Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ytterligare ett exempel på hur man dribblas bort av media som genom att presentera felaktiga siffror får det att verka som det före jag ligger goda grunder för att SB ska genomgå en stor undersökning.
Dessa 1700 utredningar avser mängder av olika typer av brott. För de flesta brott genomgår man ingen eller i få fall en P7-utredning. När det gäller mord är det nästan alltid man genomgår en P7-utredning.
När de säger att 1/3 rekommenderas en RPU är det baserat på 1700 fall. I Sverige har vi ungefär 100 mord varje år. När det gäller personer som genomgått en P7:a i samband med mord är det c:a 70% som rekommenderas att genomgå en RPU.
Dessa 1700 utredningar avser mängder av olika typer av brott. För de flesta brott genomgår man ingen eller i få fall en P7-utredning. När det gäller mord är det nästan alltid man genomgår en P7-utredning.
När de säger att 1/3 rekommenderas en RPU är det baserat på 1700 fall. I Sverige har vi ungefär 100 mord varje år. När det gäller personer som genomgått en P7:a i samband med mord är det c:a 70% som rekommenderas att genomgå en RPU.
Vadå dribblas bort av media? Jag har definitivt inte dribblats bort utan försöker läsa vad som skrivs med öppna och kritiska ögon. Jag har skrivit förut att historien med syra, nej, den tror jag inte alls på.Om man läser den artikeln med kritiska ögon så förstår man ganska snart att det var något som nån kemist på SKL TRODDE sig veta efter att ha sett bilder på snittytorna.Efter det skulle snittytorna analyseras...sen blev det tyst.
I fallet med Elin Krantz i Göteborg har polisen varit 100% säker att de hittat rätt gärningsman, men det är först nu när han har börjat göra medgivanden, efter 5 månader, som det har beslutats om en P7.
Jag är ganska säker på att polisen har rätt man och att de har mer på honom än vad som kommit fram. De är antagligen stensäkra nu.
Annars , kul att höra.

) hur mycket eller vad. Man får väl utgå från att det saknas teknisk bevisning eftersom de fortsätter att leta... Hoppas att dom hittar något snart.