2011-02-28, 23:41
Medlem
bagarn29s avatar
Ursprungligen postat av doktor-miller
Citat:
Nu förstår jag inte vad du menar...vadå byta plan du har Örebr, Skavsta; Västerås, Stockholm mm och åker du till Italien, Spanien Grekland osv så mellanlandar man ingenstans. Eller har jag missat nåt ? åkte han på en långresa menar du

Gick det något direktplan från Örebro till södra Europa den 29.12?
Enligt min informatör så mellanlandar man förslagsvis i Kastrup för vidare transport till södern.
Sen är det som jag undrade om det gick att få biljett med så kort varsel dagarna innan nyår.

Du skrev att han skulle åka med en kompis medan en annan debattör skrev att han blivit erbjuden att komma och hälsa på. För mig är det inte sak samma så jag undrar vilket som är det riktiga?
Citera
2011-02-28, 23:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Så här skrev 00.12 i natt.
Vad anser DU binder personen till brottet? Vilket brott anser DU att personen begått?

Det bör väl inte vara något större problem för dig?

MrsMagoos inlägg som citeras ovan.

Ett halvt inlägg från mig men okey .

Citat:
Varför letar man över huvudtaget en annan MG än den som sitter på högsta misstankegraden?
En som förmodligen löper hela vägen ut till rättegång?

Vad jag anser om brottet är det viktigt för dig att få min åsikt eller ?
För mig är det solklart att man har en på sannolika vilket i femtioelva inlägg från mig har sagt samma sak angående misstankegraden och häktningstiden.
Personen du menar MG ?
Han är misstänkt för mord och styckningen av Eva Magnusson på den högsta graden av misstankar
och det är min uppfattning att han är skyldig till .
Så nu kan du sluta upprepa och älta utan läs mina inlägg istället .

Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Jag tror inte du förstått att det finns fler människor än GW som har denna kunskap.
Här i tråden t o m ...

Det finns det och om du läser mina inlägg korrekt så ser du att jag namngivit en av dom kunniga .
Så du bör läsa om och läsa rätt.
Nej någon annan är inte tilltänkt i den skalan som jag anser har den kunskapen som man kan ta till sig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-28 kl. 23:54.
Citera
2011-02-28, 23:49
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack för bra länkar! Den här filmen:

http://svtplay.se/v/2289037/tvarsnytt/sokandet_norakvinnan_fortsatter?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2287351/sb,k103379,46,f,-1

har en intressant detalj; efter c:a 45 sekunder visas bild på EMs folka. Bakifrån. Där framgår att den har dragkrok. Överdraget till dragkroken är inte jämnt smutsat utan det ser ut som om någon tagit i den nyligen. Kan förstås vara polisen, men 100 kan man inte vara.

För övrigt ser polisen ut att ha något ålderstigen skidutrustning (början av filmen).

Edit: MYCKET intressant att notera att polisen letade i Bocksboda redan den 7/1. De måste väl nästan ha fått något tips från lokalbefolkningen? Eller kan det vara pejling av någon av mobilerna som lett till detta område? Vad tror ni?

Haha, jag noterade också den ålderstigna skidutrustningen...

Jag noterade också att att polisen sa i någon av intervjuerna att de hade fått in iakttagelser. först tolkade jag att det var hundägaren men sedan slog det mig att det kan ha varit vittnet som sett båda bilarna i området.
Citera
2011-02-28, 23:51
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Nu tycker jag nog att du gör en höna av en fjäder. De har ju trots allt umgåtts flitig under ett antal år.
T.o.m t.o.fr. månaden innan E*s död.

Nej det gör jag inte för de flesta par som varit gifta i 30 har inte sin frus/makes blod i sitt armbandsur
Citera
2011-02-28, 23:54
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja men ovasett vem som skriver så är man respektlös gentemot dom som har kunskaper och erfarenhet om just den här typen av brottsfall/brott i allmänhet som Hamilkar eller GW.
Ingen som lyssnar utan kör på det är respektlöst enligt mig.

Bäst att säga att jag var ironisk mot Pethrus!

Jag uppfattar det som att det ses som fult att uttrycka sig och sina åsikter med emfas och känna sig säker på var man står - här i tråden och ofta annars, så ska man helt plötsligt behöva stå till svars som ingen annan behöver, eftersom man inte garderar sig hela tiden för att man kan ha fel.
Det är inte bra att vara säker, det är för mycket, självhävdelse är dåligt.
Det verkar vara det mest provocerande av allt, att kunna uttrycka sig bestämt och att kunna säga jag är säker, så säker man kan vara på att denna MGM är lika med och kommer med all sannolikhet att vara SB.

Jantelag kallas det visst.

Det handlar väl om magkänsla det med, att man har respekt för de som har auktoritet, i detta sammanhang nu , GW, Hamilkar i tråden, men man sväljer för den sakens skull inte allt de säger, man sållar, då man har egen integritet, åtminstone ser det så ut för min del.

