2011-03-25, 11:55
Bannlyst
Satt och tittade på kartan över grusgropen. Sydöst om gropen finns en mobilmast, ca 300 meter från den sydliga delen av grusgropen.
Har inte kollat var de andra mastarna som ligger närmast och runt om den masten finns.
Citera
2011-03-25, 12:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StinaE
Nu blir jag nyfiken. Hur vet du att de senast placerades ut natten till den 2/1?

Svarar i TorkelSnorkels ställe: Därför att den 2/1 markerade en privathund platsen där den första kroppsdelen hittades. Dock tog det flera dagar och ett antal markeringar innan poletten trillade ner hos hundägaren och han kontaktade polisen.
Citera
2011-03-25, 12:37
Medlem
Kavelduns avatar
En tanke slog mig och undrar om det kan ha gått till så här:

EM har, enligt tidigare inlägg här i tråden, uppgett att hon och SB skulle bli ett par under 2011.
SB har, enligt min tankegång, bestämt sig för att ta livet av EM. Motivet har jag inte klart för mig.

I mellandagarna är AA och hennes dotter bortresta, varför SB beslutar sig för att göra slag i saken.
Han kontaktar EM och säger "Jag kommer och hämtar dig, så får du komma hem till mig och se hur lägenheten som vi skall bo i ser ut".

SB tar sin bil, åker till EM's "nya" arbetsplats, hon kliver in i bilen och tillsammans åker de hem till SB.
Uppe i lägenheten blir så EM bragd om livet, senare styckad och portionsvis utplacerad i terrängen.

Ett alternativ skulle kunna vara att SB inte bestämt sig för att döda EM, men att något hände i lägenheten som resulterade i hennes död.

Det jag vill föra fram är alltså min teori att SB ville visa upp lägenheten för EM. Möjligen för att få henne lugn eller bygga på lögnen om att de skulle bli ett par under 2011.
Citera
2011-03-25, 12:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun

EM har, enligt tidigare inlägg här i tråden, uppgett att hon och SB skulle bli ett par under 2011.
SB har, enligt min tankegång, bestämt sig för att ta livet av EM. Motivet har jag inte klart för mig.

I mellandagarna är AA och hennes dotter bortresta, varför SB beslutar sig för att göra slag i saken.
Han kontaktar EM och säger "Jag kommer och hämtar dig, så får du komma hem till mig och se hur lägenheten som vi skall bo i ser ut".

SB tar sin bil, åker till EM's "nya" arbetsplats, hon kliver in i bilen och tillsammans åker de hem till SB.
Uppe i lägenheten blir så EM bragd om livet, senare styckad och portionsvis utplacerad i terrängen.

Ett alternativ skulle kunna vara att SB inte bestämt sig för att döda EM, men att något hände i lägenheten som resulterade i hennes död.

Det jag vill föra fram är alltså min teori att SB ville visa upp lägenheten för EM. Möjligen för att få henne lugn eller bygga på lögnen om att de skulle bli ett par under 2011.
Vi vet inte om de verkligen har varit bortresta. Vi har också EM:s bil att ta hänsyn till i ekvationen. Lägg ihop dessa två saker så kanske man kan komma fram till en del intressanta slutsatser.
Citera
2011-03-25, 12:53
Bannlyst
Vad jag förstått så har EM:s bil stått parkerad i parkeringshuset där hon hyr. Det talas om att nycklarna satt i. Vet inte om det är sant eller påhitt.
Någon pratade om att man måste ha en bricka för att låsa upp parkeringshuset. Någon som vet om man behöver denna bricka även för att komma ut ur p-huset och för att låsa om sej igen?
och isf, vem har den eller vart finns den idag?
Citera
2011-03-25, 13:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var det inte någon som såg en bil liknade Evas som stod vid grustaget med motorn igång men ingen syntes till någon dag tidigare, eller har jag drömt?
Citat:
2011-01-11, 11:38 #2344
Ursprungligen postat av Carreidas
Fick höra idag av en kollega till mig, att hennes bror sett en silverfärgad golf stå tom med motorn igång vid grustaget där polisen senare letade med grävmaskin. Tyvärr minns han inte exakt när detta var. Han passerade i alla fall där och reagerade på att bilen stod igång och rök och att ingen syntes vara i närheten.
Han har inte lämnat dessa uppgifter till polisen men min kollega ska se till att han gör det snarast.
Det här?
Citera
2011-03-25, 13:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Ett mycket illa planerat mord, i så fall. Vad skulle fördelarna vara med att mörda och stycka henne i sin egen bostad? Eller hämta upp henne i bil utanför hennes jobb?
Citera
2011-03-25, 13:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det här?

Ja, det var det troligtvis.

Edit: Du är verkligen en stjärna på att plocka fram källor, Ull-Strumpa!
Senast redigerad av ReedMe 2011-03-25 kl. 13:11.
Citera
2011-03-25, 13:05
Medlem
Citat:

.....
Oj!
Nu blir jag verkligen förvirrad och skulle vara så tacksam för ett klarläggande:
var det inte så, att de skulle gå skilda vägar - har inte det varit "arbetshypotesen" i många av spekulationerna här? Definitivt i mina; jag har nog någon gång snappat att EM hade tänkt så någon gång, men när?, och att det sedan utvecklats lite annorlunda.
Har någon klart för sig hur det är med den saken?
Det finns säkert olika uppgifter om det, från hennes väninnor, från SB och hans kretsar osv.
Men när och hur?
Citera
2011-03-25, 13:16
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Oj! Nu blir jag verkligen förvirrad och skulle vara så tacksam för ett klarläggande:

Jag har för mig att det var någon kollega till EM som nämnt att EM sagt att hon (EM) och SB skulle bli ett par under 2011.
Tänk om SB lurat in henne i den villfarelsen?
EM kanske har ställt krav på att få se deras "blivande" gemensamma lägenhet?
SB har kanske känt sig tvingad att visa upp sin och AA's lägenhet?
När EM ser lägenheten och noterar att det finns andra som bor där, går hon i taket och bråk i någon form utbryter.
Citera
2011-03-25, 13:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ett mycket illa planerat mord, i så fall. Vad skulle fördelarna vara med att mörda och stycka henne i sin egen bostad? Eller hämta upp henne i bil utanför hennes jobb?

Om MT är GM och det hänt i MTs bostad så tror jag att Eva kom som en ovälkommen besökare.

Det har varit svårt att få bekräftat var AA och dottern varit de aktuella dagarna. Min tanke är att de varit hemma och därför vill ingen som känner dem bekräfta det. Misstankar skulle ju automatiskt riktas mot sambon. Sladdret runt dem öka.

Polisen känner givetvis till fakta.
Citera
2011-03-25, 13:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om MT är GM och det hänt i MTs bostad så tror jag att Eva kom som en ovälkommen besökare.

Det har varit svårt att få bekräftat var AA och dottern varit de aktuella dagarna. Min tanke är att de varit hemma och därför vill ingen som känner dem bekräfta det. Misstankar skulle ju automatiskt riktas mot sambon. Sladdret runt dem öka.

Polisen känner givetvis till fakta.

Ja, det mest logiska vore ju att EM kom dit som en ovälkommen besökare. Kanske kan det förklara hans raseri. Kanske körde han henne först till Lövstagatan, precis som han sa till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in