Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bäst att säga att jag var ironisk mot P!
Jag uppfattar det som att det ses som
fult att uttrycka sig och sina åsikter med emfas och känna sig säker på var man står - här i tråden och ofta annars, så ska man helt plötsligt behöva stå till svars som ingen annan behöver, eftersom man inte garderar sig hela tiden för att man kan ha fel.
Det är inte bra att vara säker, det är för mycket, självhävdelse är dåligt.
Det verkar vara det mest provocerande av allt, att kunna uttrycka sig bestämt och att kunna säga jag är säker, så säker man kan vara på att denna MGM är lika med och kommer med all sannolikhet att vara SB.
Jantelag kallas det visst.
Det handlar väl om magkänsla det med, att man har respekt för de som har auktoritet, åtminstone ser det så ut för min del.
Tja tro inte att du är något heter det visst.
Det är en del av mentalitet som inte jag anser vara bra att inneha.
Jag har enorm respekt för kunskaper det är klart och jag visar respekt för de som har detta.
Sen att alla inte har den egenskapen kan ju ses med flera ögon och man får helt enkelt döma själv .
Jag säger gärna var jag står och här är jag säker redan tidigt.
Han har en relation till BO hon sågs sista gången då hon kliver in i hans bil det klassiska scenariot.
Knepig relation hans otrohets affärer kontra hans yttre om man nu får ge sig på att säga något elakt om detta men det är
mina funderingar .
Hans xfru med ett socialt klassläge som han inte vill släppa den där hermlinen som är en katt och som till varje pris inte vill tappa ansiktet. Där ligger förmodligen grunden till detta mordet och BO som inte ville driva förhållande i skymundan .
Lite djupare analys om själva klassresan är den här mannens grej det är vad jag tror.
Sen hur man tänker kring detta är förmodligen olika.
Och fick man ha magkänsla eller va det förbjudet ?
I så fall har jag haft det sen dag 1.
Nu ser det mycket annorlunda ut då man har misstankegrad på högsta nivå.
Och hela den biten ska inte behöva upprepas .
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Citat mrs Magoo
Det finns det och om du läser mina inlägg korrekt så ser du att jag namngivit en av dom kunniga .
Så du bör läsa om och läsa rätt.
Nej någon annan är inte tilltänkt i den skalan som jag anser har den kunskapen som man kan ta till sig.
Nu skrev jag om GW..som är KRIMINOLOG. Det var HONOM vi diskuterade.
Hamilkar har ett annat yrkeskunnade som jag inte tror nån annan här kan matcha.[/QUOTE]
Bra då är vi överens men jag skrev om båda så det va det jag ville få fram eftersom du svarade att hon vet nog inte att det finns fler med kunnighet i den här tråden så ditt sista inlägg ska väl ses som du inte tänker klart eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad anser DU vara orsaken till att MT häktades på sannolika skäl misstänkt för mord?
Jag har läst dina inlägg det är därför jag ställer frågan.
Enkelt att svara på och logiken säger att man har han knuten till brottet med teknisk bevisning eller vad trodde du?