2011-02-22, 11:06
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Eller,käre vän, är det bara ett önsketänkande!
Den som är inspärrad ( oavsett skuld) tänker nog bara praktiskt

Praktiskt och praktiskt. Visst är han en duktig problemlösare, men en som lyckas och vinner (om man nu kan kalla hans sits för en vinnares) bara så länge han kan hålla sitt uppblåsna EGO under kontroll och håller käften. Och det i mina ögon är en prekär situation, om han nu är GM. [Vad skulle hända om han är skyldig men i bristen på bevis borstar polisen av honom och han släpps fri med en fet ersättning och en ursäkt? Någon annan kommer att ta creds för att ha begått det perfekta brottet istället och han står där som en stackars sate, vilket trots undankommande och pengar måste vara ett surt äpple att bita i för vem som helst, låta bli en narcissist]

Är han däremot oskyldig och den aktuella GM fälls, så orkar jag inte tänka vad som komma hända med honom, eftersom i så fall har undertecknande tillsammans med Salander och några andra lovat äta våra hattar och dra med båtresa till Kina via Finland.
Senast redigerad av urkinha 2011-02-22 kl. 11:44.
Citera
2011-02-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist
Var det Leif Gw som sa att de brukar avlägsna huvudet först för att slippa se det?

Har inte hört den förklaringen, men vore det inte lättare att trä en kasse över skallen i så fall?
I mina ögon är det inte helt rationellt att avlägsna huvudet. Tidsödande, söligt och onödigt. Tror det krävs att mördarens hjärna kokat över på något vis.
Citera
2011-02-22, 11:08
Medlem
doejanes avatar
Har det kommit fram vilken hårfärg SBs sambo AA har?
Citera
2011-02-22, 11:10
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Jag har en fråga eller en fundering. Om på vilken sida av vägen säckarna var gömda kan man dra slutsatsen på det varifrån eller från vilket håll har transporten kommit. Man släper väl inte säckarna över vägen till andra sidan?

Och en annan sak, jag är fortvarande av den åsikten att för människorna som är över 50 är nog pengarna viktigare än kärleksaffärer

Det kan hända att Eva hade i sin firmaarbete kommit i kontakt med någon skummis?

Jag hittar inte just nu uppgifter om Evas firma i Nora. För länge sedan surfade jag på nätet och hittade den. Då undrade jag över det att där annonserades det på något balttiskt språk eller om balttiska kontakter? Vet någon om detta?

Ja jag tror också det har med pengar eller någon stor hemlighet som inte får avslöjas att göra.
Folk över 50 brukar inte bete sig svartsjukt på samma sätt som yngre.
Det skulle isåfall vara om SB hade någon sjukt svartsjuk sambo eller älskarinna som gjort det?
Citera
2011-02-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane

Inte vad jag hört, men polisen jämför naturligtvis hårstrået från tejpen.
Citera
2011-02-22, 11:11
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ja jag tror också det har med pengar eller någon stor hemlighet som inte får avslöjas att göra.
Folk över 50 brukar inte bete sig svartsjukt på samma sätt som yngre.
Det skulle isåfall vara om SB hade någon sjukt svartsjuk sambo eller älskarinna som gjort det?

Något med affärer eller någon psykiskt sjuk nätdejt ?
Citera
2011-02-22, 11:14
Medlem
Glitterkvists avatar
Kan Eva haft någon annan stor fiende som gjort det och som vet att hon umgåtts med SB.Någon person som kännde henne väl
Citera
2011-02-22, 11:19
Medlem
Citat:
Jag har en fråga eller en fundering. Om på vilken sida av vägen säckarna var gömda kan man dra slutsatsen på det varifrån eller från vilket håll har transporten kommit. Man släper väl inte säckarna över vägen till andra sidan?

Och en annan sak, jag är fortvarande av den åsikten att för människorna som är över 50 är nog pengarna viktigare än kärleksaffärer
Det kan hända att Eva hade i sin firmaarbete kommit i kontakt med någon skummis?

Jag hittar inte just nu uppgifter om Evas firma i Nora. För länge sedan surfade jag på nätet och hittade den. Då undrade jag över det att där annonserades det på något balttiskt språk eller om balttiska kontakter? Vet någon om detta?

Ja, det hade väl "kostat" honom betydligt mindre att göra slut med EM en gång för alla och bekänna alltihop för sambon. Att det skulle vara en ren kärlekshistoria tror jag inte på OM han nu inte är sjuk i huvudet på nåt sätt. Det går ju inte att utesluta.
Citera
2011-02-22, 11:21
Medlem
Citat:
Något med affärer eller någon psykiskt sjuk nätdejt ?

