2011-01-11, 11:37
Medlem
"delar av kvinnokropp hittad" Huvud, axlnar, knä o tå?
Citera
2011-01-11, 11:38
Medlem
Carreidass avatar
Fick höra idag av en kollega till mig, att hennes bror sett en silverfärgad golf stå tom med motorn igång vid grustaget där polisen senare letade med grävmaskin. Tyvärr minns han inte exakt när detta var. Han passerade i alla fall där och reagerade på att bilen stod igång och rök och att ingen syntes vara i närheten.
Han har inte lämnat dessa uppgifter till polisen men min kollega ska se till att han gör det snarast.
Citera
2011-01-11, 11:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men av vilken anledning har dom haft honom anhållen för människorov?
Dom måste ju ha haft någon form av spår... blod kanske...

Vanligtvis när människor försvinner utan spår så blir ingen anhållen.

Exempelvis kan det röra sig om uppgifter att hon var på väg till honom, och han har inte kunnat ge en rimlig förklaring till när hon kom, alternativt när hon gick därifrån. Det krävs inte så mycket för en skälig misstanke.
Citera
2011-01-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hej,

Är det en bekräftad uppgift att hennes mobil pejlats i området?

nja de vet jag ju inte iofs..tyckte jag läste de i nån tidning, men dom är ju inte alltid att lita på
Citera
2011-01-11, 11:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixiotrixio
nja de vet jag ju inte iofs..tyckte jag läste de i nån tidning, men dom är ju inte alltid att lita på

Ja, det stod något om det i en tidning. Minns visserligen inte om det framgick i fall det skulle röra sig om hans eller hennes telefon.
Citera
2011-01-11, 11:41
Medlem
Misters avatar
Citat:
Men av vilken anledning har dom haft honom anhållen för människorov?
Dom måste ju ha haft någon form av spår... blod kanske...

Vanligtvis när människor försvinner utan spår så blir ingen anhållen.

Vet inte men de har haft skäl att sätta in resurser mycket tidigare än de gör när någon är försvunnen så något har de haft som tyder på att brott ligger bakom. Kanske har hon berättat något för kollegorna, de som sen anmälde henne försvunnen? Smstrafik med misstänkte GM?
Citera
2011-01-11, 11:42
Medlem
MegaLomanis avatar
Låt oss anta att hon dräps i bilen. Då transporterar GM henne till grusgropen där hon dumpas. Dagen efter är hon inte bara likstel utan stelfrusen. Vill minnas att det var neråt -10 då. Kroppen är otymplig att flytta i ett stycke, men med hjälp av t ex en fogsvans går det någorlunda lätt att göra en "transportstyckning". Det blir inte lika snaskigt. Sedan är det också läge att sprida ut delarna för att försvåra utredningen.
Senast redigerad av MegaLomani 2011-01-11 kl. 11:45.
Citera
2011-01-11, 11:45
Medlem
Timeouts avatar
Var hittades Eva.
Enligt NA vid Stakadammen...
Men var det inte uppe vid Rusakulan?
Citera
2011-01-11, 11:45
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Vet inte men de har haft skäl att sätta in resurser mycket tidigare än de gör när någon är försvunnen så något har de haft som tyder på att brott ligger bakom. Kanske har hon berättat något för kollegorna, de som sen anmälde henne försvunnen? Smstrafik med misstänkte GM?

Kan ju också vara så att eftersom både gärningsman och brottsoffer har anknytning till "universitetet" har man fått order om att ösa på. För att få det här snabbt avklarat och skydda "universitetets"ev goda rykte.
Citera
2011-01-11, 11:48
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Låt oss anta att hon dräps i bilen. Då transporterar GM henne till grusgropen där hon dumpas. Dagen efter är hon inte bara likstel utan stelfrusen. Vill minnas att det var neråt -10 då. Kroppen är otymplig att flytta i ett stycke, men med hjälp av t ex en fogsvans går det någorlunda lätt att göra en "transportstyckning". Det blir inte lika snaskigt. Sedan är det också läge att sprida ut delarna för att försvåra utredningen.

Det verkar rimligt. Då blir det inget blod i grusgropen men ändå tillräckligt med spår för att hundarna ska markera. Gissar jag.
Citera
2011-01-11, 11:48
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att en styckning i badkaret, efterföljd av noggrand rengöring, nödvändigtvis behöver lämna DNA-spår.
Tänker på kvinnan i Högdalen som styckade sin man i badkaret.. Hon blev misstänkt p.g.a att badkaret var för rent.. Man hittade blodspår/dna senare, längre ner i avloppet...
Citera
2011-01-11, 11:50
Medlem
Citat:
Var hittades Eva.
Enligt NA vid Stakadammen...
Men var det inte uppe vid Rusakulan?

Enligt Na så var det efter vägen mellan Stakadammen och Rusakulan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in