Från P4 Örebro
Citat:
I dag beslöt polisen i Örebro att offentliggöra viktiga bevis i utredningen kring styckmordet. Av utredningen framkommer det att kvinnan blev strypt i mannens lägenhet.
Citat:
Polisen anser att kvinnan dödades och styckades i bostaden.
Just det. Polisen
anser att kvinnan dödades och styckades i bostaden. Men hur i helsike kan det, i en utredning, framkomma att hon har strypts på en specifik plats. Jag kan gå med på att det verkar troligt, om man kan bevisa att styckningen har ägt rum där. Men hur kan man nånsin bevisa att EM stryptes där, och hur kan man bevisa vem som isf ströp henne.
Jag läste att fingeravtrycken fanns
på paketet, och alltså inte i paketet.
Om det stämmer, vad skulle detta isf kunna tyda på? Att SB inte ens har paketerat delar? Att det endast går att styrka att SB har hanterat redan inslagna paket, eller?
Jag är naturligtvis övertygad om att SB är inblandad på ett eller annat sätt, men kom
aldrig och säg att det finns bevis för att han har mördat, styckat, paketerat och placerat ut EM.
Den dagen åklagaren visar hur de har uteslutit andra GM och visar vilka dörrar de har gläntat på, men först då, kommer jag att tro att SB kan ha gjort detta ensam.
Det går tydligt att se vilka som tycker att det är ställt utom allt rimligt tvivel, att SB är skyldig till styckmord. Det är samma personer som hela tiden har varit 100 på att SB är skyldig.
En del andra, bl.a. jag, har nästan hela tråden ställt sig tvivlande till att SB agerat ensam, och tycker att det finns alltför många oklarheter i utredningen.