2011-04-22, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är just därför jag tycker att det måste ligga nåt ännu känsligare skäl bakom som han inte ville avslöja ens för någon inklusive familjerna. Vad det skulle kunna vara är ju väldigt svårt att förstå. Det kanske inte ens är som vi tror med det han påstås ha gjort i fängelset.
Du är antagligen en närstående så du borde egentligen inte vara här och läsa allt skit jag och andra skriver här.
Vad tror du skulle ha hänt om han inte mördat EM men blivit pressad av EM till det ena eller andra. Skulle SBs familj förskjuta SB om han själv avslöjade att han hade en älskarinna och att hon pressat honom?
"I nöd och lust heter det ju" i ett riktigt äktenskap.
Hade en fru isåfall förstår jag att han inte ville berätta att han hade Eva. Men var det anledningen till att hon mördades ? Riktigt tragiskt för Evas anhöriga att aldrig få veta varför Eva blev styckmördad..
Citera
2011-04-22, 01:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Min fetning
men egentligen skulle det kanske inte vara så osmart att försöka placera säckarna inom eller nära militärt skyddsområde, om det var möjligt? Jag menar, där brukar väl människor inte röra sig så mycket att det fanns stor risk för snar upptäckt?
De återfunna kroppsdelarna låg väl inte där (jag känner inte området, så det är en fråga från min sida) men kanske det som saknas finns på någon sådan plats? Det fungerade kanske inte som han tänkt från början.
Och apropå det: tror ni att han for runt med alla paketen i ett enda svep, eller tog dem ett och ett lite då och då?
Nej dom hittade säckarna låg inte i detta område. I detta område var det dessutom få vägar plogade, så man tycker ju att polis eller allmänhet borde hittat det som SB eventuellt gömt. Åtminstone nu när det mesta av snön smält.

Dessutom har inte SB varit i området så länge att han hunnit ge sig iväg någon längre bit från vägen (han sågs i Lockhyttan 16:00, Höglund såg honom på väg mot Mon vid 15:20 och det är nog 20 minuter att köra från Mon till Lockhyttan.). Eventuella säckar borde därför ligga vid eller nära någon väg.

Så vad fick SB att spendera en timme av sin mycket dyrbara tid (denna dag var tid en riktig bristvara för SB) för att åka ända bort till detta område?

Hittar dom den eller de saknade säckarna i detta område så har vi svaret. Hittas dom inte förblir detta ett stort frågetecken.
Citera
2011-04-22, 01:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dina tankar stämmer inte riktigt överens med verkligheten utan du bör se över deckarromaner kontra riktiga fall.
Nej men män överdriver gärna och den här Stefan knullade runt värre.
Alfahanne? Tillåt mig småle, satt han på det beteendet som aphahane har då eller?
En konflikträdd alfahane?
Motivet är från polisens pressmeddelande och har inget med dina banala teorier att göra.

Du fantiserar väldigt och fallet är så gott som klart , lite sent att spekulera just nu.

Sen heter det inte blog utan blogg

Har du hakat upp dig? Vad gör du här egentligen. Din inställning vet vi ju redan sen långt tillbaka.

Citat:
Blog
From Wikipedia, the free encyclopedia
This article is about the type of website. For other uses, see Blog (disambiguation).

A blog (a blend of the term web log)[1] is a type of website or part of a website. Blogs are usually maintained by an individual with regular entries of commentary, descriptions of events, or other material such as graphics or video. Entries are commonly displayed in reverse-chronological order. Blog can also be used as a verb, meaning to maintain or add content to a blog.

Kommentar på det sist citerade tack! Men bara det för guds skull!
Senast redigerad av PeterNoster 2011-04-22 kl. 01:24.
Citera
2011-04-22, 01:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du hakat upp dig? Vad gör du här egentligen. Din inställning vet vi ju redan sen långt tillbaka.

Kommentar på det sist citerade tack! Men bara det för guds skull!