Detta med en ev nätdejt har jag grunnat mycket på, men om polisen har gjort sitt jobb måste de väl ha kollat upp mailväxling, sms osv.Hon var ju singel och behövde inte dölja något.
Citera
2011-02-22, 11:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Har tyvärr inte hunnit följa denna tråd senaste tiden men hur var det med blodet i klockan? Har polisen bekräftat den uppgiften eller var det bara ett rykte som gick?

Inget nytt angående klockan. Uppgiften är inte heller bekräftad av polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av doejane

Blond.
Citera
2011-02-22, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Mördaren har kommit från Nora-hållet och är troligtvis inte bekant med området

Jag har funderat vidare på gårdagens teori kring fyndplatserna, och faktiskt är det så att en del detaljer minst sagt är förbryllande. Man kan nog hävda att SB kan området ganska bra och känner till det mesta om vägar och platser. Då infinner sig en del problem med valet av avstjälpningsplatserna som jag svårligen kan se förklarat av t.ex. panik och tidsbrist. Vi har alltså två huvudfyndplatser: Rusakulan och Bocksbodasjön. Om nu GM kommit från Örebro-hållet varför skulle h*n då åka till Rusakulan först och sedan vända för att ta sig till Bocksboda? Det skulle vara mer naturligt att man åker till Bocksboda för att där upptäcka att det är en återvändsväg. Men varför skulle någon som är bekant med området välja en plats med så stor risk att bli upptäckt. Den som känner till vägen upp dit vet att det finns flera bebodda hus farligt nära vägen och som man måste passera två gånger då man måste vända.

Visserligen kan man tänka sig att en alt.GM kommit från Örebro-hållet men det känns mer logiskt att vederbörande kommit från Nora. Tanken är att mordet och styckningen skett i Nora; mördaren har sedan tagit sin bil och letat efter en lämplig avstjälpningsplats. Det är faktiskt inte så svårt att av en slump hamna på skogsvägen mot Närkes Kil även om man inte hör hemma i trakterna. Det är bara att svänga upp mot Pershyttan istället för mot Örebro vid korsningen uppe på stora vägen. H*n når sedan Rusakullan ovetandes om att det är en tämligen välbesökt plats av friluftsdyrkande Örebroare. Där lämpar h*n torson. H*n fortsätter sedan ner mot Närkes Kil och vid korsningen precis innan inser han att den enda vägen som inte leder mot Örebro är vägen mot Klockhammar, och inte vill h*n åka in med bilen i Örebro med kroppsdelar i den.

SB känner till området och vet mycket mer lämpligare vägar och platser om han nu var ute och försökte bli av med kroppsdelar. Platser som varken tar längre tid att komma till eller är mer komplicerade att hitta till för honom. Därför tror jag inte att man i hans fall skulle kunna förklara valet av avstjälpningsplatserna med att han skulle ha känt sig pressad av olika skäl.

Därför att bilen med GM och EM kört mot riktning Nora (landsväg) från örebro, kört vänster och sedan neråt, det finns 3 valda enskilda vägar som sträcker sig neråt klockhammar därifrån, ( ligger inte långt ifrån grustaget heller eftersom vägarna mot klockhammar korsar där, sedan ner mot Kil. Att kroppsdelarna hittas klockhammar, bocksbodasjön kan tänkas i del 2, att GM från Kil utgått med att placera delarna ( ifrån själva styckningsplatsen). Denna sträcka har jag haft som utgångspunkt genom hela fallet efter en hel del klurnde och geografiska undersökning och timmars vridande på alla tänkbara kartor väg 50 + 240 avtagsväg skymhyttan, västra sund, lilla mon ( gamla järnvägskartor över Nobel pershyttan/nora-stigkartor-friluftsleden-skidspårskartor-eniro-earth-grustagskartor- mm mm).

Riktning landsväg mot Nora i första skedet. Så där håller jag med. Du får dela upp fallet i fler delar. 2. I vilken riktning fördes EM ? 2. Vart bragdes EM ? 3. Vart hölls hon gömd ? Var styckades hon och hur och var placerades hon ut. Det kan tänkas vara så, att EM hållts gömd och styckad mellan geografien punkter: ramshyttan - skärmaboda - rangeltorp - lockhyttan - lövåsen. i en gemensam dragen diameter mellan ortnamnen.
Senast redigerad av Din farsas tand 2011-02-22 kl. 11:52.
Citera
2011-02-22, 11:52
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:

Det var synnerligen intressant. Är du säker?

I så fall är det något som vi fullständigt missat här i tråden. Har hon gjort affärer i Baltikum öppnas helt nya och annorlunda perspektiv upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in