Vad gäller expressenartikeln, som jag la ut i morse, så används det gamla ord med nya. Det nya är att det fixar sig, och det är jag också övertygad om

godnatt alla trådspinnerskor och spinnare
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-01 kl. 00:07.
Citera
2011-02-28, 23:56
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist
Nej det gör jag inte för de flesta par som varit gifta i 30 har inte sin frus/makes blod i sitt armbandsur
Nä, hur skulle man lyckas med det? Blod i en klocka? Om ens man blir sårad/skadad så måste det väl i så fall till en enormt stor olycka för att det skulle bli ett sådant blodvite att det tränger in i en klocka?
(Om nu den teorin med klockan ens har ngt som helst sanning i sig)
Jag kan garantera att jag inte har ngt blod ifrån min man (sedan 32 år tillbaka) i min klocka!
Har man blod i sin klocka från sin partner måste det ha varit ett EXTREMT STORT BLODVITE som skett (typ styckning), för hur skulle annars blod tränga in i en klocka i vardagslivet? Tänk efter?
Senast redigerad av Flisan007 2011-02-28 kl. 23:59.
Citera
2011-02-28, 23:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nu har jag hittat lite "gammal" information i brist på nytt...

”Har haft relation”
– De har haft en relation under ett par år, det har varit till och från som jag förstår det, säger Carl H Robson.
Han vill inte berätta om mannen hade kontakt med Eva dygnet innan hon försvann. Men de ska ha träffats och ringt varandra en tid innan hennes försvinnande.
– Min klient har redovisat flera hållpunkter under det aktuella dygnet och redogjort för vad han gjort, säger advokaten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8370301.ab

Men Eva och mannen var mer än bara kollegor. De umgicks även utanför jobbet och de har haft kontakt den senaste månaden. Advokat Carl H Robson beskriver det som en relation.
- Den har varit till och från, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2278507/timmarna-innan-eva-forsvann

I den här intervjun betonar den operativa chefen Ralf Hedin att de letar efter "olika saker" i området...

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_orebro?title=51-aringen_omhaktad_-_misstanks_for_styckmord&videoid=1194122

Advokaten bekräftar en "relation" utöver den yrkesmässiga:

http://svtplay.se/v/2287351/tvarsnytt/webbunikt__aklagare_och_advokat_manniskorov?cb,a13 66518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2287347/sb,k103379,46,f,-1

Här sökte polisen i området Klockhammar/Bocksboda redan den 7 januari

http://svtplay.se/v/2289037/tvarsnytt/sokandet_norakvinnan_fortsatter?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2287351/sb,k103379,46,f,-1

Här är från grävningarna i grusgropen, Där säger polisen att hundarna markerade på samma ställe oberoende av varandra (3 hundar) och han tillägger; det var inte helt ologiskt att vi skulle hitta något där.

http://svtplay.se/v/2289287/tvarsnytt/intervju_med_insatsledaren_mats_ohman?sb,k103379,4 5,f,-1

http://svtplay.se/v/2289774/tvarsnytt/polisen_blaser_av_sokandet?sb,k103379,44,f,-1

Fler klipp:

http://svtplay.se/v/2291940/tvarsnytt/_ett_genombrott_i_utredningen_?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2291417/sb,k103379,43,f,-1

http://svtplay.se/v/2298153/tvarsnytt/sokandet_i_bocksboda_fortsatter?sb,k103379,37,f,-1

Lite mer gammal information som jag hittade när jag letade efter uppgiften att SB från början påstod att han inte hade träffat Eva på ca 1 år... och den uppgiften är jag säker på... men hittar den f*n inte i någon artikel.

Men hittade detta Publicerat 17 jan 2011 07:30
http://www.expressen.se/nyheter/1.2293439/polisens-teori-karleken-kan-ha-kostat-eva-livet

Utdrag ur artikeln.
Enligt källor finns det flera omständigheter i utredningen som tyder på att mordet var väl förberett. 51-åringen har före Evas försvinnande synts runt Kilsbergen - i den trakt där hennes kroppsdelar nu hittats gömda i snön. Dessutom tyder den mycket brutala styckningen på att mordet planerats i förväg.
- Styckningen är inte gjord som en impulshandling. Snitten är utförda med precision, säger en person med insyn.
"Talar emot honom"
Dessutom har mannen köpt en rad föremål före Evas försvinnande som polisen sätter i samband med mordet.
- Inköpen talar emot honom, säger en källa.

