hävdar att det var hennes okänsliga sätt att säga att hon ångrade sig.

Edit - ett förtydligande: Om HEF lagt fram bevisen skulle hon också ha kunnat väcka åtal tidigare. Det var det jag menade. Och visst "ångrade" hon att så inte blev fallet.
Senast redigerad av Spindelfrida 2011-07-13 kl. 00:22. Anledning: Tillägg:
Citera
2011-07-13, 00:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Snälla Ullstrumpa det finns ingen annan som fastställer dödsorsaken mer än rättsmedicinsk läkare.
DU kan nog utgå ifrån att man har fått den uppgiften om hans bostad bekräftad av honom själv i och med att man har yttrat sig till JO om saken.
Man har ingen avsikt att ljuga i det här läget och absolut inte då man är under utredning.
Polisen anser inget det gör en teknisk undersökning däremot.
ABs artikel är inte relevant längre då uppgifterna är från både polis och åklagare i yttrande till JO.
Som du ser att jag skrivit i yttrandet så hade båda varit överens om att åka till hans bostad.

Notera att det är vad man yttrar sig angående bevisningen från åklagare och polis till JO.
Notera det en gång till.
Nej något klister och klippande från JOs håll finns inte mer än i ditt enormt dumma uttalande,.
Nu är det papper stämplade från berörda instanserna och inte från JO så det går inte att klippa från JOs håll.
Men kära du, har jag påstått att åklagaren ljuger? Nej, verkligen inte.

Du säger att jag nog kan utgå ifrån att man har fått den uppgiften bekräftad av honom själv.
Det är ju just det jag inte köper, att jag ska utgå från att det är en bevisad sanning, eller kanske t.o.m. ett erkännande från SB's sida. När det precis lika gärna kan vara så att det är en slutsats som har dragits av utredarna, dels för att blodfyndet tyder på att EM har styckats i lgh, men också för att inget vittne har sett EM efter att hon klev in i Cadillacen.
Alltså kan de mycket väl ha utgått från det, vilket är helt okej, det skulle ju ändå ha prövats i domstol.

Nej du MrsMagoo, nu får du visa mer än vad tidningarna presenterade för oss redan den 30/3.

Har inte åklagaren lämnat mer än så till JO, då hade hon likaväl kunnat länka till nån av tidningarna, så det så.
Citera
2011-07-13, 00:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men kära du, har jag påstått att åklagaren ljuger? Nej, verkligen inte.

Du säger att jag nog kan utgå ifrån att man har fått den uppgiften bekräftad av honom själv.
Det är ju just det jag inte köper, att jag ska utgå från att det är en bevisad sanning, eller kanske t.o.m. ett erkännande från SB's sida. När det precis lika gärna kan vara så att det är en slutsats som har dragits av utredarna, dels för att blodfyndet tyder på att EM har styckats i lgh, men också för att inget vittne har sett EM efter att hon klev in i Cadillacen.
Alltså kan de mycket väl ha utgått från det, vilket är helt okej, det skulle ju ändå ha prövats i domstol.

Nej du MrsMagoo, nu får du visa mer än vad tidningarna presenterade för oss redan den 30/3.

Har inte åklagaren lämnat mer än så till JO, då hade hon likaväl kunnat länka till nån av tidningarna, så det så.

Jag behöver inte visa något alls.
Och uppgifterna man lämnar till en granskande JO ska man nog ta till sig om man man är ute efter en seriös debatt.
Det här är solklart och spiken sitter i kistan.
Vill du ta dina synpunkter om att man åkte till hans bostad efter han hade hämtat Eva så gör du det till:
Tf länspolismästare Ebba Sverne Arvill med juristen Marie Gullbrandsen.
Från åklagarhållet är det vice riksåklagaren Kerstin Skarp, efter föredrag av kammaråklagare Jenny Ahlner Wetterqvist.
I ärendets handläggning har även tf chefsåklagare Peter Lundkvist och kammaråklagare Niclas Englund deltagit.

Några artiklar i sammanhanget är inte intressant.
Du köper inte det man har från varenda instans det får stå för dig.
Men jag meddelar det som är sanning i fallet.

Så slutsumman är ingen annanstans har man åkt efter Eva hämtades upp på arbetsplatsen och inte heller några kvällsvisiter från Eva ska tas som några sanna uppgifter här.
Inga olika fabrikat på säckarna fanns heller.
2003 till 2010 är långa förhållanden från och till inte något man går och drar på med en människa som är utmålad som ett efterhängset ovälkommet påhäng i den här tråden-.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-07-13 kl. 00:28.
Citera
2011-07-13, 00:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du kanske ska läsa artikeln på nytt. Där förekommer ovanstående citat av HEF. En människa tog livet av sig och HEF tycker att resultatet, alltså självmordet, blev lite tokigt med tanke på hemlighetsmakeriet. Jag hävdar att det var hennes okänsliga sätt att säga att hon ångrade sig.

