Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Detta är en tidigare teori som jag har funderat på men nu tänker jag på följande sätt. De kanske var i SB:s lägenhet och att mordet och även styckningen skedde där. Då kunde han åka för att inhandla det han behövde i lugn och ro men sedan tror jag fortfarande att han använde källarutgången för att lägga in påsarna i bilen, därför behövde han kunna springa ner och upp till tvättstugan utan att bli störd. Någon skrev att det oftast stod en bil på gården, men den står bara där morgon och kvällstid. På dagtid har inte jag sett någon bil på gården, så skedde det på fm, lunch eller em så går det utmärkt att ställa bilen och ev släp alldeles bredvid källartrappen och fönstren på nedre plan sitter rätt högt upp i förhållande till källartrappen så man ser inte dit om man typ sitter vid ett köksbord, då måste man nog stå och kika rakt ner (om ens någon var hemma som bodde på nedre plan), han kanske hade
lagt alla paket i en stor plastsäck eller två och lastade in och det borde gå rätt snabbt, då märks ingenting av hans förehavanden utifrån gatan. Ja detta är en ren spekulation men inte omöjlig.
Den enda felande länken är krokarna i ryggen. Dessa blir jag inte klok på

Som du säkert minns har jag liknande teori, att mordet skett i läg och att styckningen skett i tvättstuga alt läg. (orkar inte klippa in dessa igen) vilken befästes än mer efter du varit där och rekat, och att källarutgångens transportmöjlighet blev klar. Som du beskriver transporten här, ut från läg i dubbla säckar med paketen klara, tja.... Om paketen med kroppsdelar legat i säg dubbla plastsäckar skulle det innebära ett minimum av att släppa i från sig likmolekyler. Därav den avsaknad av spår i bilarna ( eller inte, eftersom vi inte vet) .
Men ajabaja,!!

apropå krokar i ryggen!! - Det här är inget vi har fått information om, utan blir en sån typisk upprepad sak som till slut verkar verifierad. Vill därför markera : Det enda
vi vet är att kroppen
haft märken på bålen efter att den (verkat) varit upphängd. Att man letat efter krokar på Willys eller här i tråden, innebär mera uttryck för polisens sökvarianter som media snappat upp, mer antaganden ändå än vad vi fått konkret bekräftat. Viktigt!
För min del: Jag har sen jag fick veta det tänkt på att kroppen varit upphasad/ till halvsittande, säg i badkaret, ( tveksamt , men möjligt) med hjälp av spännband ( av ngn form av textil/plast) med metalllås, som gjort märken i bålen. Jag ser det inte som krokmärken i
ryggen, jag ser långa intryckta spår på bålen upp mot armhålorna, särskilt synliga på sidorna , där det avsatts märken från metallspännen där man drar åt spännbandet. Det kan vara olika typer av spännband, antingen sådana som används i sport, eller bilutrustning, eller packningsband. ( Samtidigt har jag öppet att det Om man utifrån spår på kroppsdelarna antagit att de behandlats och hanterats på ett ställe utan vatten, så kan ju också vara möjligt att där finns säg molekyler , fibrer och rester från natur, från uthus, från lada el typ. . Då går min badkarsteori bort, i så fall) mitt scenario anyway.