2011-03-30, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Hur fan kan man presentera bevisen om fingeravtryck och blod i lägenheten för första gången igår - och låta aset vara obevakad idag? Krävs det ingen som helst utbildning för att jobba på häkte?
Tyvärr krävs det inte mycket utbildning för att jobba inom KV.
Citera
2011-03-30, 14:31
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Ofattbart dåligt skött av häktespersonalen. Skandalöst. Nu får vi aldrig svar på frågan VARFÖR han mördade Eva.

Det hade vi med all säkerhet inte fått ändå. Men vi kan spekulera och det är säkerligen inte så att det handlar om ett rent lustmord från hans sida, utan snarare då att hon på något sätt utgjort ett hot mot hans liv och därför var han tvungen att göra som han gjorde. Han kan ha varit psykiskt sjuk också, då är motiven ofta än mer dunkla och svårförstådda.

Det vi kan hoppas nu är att detta självmord inspirerar andra på örebros häkte...
Citera
2011-03-30, 14:35
Medlem
Kams avatar
Hoppas nu att åklagaren delger oss vilket motiv man anser att SB hade. Jag läste efter ngn häktesförhandling att åklagaren (lite osäker här om det var hon) menade att SB hade motiv för att mörda EM. Är det någon som minns yttrandet?
Motivet är väldigt intressant i nuläget.
För övrigt håller jag med : HUR kunde man lämna honom obevakad. Skandal är det!
Citera
2011-03-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Erfarna poliser borde veta att när man är nära ett genombrott i utredningen och presenterat otvetydiga bevis för den misstänkte så går självmordsrisken upp avsevärt.
Informerade de häktespersonalen om att tumskruvarna höll på att dras åt och avgörandet i utredningen nära?
De presenterade dessutom dessa bevis på Stefans födelsedag, den 29 mars.....
Citera
Medlem
doktor-millers avatar
Han reagerade inte på något särskilt sätt av det vi berättade, säger Helena

Detta säger väl mycket om vilken typ av person han var, iskall och en feg ynkrygg in i det sista. OCH Borde man inte som sambo få några som helst vibbar av att något har hänt när man vistas i denna lägenhet två dagar efter mord och styckning (nyårsafton) eller kanske ännu tidigare jag tror att hon visste på det ena eller andra sättet...hoppas ändå fupen kommer ut så man får se vad hon sagt om hela historien
Citera
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Ofattbart dåligt skött av häktespersonalen. Skandalöst. Nu får vi aldrig svar på frågan VARFÖR han mördade Eva.
Ja, hur brukar det se ut?

Antingen ville hon avsluta deras förhållande, något han inte accepterade. Eller så krävde hon att han skulle berätta för sin sambo om deras relation. Alternativt hotade om att berätta själv.

Så tror jag.
Citera
2011-03-30, 14:39
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
De presenterade dessutom dessa bevis på Stefans födelsedag, den 29 mars.....
Stackars honom?

--------------
Nu vill jag ha GW:s kommentar! Och en FUP. Oerhört spännande!
Citera
2011-03-30, 14:40
Medlem
Glitterkvists avatar
Det finns väl många dömda (levande) mördare som aldrig delger sitt motiv för mordet.
Spelar ingen roll om han är död för han hade aldrig berättat något

Kommer pressen gå ut med namn och bild?
Citera
2011-03-30, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller

Detta säger väl mycket om vilken typ av person han var, iskall och en feg ynkrygg in i det sista. OCH Borde man inte som sambo få några som helst vibbar av att något har hänt när man vistas i denna lägenhet två dagar efter mord och styckning (nyårsafton) eller kanske ännu tidigare jag tror att hon visste på det ena eller andra sättet...hoppas ändå fupen kommer ut så man får se vad hon sagt om hela historien
Du kommer inte att få FUP:en när utredningen läggs ned
Citera
2011-03-30, 14:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller

Har sambon rent mjöl i påsen? Alibi?
Citera
2011-03-30, 14:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Tyvärr krävs det inte mycket utbildning för att jobba inom KV.
Har en ytligt kvinlig bekant som jobbar inom KV. Hon har legat inne på psyk i omgånger de senaste 5 åren och har fått en massa olika behandlingar. Hon käkar i dag psykofarmaca och jobbar några månader så ligger hon inne och får ECT behandlingar någon gång då och då.
Min tant jobbar inom sjukvården och blev häpen över att hon får ha jobbet kvar med den typ av piller hon knaprar.
Antingen är det väl helt okey, annars har de noll på sin personal.
Tjejen det handlar om är inte anställd i Närke kanske jag ska tillägga.

Har jag fattat det korrekt att Farbor Blå och åklaraginnan haft en massa bevisning som de tidigare inte presenterat för SB?
Citera
2011-03-30, 14:44
Medlem
RotelBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har sambon rent mjöl i påsen? Alibi?

Exakt min tanke.

Skall bli MYCKET intressant att se vilka bevis som faktiskt säkrats. Tejpbiten och blodet säger inte så mycket egentligen.

(Och ja...jag håller för högst sannolikt att SB var skyldig och med anledning av det tog sig av daga, men det är en helt annan sak.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in