Jag är här för att framföra min åsikter och för den delen se till så att det finns någon som argumenterar mot ufons som du.
Fattar du inte att det här är löst och motivet klart ?

Vem tvingar sig att fortgå med egna teorier som med fakta i bakgrunden inte stämmer, både i den här och Elin tråden framför du dessa helt hysteriska teorier i 2 fall som är polisärt uppklarade.
Du är inte riktigt rätt person att ifrågasätta mig förstår du !

Ja och blog på värmländska betyder något helt annat.
Citera
2011-04-22, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nej dom hittade säckarna låg inte i detta område. I detta område var det dessutom få vägar plogade, så man tycker ju att polis eller allmänhet borde hittat det som SB eventuellt gömt. Åtminstone nu när det mesta av snön smält.

Dessutom har inte SB varit i området så länge att han hunnit ge sig iväg någon längre bit från vägen (han sågs i Lockhyttan 16:00, Höglund såg honom på väg mot Mon vid 15:20 och det är nog 20 minuter att köra från Mon till Lockhyttan.). Eventuella säckar borde därför ligga vid eller nära någon väg.

Så vad fick SB att spendera en timme av sin mycket dyrbara tid (denna dag var tid en riktig bristvara för SB) för att åka ända bort till detta område?

Hittar dom den eller de saknade säckarna i detta område så har vi svaret. Hittas dom inte förblir detta ett stort frågetecken.
Elisabet Höglund har inte sett honom på väg mot Mon!

Hon sa att han passerade med sin Cadillac då de hade svängt av Noravägen och åkt in på en väg som leder till byn Mon.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2397203/hoglund-vittne-i-eva-utredningen

Därför jag frågat innan i tråden vart SB skulle? mot Karlskoga!

Finns de sista kroppsdelarna på denna vägen ner någonstans?
Senast redigerad av Yznof 2011-04-22 kl. 02:22.
Citera
2011-04-22, 02:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hans förhållande med Eva...
Det sociala fallet han skulle råka ut för om det blev allmänt känt... gjorde han det ultimata för att dölja.

Det behöver inte vara mer invecklat än så...

Nej så enkelt är det!

Så länge allt gick att dölja var det finemang, krav då flippa han ur totalt.

Jag har en klar åsikt om en person som beter sig som Börjesson, egotrippad, lögnaktig, bedragare.
Sen alfahane snacket är för att han knullade runt ,undrar om Eva hade fått samma titel för liknande agerande.
Alfahanar är dominanta och flockledare och absolut inte konflikträdda.
En kjol hade passat Börjesson bättre .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-22 kl. 02:30.
Citera
2011-04-22, 02:37
Bannlyst
Citat:
Nej så enkelt är det!

Jag har en klar åsikt om en person som beter sig som Börjesson, egotrippad, lögnaktig, bedragare.
Sen alfahane snacket är för att han knullade runt ,undrar om Eva hade fått samma titel för liknande agerande.
Min fetning:
Eva var inte den enda kvinna han manipulerade i sina år!
Citera
2011-04-22, 03:27
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.tv4.se/1.1470405/2010/01/26/sa_kanner_du_igen_en_alfahanne

Så här känner du igen en alfahanne:

- Han har ett stort behov av att uttrycka sig och är överrepresenterad i kreativa yrken – du hittar honom säkrast bland skådespelare, regissörer, författare, musiker, idrottsmän m.m.
- Han behöver MYCKET bekräftelse och är troligtvis en framgångsrik kändis
- Alfahannen har många kvinnor – oftast kvinnor som är mycket yngre än han själv.
- Han anser sig ha rätt att leva ut sin ångest och sina känslor utan gräns – även om andra hamnar i kläm.
- Om han slår sönder ett hotellrum så är det tufft och manligt – INTE hysteriskt eller löjligt.
- Han har ofta ett skandalöst krogliv och fortkörningsböter
- Alfahannen pratar med dina bröst istället för att se dig i ögonen. Förutom när han vill förföra dig.
- Alfahannen bejakar sin sexualitet och utgår från att du också kommer göra det.
- För Alfahannen är ett nej bara ett nej när det är han som säger det.
- Han struntar i att hålla tider.
- Har egna moraliska regler.

