2011-04-21, 22:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
??
Skojar du, eller har du någon tanke bakom?

Tanken från min sida är att det krävs mer än lite otrohetsgnabb för att utlösa ett mord. Kvinnor överdriver lätt sin betydelse för en man.

En riktig alphahanne som SB har ju inga problem att skaffa nya lättlurade kvinns så det måste finnas något annat motiv. Det vanligaste motivet för mord är sannolikt pengar.

Jag tror ju inte SB var knarklangare och EM som knarkare var skyldig honom pengar som är ganska vanligt.

Men ponera att EM, mot förmodan, blivit gravid eller ljugit om en graviditet för att binda SB.
Då skulle det drabba SB ekonomiskt. Han verkar ju inte bry sig så mycket om att han har ett förhållande.

Det måste vara något annat starkare motiv som skulle drabbat hans ekonomi eller hans frihet. EM avslöjade kanske något om SB för att binda honom till sig. Någon verksamhet som SB ägnade sig åt typ industrispionage åt främmande makt eller liknande.

Då är frågan om någon vet om SB levde över sina tillgångar eller var han stod politiskt..
Citera
2011-04-21, 22:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kanske det, kanske...

Hej tvillingsjäl.
Citera
2011-04-21, 22:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hans förhållande med Eva...
Det sociala fallet han skulle råka ut för om det blev allmänt känt... gjorde han det ultimata för att dölja.

Det behöver inte vara mer invecklat än så...

Det måste det nog ändå vara. Vad menar du med allmänt känt? Hur skulle EM få ut det budskapet till världen och vem bryr sig? En blog?

Om AA skulle få reda på det hur skulle hon sprida det och vem bryr sig? En blog?

Vilka konsekvenser skulle det få för SB? Han verkar ju inte bry sig om andras känslor.
I vissa andra länder anses det ju konstigt om inte män i någon maktposition har en eller fler älskarinnor. Han skulle nog få mer sympatier från sina golfspelande vänner om dom nu inte redan kände till det. Han har säkert fått många dunkar i ryggen av dem.

" Kärringar över förty kan man vända upp och ner och använda som sparbössa"
Senast redigerad av PeterNoster 2011-04-21 kl. 23:04.
Citera
2011-04-21, 23:17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
??
Skojar du, eller har du någon tanke bakom?
Tanke och tanke...jag tror inte att MrUndercover är ett troll o ett par av hans/hennes inlägg innehåller mkt intressant info.

Lägg till det, att när SB iakttogs av Elisabet Höglund så var det på ett ställe som SB knappast skulle åkt till om han hade tidsbrist o skulle gömma säckar. Däremot finns det känsliga anläggningar i det området.

Finns litet mer såna lustigheter, så man kan ju fundera.

Sen vet jag inte hur troligt det är. Men några av MrUndercovers inlägg är litet svåra att komma runt.
Citera
2011-04-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
[...]
En riktig alphahanne som SB...
[...]

Host... Menar du att en riktig alphahanne skulle smita ifrån sitt ansvar genom att fegt ta sitt liv istället för att stå för sina handlingar, vilket Stefan Börjesson gjorde?
Utan den minsta tanke på den sorg och saknad som han har orsakat Evas anhöriga, för att inte tala om den sorg och skam som hans anhöriga får leva med. De anhöriga, både Evas och hans, behöver få veta vad som hände och framför allt varför, för att kunna gå vidare i sina liv. Den möjligheten gav han inte en sina barn eller föräldrar.
Citera
2011-04-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Host... Menar du att en riktig alphahanne skulle smita ifrån sitt ansvar genom att fegt ta sitt liv istället för att stå för sina handlingar, vilket Stefan Börjesson gjorde?
Utan den minsta tanke på den sorg och saknad som han har orsakat Evas anhöriga, för att inte tala om den sorg och skam som hans anhöriga får leva med. De anhöriga, både Evas och hans, behöver få veta vad som hände och framför allt varför, för att kunna gå vidare i sina liv. Den möjligheten gav han inte en sina barn eller föräldrar.

Tror du bör läsa på vad som menas med alfahanne.

Om dom som tar sitt liv skulle ha tänkt på anhöriga, på deras sorg, skam och saknad, så skulle förmodligen antalet självmord sjunka rejält.
Och han har väl inte begått självmord för att jävlas med sina och Evas anhöriga.
Citera
2011-04-22, 00:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Tanken från min sida är att det krävs mer än lite otrohetsgnabb för att utlösa ett mord. Kvinnor överdriver lätt sin betydelse för en man.

En riktig alphahanne som SB har ju inga problem att skaffa nya lättlurade kvinns så det måste finnas något annat motiv. Det vanligaste motivet för mord är sannolikt pengar.

Jag tror ju inte SB var knarklangare och EM som knarkare var skyldig honom pengar som är ganska vanligt.

Men ponera att EM, mot förmodan, blivit gravid eller ljugit om en graviditet för att binda SB.
Då skulle det drabba SB ekonomiskt. Han verkar ju inte bry sig så mycket om att han har ett förhållande.

Det måste vara något annat starkare motiv som skulle drabbat hans ekonomi eller hans frihet. EM avslöjade kanske något om SB för att binda honom till sig. Någon verksamhet som SB ägnade sig åt typ industrispionage åt främmande makt eller liknande.

Då är frågan om någon vet om SB levde över sina tillgångar eller var han stod politiskt..

