Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om det nu är så att dödsorsaken är kvävning/strypning och doktor-millers uppgifter om att SB saknade spår efter avvärjningsskador i ansikte och på överkropp är korrekta: Vad har vi då?
- Om SB är gärningsman måste EM rimligtvis varit drogad eller fastbunden. Annars skulle SB fått avvärjninsskador. Eller har han slagit henne hårt i huvudet först? Om hon blivit bunden mot sin vilja borde det också kunna ha blivit avvärjningsskador.
Eftersom armar och händer tydligen saknas fortfarande och kanske är de delar som gömts noggrannast kan man fråga sig varför? Märken efter rep runt handlederna borde inte vara så farligt för en GM. Däremot avskrap under naglarna. Men då borde GM ha avvärjningsskador.
Vad tror ni?
Jag lyfte doktor_ millers uppgift mot min hypotes såhär igårkväll :
Citat:
"Ursprungligen postat av doktor-miller
Nej jag vet bara exakt det jag skrev i den frågan men jag vet också att han var helt ren på ansikte o kropp, alltså inga rivmärken eller nåt som ska ha tydit på att BO hade lyckats försvara sig "
Tolkar du den uppgiften som trovärdig? I det fallet kan avsaknad av några som helst "märken" på MG
tyda på att han burit någon form av mask, alternativt overall . Bara som förslag: skidoverall, köldluva, halsduk, skidglasögon....
Kan också vara ett tydligt tecken på att BO varit bakbunden, eller bunden på så sätt att hennes händer inte har kunnat komma i kontakt med GM, och därför inte kunnat göra minsta motstånd.
I så fall på sin höjd har BO kunnat spotta som motstånd , om hon inte varit "gagad" , och salivspår är ju osynliga om man tvättar sig efteråt.
Kan också tyda på att om BO varit bakbunden utifrån denna hypotes , att det är därför som armarna och händerna är de kroppsdelar som GM lagt störst fokus på att göra sig av med och gömma väl, då det kan finnas väl synliga spår av bindning på handlederna och att han inte kunnat sopa undan dessa spår som riskerar att kladda ned med mycket DNA.
Det kan också finnas djupa knivsår över pulsådrorna på handlederna på BO och att GM på så sätt påskyndat blodtömningen, om det nu skett någon sådan, av BO:s kropp.