Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Mördaren har kommit från Nora-hållet och är troligtvis inte bekant med området
Jag har funderat vidare på gårdagens teori kring fyndplatserna, och faktiskt är det så att en del detaljer minst sagt är förbryllande. Man kan nog hävda att SB kan området ganska bra och känner till det mesta om vägar och platser. Då infinner sig en del problem med valet av avstjälpningsplatserna som jag svårligen kan se förklarat av t.ex. panik och tidsbrist. Vi har alltså två huvudfyndplatser: Rusakulan och Bocksbodasjön. Om nu GM kommit från Örebro-hållet varför skulle h*n då åka till Rusakulan först och sedan vända för att ta sig till Bocksboda? Det skulle vara mer naturligt att man åker till Bocksboda för att där upptäcka att det är en återvändsväg. Men varför skulle någon som är bekant med området välja en plats med så stor risk att bli upptäckt. Den som känner till vägen upp dit vet att det finns flera bebodda hus farligt nära vägen och som man måste passera två gånger då man måste vända.
Visserligen kan man tänka sig att en alt.GM kommit från Örebro-hållet men det känns mer logiskt att vederbörande kommit från Nora. Tanken är att mordet och styckningen skett i Nora; mördaren har sedan tagit sin bil och letat efter en lämplig avstjälpningsplats. Det är faktiskt inte så svårt att av en slump hamna på skogsvägen mot Närkes Kil även om man inte hör hemma i trakterna. Det är bara att svänga upp mot Pershyttan istället för mot Örebro vid korsningen uppe på stora vägen. H*n når sedan Rusakullan ovetandes om att det är en tämligen välbesökt plats av friluftsdyrkande Örebroare. Där lämpar h*n torson. H*n fortsätter sedan ner mot Närkes Kil och vid korsningen precis innan inser han att den enda vägen som inte leder mot Örebro är vägen mot Klockhammar, och inte vill h*n åka in med bilen i Örebro med kroppsdelar i den.
SB känner till området och vet mycket mer lämpligare vägar och platser om han nu var ute och försökte bli av med kroppsdelar. Platser som varken tar längre tid att komma till eller är mer komplicerade att hitta till för honom. Därför tror jag inte att man i hans fall skulle kunna förklara valet av avstjälpningsplatserna med att han skulle ha känt sig pressad av olika skäl.
Därför att bilen med GM och EM kört mot riktning Nora (landsväg) från örebro, kört vänster och sedan neråt, det finns 3 valda enskilda vägar som sträcker sig neråt klockhammar därifrån, ( ligger inte långt ifrån grustaget heller eftersom vägarna mot klockhammar korsar där, sedan ner mot Kil. Att kroppsdelarna hittas klockhammar, bocksbodasjön kan tänkas i del 2, att GM från Kil utgått med att placera delarna (
ifrån själva styckningsplatsen). Denna sträcka har jag haft som utgångspunkt genom hela fallet efter en hel del klurnde och geografiska undersökning och timmars vridande på alla tänkbara kartor väg 50 + 240 avtagsväg skymhyttan, västra sund, lilla mon ( gamla järnvägskartor över Nobel pershyttan/nora-stigkartor-friluftsleden-skidspårskartor-eniro-earth-grustagskartor- mm mm).
Riktning landsväg mot Nora i första skedet. Så där håller jag med. Du får dela upp fallet i fler delar. 2. I vilken riktning fördes EM ? 2. Vart bragdes EM ? 3. Vart hölls hon gömd ? Var styckades hon och hur och var placerades hon ut. Det kan tänkas vara så, att EM hållts gömd och styckad mellan geografien punkter: ramshyttan - skärmaboda - rangeltorp - lockhyttan - lövåsen. i en gemensam dragen diameter mellan ortnamnen.