Jag hade ju den uppfattningen att han hade handlat efter att hon var död... men han gjorde kanske både och...?
Tydligen har polisen någon form av bevisning på det eftersom det kom ut i pressen i ett sånt tidigt skede som 17 januari.
Undrar vad i helsike dom har på honom.
Jag kommer att spricka av nyfikenhet innan fupen kommer
Citera
2011-03-01, 00:00
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Nä, hur skulle man lyckas med det? Blod i en klocka? Om ens man blir sårad/skadad så måste det väl i så fall till en enormt stor olycka för att det skulle bli ett sådant blodvite att det tränger in i en klocka?
(Om nu den teorin med klockan ens har ngt som helst sanning i sig)
Jag kan garantera att jag inte har ngt blod ifrån min man (sedan 32 år tillbaka) i min klocka!

Nej precis! Om det med klockan nu är sanning för om det är det borde det leda till fällande dom tycker jag
Citera
2011-03-01, 00:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad jag anser om brottet är det viktigt för dig att få min åsikt eller ?
För mig är det solklart att man har en på sannolika vilket i femtioelva inlägg från mig har sagt samma sak angående misstankegraden och häktningstiden.
Personen du menar MG ?
Han är misstänkt för mord och styckningen av Eva Magnusson på den högsta graden av misstankar
och det är min uppfattning att han är skyldig till .
Så nu kan du sluta upprepa och älta utan läs mina inlägg istället .

Vad anser DU vara orsaken till att MT häktades på sannolika skäl misstänkt för mord?

Jag har läst dina inlägg det är därför jag ställer frågan.
Citera
2011-03-01, 00:01
Medlem
MissSoFos avatar
Citat mrs Magoo
Det finns det och om du läser mina inlägg korrekt så ser du att jag namngivit en av dom kunniga .
Nej någon annan är inte tilltänkt i den skalan som jag anser har den kunskapen som man kan ta till sig.

Nu skrev jag om GW..som är KRIMINOLOG. Det var HONOM vi diskuterade.
Hamilkar har ett annat yrkeskunnade som jag inte tror nån annan här kan matcha.
Citera
2011-03-01, 00:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bäst att säga att jag var ironisk mot P!

Jag uppfattar det som att det ses som fult att uttrycka sig och sina åsikter med emfas och känna sig säker på var man står - här i tråden och ofta annars, så ska man helt plötsligt behöva stå till svars som ingen annan behöver, eftersom man inte garderar sig hela tiden för att man kan ha fel.
Det är inte bra att vara säker, det är för mycket, självhävdelse är dåligt.
Det verkar vara det mest provocerande av allt, att kunna uttrycka sig bestämt och att kunna säga jag är säker, så säker man kan vara på att denna MGM är lika med och kommer med all sannolikhet att vara SB.

Jantelag kallas det visst.

Det handlar väl om magkänsla det med, att man har respekt för de som har auktoritet, åtminstone ser det så ut för min del.

Tja tro inte att du är något heter det visst.
Det är en del av mentalitet som inte jag anser vara bra att inneha.
Jag har enorm respekt för kunskaper det är klart och jag visar respekt för de som har detta.
Sen att alla inte har den egenskapen kan ju ses med flera ögon och man får helt enkelt döma själv .

Jag säger gärna var jag står och här är jag säker redan tidigt.
Han har en relation till BO hon sågs sista gången då hon kliver in i hans bil det klassiska scenariot.
Knepig relation hans otrohets affärer kontra hans yttre om man nu får ge sig på att säga något elakt om detta men det är mina funderingar .
Hans xfru med ett socialt klassläge som han inte vill släppa den där hermlinen som är en katt och som till varje pris inte vill tappa ansiktet. Där ligger förmodligen grunden till detta mordet och BO som inte ville driva förhållande i skymundan .
Lite djupare analys om själva klassresan är den här mannens grej det är vad jag tror.
Sen hur man tänker kring detta är förmodligen olika.

Och fick man ha magkänsla eller va det förbjudet ?
I så fall har jag haft det sen dag 1.

Nu ser det mycket annorlunda ut då man har misstankegrad på högsta nivå.
Och hela den biten ska inte behöva upprepas .

Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Citat mrs Magoo

Nu skrev jag om GW..som är KRIMINOLOG. Det var HONOM vi diskuterade.
Hamilkar har ett annat yrkeskunnade som jag inte tror nån annan här kan matcha.[/QUOTE]

Bra då är vi överens men jag skrev om båda så det va det jag ville få fram eftersom du svarade att hon vet nog inte att det finns fler med kunnighet i den här tråden så ditt sista inlägg ska väl ses som du inte tänker klart eller liknande.

Citat:
Vad anser DU vara orsaken till att MT häktades på sannolika skäl misstänkt för mord?

Jag har läst dina inlägg det är därför jag ställer frågan.

Enkelt att svara på och logiken säger att man har han knuten till brottet med teknisk bevisning eller vad trodde du?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-01 kl. 00:13.
Citera
2011-03-01, 00:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist

Det är möjligt att det är så men det som är intressant är att det faktiskt kan finnas rimlig anledning till att det är så i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in