Är du fortfarande osäker på om du har med en alfahanne att göra? Pröva att kritisera hans konst/arbete – får han en allergisk reaktion eller ett vredesutbrott så är det garanterat en Alfahanne.

Det låter inte direkt som någon beskrivning av MT, eller?
För det första är detta Wennstams egna högst subjektiva uppfattning om alfahannen. För det andra är testet enbart applicerbart på kulturmänniskor som skådespelare, författare eller regissörer.
Citera
2011-04-22, 03:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag är här för att framföra min åsikter och för den delen se till så att det finns någon som argumenterar mot ufons som du.
Fattar du inte att det här är löst och motivet klart ?

Du har ju framfört din åsikter massor med gånger. Du har ju bara en så sluta med det. Det är inte bra för din hälsa. Tänk på blodtrycket.
Ge oss motivet tack! Du har väl inte mer fakta än oss andra eller är det det du har?

Citat:
Vem tvingar sig att fortgå med egna teorier som med fakta i bakgrunden inte stämmer, både i den här och Elin tråden framför du dessa helt hysteriska teorier i 2 fall som är polisärt uppklarade.
Du är inte riktigt rätt person att ifrågasätta mig förstår du !

Vem tvingar sig att fortgå.....? .
Av vilken anledning skall man inte ifrågasätta dig och vad är kravet för att få göra det?

Citat:
Ja och blog på värmländska betyder något helt annat.

Obegripligt svar. Är det något vi behöver veta i sammanhanget?

Jag bad om ett svar och fick flera. Inget överaskande. Det jag fick var ju helt obegripligt. Vore det inte bättre att du hade klickat på länken och läst och sen bett om ursäkt för att du hade fel. För du hade ju feeeeel. Gör man fel på en så enkel sak och dessutom gör en massa punkt och kommateringsfel så är man inte tillförlitlig.

Hur står det till med Mr Magoo förresten? Den där animerade figuren med dålig syn. Signifikant?:

http://www.google.se/search?q=mr+magoo&hl=sv&rlz=1C1LAVE_enSE371SE372&p rmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=lNmwTa yGGpSx8QP3vqWWDA&ved=0CCYQsAQ&biw=1266&bih=862
Senast redigerad av PeterNoster 2011-04-22 kl. 03:58.
Citera
2011-04-22, 03:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Min fetning:
Eva var inte den enda kvinna han manipulerade i sina år!

...och alla överlevde?
Utom en då, är det väl bäst att skriva ifall MrsMagoo skulle kommentera.
Senast redigerad av PeterNoster 2011-04-22 kl. 03:52.
Citera
2011-04-22, 04:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nej så enkelt är det!

Krav på vad?
Citera
2011-04-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Min fetning
men egentligen skulle det kanske inte vara så osmart att försöka placera säckarna inom eller nära militärt skyddsområde, om det var möjligt? Jag menar, där brukar väl människor inte röra sig så mycket att det fanns stor risk för snar upptäckt?
De återfunna kroppsdelarna låg väl inte där (jag känner inte området, så det är en fråga från min sida) men kanske det som saknas finns på någon sådan plats? Det fungerade kanske inte som han tänkt från början.
Och apropå det: tror ni att han for runt med alla paketen i ett enda svep, eller tog dem ett och ett lite då och då?

Vad jag inte förstår är: SB kände väl till trakten runt Nora. Det finns oändlig mängd av gruvhål. Där kastas det gamla bilar, överkörda älgar, hästar som brutit ben, O.S.V. Hade han kastat Evas delar i ett gruvhål, så hade vi fortfarande undrat var hon tagit vägen. Det går att ta sig fram till flera av dom, eller hyfsat nära, även på vintern. Förstår fortfarande inte varför han kastat ut säckarna där det rör sig massa människor varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in