Jag har läst hela artikeln... men du verkar inte ha gjort det och förstått vad den går ut på.
Vad du tycker är inte intressant och lösryckta delar av en artikel kan göra en sanning till en lögn.
Artikeln handlar ju om att dom gick ut med vilken bevisning dom hade och varför dom gjorde det.
Det som blev tokigt är att hemlighetsmakeriet skapade allt för mycket spekulationer och oskyldiga människor fick lida i onödan och därför var dom tydliga med att det inte fanns någon annan inblandad i mordet.

Om vi tar hela stycket i stället så blir det helt annorlunda.

Rubrik: Åklagaren ångrar att bevis hölls hemliga

Ingress: Bevisen mot 52-åringen kunde ha presenterats tidigare. Det medger åklagaren i styckmordsutredningen, Helena Eckerot Flodin. - Med facit i hand – vi hade kunnat vara öppnare, säger hon.

Den 30 mars tog 52-åringen som misstänktes för mordet på Eva Magnusson livet av sig på häktet. Bara några timmar senare gick polis och åklagare ut med en del av den tunga bevisningen som fanns mot mannen. Samtidigt slog man fast att mordet var uppklarat.

Hejda rykten

Anledningen var att försöka få stopp på alla rykten och spekulationer om mordet. Polis och åklagare ville bland annat visa att mannen agerat på egen hand och att det inte fanns någon annan misstänkt.
Citera
2011-07-13, 00:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Men orka! Vad ni vänder och vrider på ord!
Magoo har återgivit allt korrekt och för den som gitter att söka på samma ställen som hon så kan ni se det själva, hon har ju tom gett er diarienr osv!

Ser du inte vad som är fel?
Citat:
Har MM skrivit yttrandet?
Om hon har gjort det hur vet hon att de har varit överens om att åka till MTs bostad?

Det är ingen brådska med svaret. Jag åker söderut till de stora marknaderna för att få se gycklarna.
Citera
2011-07-13, 00:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ser du inte vad som är fel?

Har MM skrivit yttrandet?
Om hon har gjort det hur vet hon att de har varit överens om att åka till MTs bostad?

Det är ingen brådska med svaret. Jag åker söderut till de stora marknaderna för att få se gycklarna.

Flisan har läst akten i sin helhet och det innehållet är bland annat det jag återgett i tråden,.

Yttrandet som du inte förstår är från,.
Tf länspolismästare Ebba Sverne Arvill med juristen Marie Gullbrandsen.
Från åklagarhållet är det vice riksåklagaren Kerstin Skarp, efter föredrag av kammaråklagare Jenny Ahlner Wetterqvist.
I ärendets handläggning har även tf chefsåklagare Peter Lundkvist och kammaråklagare Niclas Englund deltagit.

OM man nu säger detta från högsta instans så bör du ta till dig att man har det i sin bevisning gör du inte det sysslar du med att samla frimärken istället för att förstöra intressanta mordfall.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-07-13 kl. 00:35.
Citera
2011-07-13, 00:36
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ser du inte vad som är fel? Har MM skrivit yttrandet?

Den uppgiften, att båda var överens om att åka till SB:s bostad, stod redan i polisens pressmeddelande. Detta pm citeras även in exstenso i JO:s yttrande.
Citera
2011-07-13, 00:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag behöver inte visa något alls.
Och uppgifterna man lämnar till en granskande JO ska man nog ta till sig om man man är ute efter en seriös debatt.
Det här är solklart och spiken sitter i kistan.
Vill du ta dina synpunkter om att man åkte till hans bostad efter han hade hämtat Eva så gör du det till:Tf länspolismästare Ebba Sverne Arvill med juristen Marie Gullbrandsen.

Några artiklar i sammanhanget är inte intressant.
Du köper inte det man har från varenda instans det får stå för dig.
Men jag meddelar det som är sanning i fallet.

Så slutsumman är ingen annanstans har man åkt efter Eva hämtades upp på arbetsplatsen och inte heller några kvällsvisiter från Eva ska tas som några sanna uppgifter här.
Inga olika fabrikat på säckarna fanns heller.
2003 till 2010 är långa förhållanden från och till inte något man går och drar på med en människa som är utmålad som ett efterhängset ovälkommet påhäng i den här tråden-.
Nej, det behöver du såklart inte. Men du delgav oss faktiskt inte mer än vad som stod i pressmeddelandet den 30/3.
Jag har aldrig påstått att EM var efterhängsen från 2003 till 2010, utan att hon började bli jobbig efter att SB och AA blev sambos, alltså det sista året.

Och handen på hjärtat MrsMagoo, skulle du vara lika lättköpt om hela den här historien gällde någon i din egen bekantskapskrets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in