Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Syftar du på fallet med gryningspyromanen i Ystad så kan jag omöjligt tänka mig att den väl etablerade och centralt placerade kriminalkommisarien skulle sitta och sprida lögner omkring sig.
Därför är jag naturligtvis nyfiken på vilken tråd du avser. Skicka den i ett PM om du föredrar det.
Finns det fler trådar än just en om Gryning och hans bror som är skribent i den.
Jag garanterar dig att din kriminalare har fel.
Vill du så kan vi ta den tråden som finns om ämnet så ska jag klargöra hur det ligger till.
Citat:
Läs om läs rätt. Det var vad som berättades på stället där Cadillacen är inlämnad. Det står dig fullständigt fritt att tro vad du vill. Hoppas du är lika kritisk mot det som det inte finns ngt belägg alls för som sägs negativt om Eva. Annars blir det lite underligt, tycker du iinte?
Klart det stämmer det är ju självklart att delarna körts i Stefans bil och han har varit synlig i området där fynden hittats.
Men att vränga ut och in på uppgiften är ju en metod som används i ämnet för att misskreditera och dra saker i långbänk vilket jag kan tycka är onödigt.
Eftersom så få uppgifter har figurerat i media så kanske det är så att man har teknisk bevisning i bagaget på Evas blod det är inte ovanligt att det faktiskt finns blod efter likdelarnas paket.
Jag har mer varit förundrad över att man inget hittade i hans bil och det fick in mig på en annan bil, men det stämmer ju inte.
Jag kom i håg hur vi funderade och hade till och med skidor, boxar och promenader med i ämnet.
Men logiskt sett är bilen givetvis klockren i sammanhanget.