2011-03-25, 00:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om jag hade varit polisen, så skulle jag ha inriktat mig på grustag i första hand, med tanke på den kraftiga tjälen. Jag ser inget konstigt i det.

Var det inte någon som såg en bil liknade Evas som stod vid grustaget med motorn igång men ingen syntes till någon dag tidigare, eller har jag drömt?
Citera
2011-03-25, 00:46
Bannlyst
Citat:
Om jag inte missminner mig, pejlades mobilerna den 5:te. Alltså innan 2-3 januari. Så vad kunde ha fått polisen att leta i området redan tidigare? Bara vittnen? Eller nåt helt annat?
Eftersom sonen hade ringt Evas mobil samma dag då det bara hördes ett skrapljud så har väl polisen kollat hans mobil omgående för att se vilken mast han ringde till.
Citera
2011-03-25, 00:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var det inte någon som såg en bil liknade Evas som stod vid grustaget med motorn igång men ingen syntes till någon dag tidigare, eller har jag drömt?

Nej, du har inte drömt. Men jag minns inte om det var ett tips här i tråden eller om det var en tidningsartikel. Kanske nån annan minns? Gäsp! Börjar bli trött nu...
Citera
2011-03-25, 00:49
Bannlyst
Citat:
Eva försvann den 29:de och anmäldes försvunnen den 30:de. Då hade hon missat flera åtaganden.
Citat NA:
Det florerar många uppgifter om vid vilken tidpunkt Eva Magnusson senast sågs i livet. Mycket tyder på att det var någon gång under onsdagen den 29 december. Det var också då som hon anmäldes försvunnen av en kollega.
Citera
2011-03-25, 00:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Eftersom sonen hade ringt Evas mobil samma dag då det bara hördes ett skrapljud så har väl polisen kollat hans mobil omgående för att se vilken mast han ringde till.

De går ju in i hennes lägenhet kl. 19 på torsdagskvällen. Det är då de konstaterar att hon är försvunnen. Jag känner inte till möjligheterna att pejla vid den tidpunkten, eller efterföljande dagar. Någon skrev i tråden att det inte gick förrän efter nyårshelgen. Men jag är inte lika säker.
Citera
2011-03-25, 00:55
Bannlyst
Citat:
De går ju in i hennes lägenhet kl. 19 på torsdagskvällen. Det är då de konstaterar att hon är försvunnen. Jag känner inte till möjligheterna att pejla vid den tidpunkten, eller efterföljande dagar. Någon skrev i tråden att det inte gick förrän efter nyårshelgen. Men jag är inte lika säker.
Telia eller vad de nu hade har väl dygnet runt öppet, skulle väl inte vara några problem att få fram listan på all samtalstrafik.
Citera
2011-03-25, 00:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Citat NA:
Det florerar många uppgifter om vid vilken tidpunkt Eva Magnusson senast sågs i livet. Mycket tyder på att det var någon gång under onsdagen den 29 december. Det var också då som hon anmäldes försvunnen av en kollega.

Fel. Finns en länk i tråden där polischefen säger i en presskonferens att hon anmäldes försvunnen till polisen den 30:de. Journalister brukar ha dålig ordning på fakta när de skriver artiklar. Och de skriver gärna av varandra, varför fel kan upprepas i det oändliga...
Citera
2011-03-25, 01:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Telia eller vad de nu hade har väl dygnet runt öppet, skulle väl inte vara några problem att få fram listan på all samtalstrafik.

Vet att ämnet har avhandlats tidigare här i tråden, så om du går tillbaka en sisådär femtonhundra sidor eller nåt, så kanske du hittar svaret där.
Citera
2011-03-25, 01:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det kanske fanns bilspår i snön in till grustaget som gjorde polisen intresserade.
Det sägs att grustaget var i drift, dvs att lastbilar passerade in, lastades och körde ut. Så spår lär det ha funnits.
Citera
2011-03-25, 01:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Om jag hade varit polisen, så skulle jag ha inriktat mig på grustag i första hand, med tanke på den kraftiga tjälen. Jag ser inget konstigt i det.
Och en halv meter snö i Kilsbergen att gömma saker i.

Om jag försöker sätta mig in den situation polisen satt i vid den tidpunkten så fanns det väldigt många möjliga ställen att leta på. Vad sade t ex att hon över huvud taget fanns utomhus?

Nej, att de letade så noga, hittade någon form av spår och grävde upp så mycket tycker jag tyder på att dom hade någon form av bra information.
Citera
2011-03-25, 01:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det har sagts flera gånger, men har inte bekräftats av polisen eller så.
Citera
2011-03-25, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det sägs att grustaget var i drift, dvs att lastbilar passerade in, lastades och körde ut. Så spår lär det ha funnits.
Men kanske inte just då. Vet inte om det hade snöat under de dagarna i Örebro?
Det var väl isf lastbilar som då hämtade grus, inte personbilar.
Om inte annat har de väl letat runt om hela Kilsbergen och längs alla vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in