Dina tankar stämmer inte riktigt överens med verkligheten utan du bör se över deckarromaner kontra riktiga fall.
Nej men män överdriver gärna och den här Stefan knullade runt värre.
Alfahanne? Tillåt mig småle, satt han på det beteendet som aphahane har då eller?
En konflikträdd alfahane?
Motivet är från polisens pressmeddelande och har inget med dina banala teorier att göra.

Du fantiserar väldigt och fallet är så gott som klart , lite sent att spekulera just nu.

Sen heter det inte blog utan blogg

Citat:
DampBobPsykfall
Citat:
Han är en omvittnat hypertrevlig kille. Det är just därför så många som känner honom är så överraskade. Hans kontrollerande och lögnaktiga sidor är något som bara hans frillor får uppleva. Har hört exempel på helrubbat beteende som jag inte vill delge då det är fullständigt ointressabt för den här utredningen. Men jag kan upplysa om att han bollade med två älskarinnor samtidigt under sista tiden i hans äktenskap. Dessa var helt omedvetna om varandra och han spelade runt med denna trio tills det klappade ihop och frugan fick reda på hur det låg till. EM var en av älskarinnorna...

Det här ger en bra bild över läget anser jag, könssjukdomar?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-22 kl. 00:16.
Citera
2011-04-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tanke och tanke...jag tror inte att MrUndercover är ett troll o ett par av hans/hennes inlägg innehåller mkt intressant info.

Lägg till det, att när SB iakttogs av Elisabet Höglund så var det på ett ställe som SB knappast skulle åkt till om han hade tidsbrist o skulle gömma säckar. Däremot finns det känsliga anläggningar i det området.

Finns litet mer såna lustigheter, så man kan ju fundera.

Sen vet jag inte hur troligt det är. Men några av MrUndercovers inlägg är litet svåra att komma runt.
Min fetning
men egentligen skulle det kanske inte vara så osmart att försöka placera säckarna inom eller nära militärt skyddsområde, om det var möjligt? Jag menar, där brukar väl människor inte röra sig så mycket att det fanns stor risk för snar upptäckt?
De återfunna kroppsdelarna låg väl inte där (jag känner inte området, så det är en fråga från min sida) men kanske det som saknas finns på någon sådan plats? Det fungerade kanske inte som han tänkt från början.
Och apropå det: tror ni att han for runt med alla paketen i ett enda svep, eller tog dem ett och ett lite då och då?
Citera
2011-04-22, 00:41
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.tv4.se/1.1470405/2010/01/26/sa_kanner_du_igen_en_alfahanne

Så här känner du igen en alfahanne:

- Han har ett stort behov av att uttrycka sig och är överrepresenterad i kreativa yrken – du hittar honom säkrast bland skådespelare, regissörer, författare, musiker, idrottsmän m.m.
- Han behöver MYCKET bekräftelse och är troligtvis en framgångsrik kändis
- Alfahannen har många kvinnor – oftast kvinnor som är mycket yngre än han själv.
- Han anser sig ha rätt att leva ut sin ångest och sina känslor utan gräns – även om andra hamnar i kläm.
- Om han slår sönder ett hotellrum så är det tufft och manligt – INTE hysteriskt eller löjligt.
- Han har ofta ett skandalöst krogliv och fortkörningsböter
- Alfahannen pratar med dina bröst istället för att se dig i ögonen. Förutom när han vill förföra dig.
- Alfahannen bejakar sin sexualitet och utgår från att du också kommer göra det.
- För Alfahannen är ett nej bara ett nej när det är han som säger det.
- Han struntar i att hålla tider.
- Har egna moraliska regler.

Är du fortfarande osäker på om du har med en alfahanne att göra? Pröva att kritisera hans konst/arbete – får han en allergisk reaktion eller ett vredesutbrott så är det garanterat en Alfahanne.

Det låter inte direkt som någon beskrivning av MT, eller?
Citera
2011-04-22, 00:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Det är just därför jag tycker att det måste ligga nåt ännu känsligare skäl bakom som han inte ville avslöja ens för någon inklusive familjerna. Vad det skulle kunna vara är ju väldigt svårt att förstå. Det kanske inte ens är som vi tror med det han påstås ha gjort i fängelset.
Du är antagligen en närstående så du borde egentligen inte vara här och läsa allt skit jag och andra skriver här.
Vad tror du skulle ha hänt om han inte mördat EM men blivit pressad av EM till det ena eller andra. Skulle SBs familj förskjuta SB om han själv avslöjade att han hade en älskarinna och att hon pressat honom?
"I nöd och lust heter det ju" i ett riktigt äktenskap.
Citera
2011-04-22, 01:00
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Det är just därför jag tycker att det måste ligga nåt ännu känsligare skäl bakom som han inte ville avslöja ens för någon inklusive familjerna. Vad det skulle kunna vara är ju väldigt svårt att förstå. Det kanske inte ens är som vi tror med det han påstås ha gjort i fängelset.
Du är antagligen en närstående så du borde egentligen inte vara här och läsa allt skit jag och andra skriver här.
Vad tror du skulle ha hänt om han inte mördat EM men blivit pressad av EM till det ena eller andra. Skulle SBs familj förskjuta SB om han själv avslöjade att han hade en älskarinna och att hon pressat honom?
"I nöd och lust heter det ju" i ett riktigt äktenskap.

Vad syftar du på?
Citera
2011-04-22, 01:03
Medlem
Jag har äntligen hittat en länk till en uppgift
Någonstans har det antytts att denna kritik träffat MTs institution och möjligen honom själv.
Kan det ha funnits mer av samma slag, som BO kände till?

http://www.hsv.se/notiser/2010/orebrouniversitetharutbildatstudenterutanattantagn ingskett.5.4dfb54fa12d0dded8958000498.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in