2011-02-26, 12:49
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Här låter det som om Eva fanns på universitetet och SB sökte sig sedan dit.
Man kan undrar varför om det var så att hon var den efterhängsna? Det verkar som om det var ömsesidigt.
Att två lärare som på 80-talet varit kolleger på en skola sedan stöter ihop igen i slutet av 90-talet efter att båda ha börjat jobba på ett universitet tycker inte jag är särskilt märkligt (skolans värld är trots allt inte större än att människors vägar lätt kan korsas emellanåt) och behöver inte alls handla om att någon av dem hänger efter den andra. Jag har svårt att föreställa mig att SB skulle ha skaffat jobb på universitetet bara för att Eva arbetade där. En gemensam arbetsplats är ju inget krav för att man ska kunna få kontakt med en gammal bekant.
Citera
2011-02-26, 12:52
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Här låter det som om Eva fanns på universitetet och SB sökte sig sedan dit.
Man kan undrar varför om det var så att hon var den efterhängsna?

Det verkar som om det var ömsesidigt.

Att han flyttade ihop ned sambon i stället verkar inte så ömsesidigt?
Citera
2011-02-26, 13:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Att två lärare som på 80-talet varit kolleger på en skola sedan stöter ihop igen i slutet av 90-talet efter att båda ha börjat jobba på ett universitet tycker inte jag är särskilt märkligt (skolans värld är trots allt inte större än att människors vägar lätt kan korsas emellanåt) och behöver inte alls handla om att någon av dem hänger efter den andra. Jag har svårt att föreställa mig att SB skulle ha skaffat jobb på universitetet bara för att Eva arbetade där. En gemensam arbetsplats är ju inget krav för att man ska kunna få kontakt med en gammal bekant.
Det håller jag med dig om. Det jag har reagerat mot är att Eva har beskrivits som den efterhängsna. Om hon hade varit efterhängsen så tror jag inte SB hade sökt sig till samma arbetsplats.
Citera
2011-02-26, 13:09
Medlem
Cool-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Citatet blir sannolikt inget åtal mot den mordmisstänkte 51-åringen nästa måndag.
– Jag kommer förmodligen begära att han omhäktas då, säger åklagare Helena Eckerrot-Flodin.

Blir det ytterligare en månad då eller ? om hon först begär en månad men att hon sedan anser att det går att väcka åtal låt sägas efter 10 dagar om olika svar/bevis inkommer går det att åtala tidigare då (jag har ingen koll på hur detta fungerar därför frågar jag)
Inte behöver åklagaren vänta ut någon tid innan h*n åtalar. Åtalet skall komma senast den sista dagen i häktningsperioden. Som tumregel tar det ett halvt år från att någon blivit häktad till åtal väcks i ett så allvarligt brott som mord, +/- någon, några månader.
Citera
2011-02-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Det tog inte många minuter innan " EM fallet" började diskuteras i morse. Samma mönster har det varit de senaste arbetsveckorna, fallet engagerar.

Skall ev. åka till Kumla under veckan, och får där möjlighet att träffa några kollegor från Örebro.

Hoppas det finns tid och möjlighet att få diskutera "mitt spår".
Tyvärr blev det ingen resa till Kumla!

Men BDSM teorin (se tidigare inlägg) finns fortfarande med i bilden.

Tre intressanta adresser kopplas till detta spår!
Citera
2011-02-26, 14:11
Medlem
doktor-millers avatar
Det vore ju bra om de från polishåll kunde meddela om "hela Eva" är funnen, annars kan ju allmänheten fortsätta att söka (de lyckades ju bra vid tidigare fynd) den tysta presstalesmannen för polisen påpekar att mycket färre tips kommer in nu är i början....men hallo vad kan det bero på, jag tycker att de borde ha en talesman som engegerar sig även för allmänheten och informerar kontenuerligt utan att för den skull behöva avslöja för mycket, det tror inte jag är någon omöjlighet, nu börjar ju folk på sina håll spekulera om det finns en styckmördare lös efter det senaste försvinnandet med Laxåbon
Citera
2011-02-26, 14:12
Medlem
De flesta verkar rörande överens om att Eva var den som var mer intresserad av SB än han av henne. Det faktum att han var sambo bevisar väl ingenting om hans känslor för henne. Det räcker med egna erfarenheter och att se sig om i bekantskapskretsen för att veta att så inte alltid behöver vara fallet. Det finns många olika anledningar till varför människor lever tillsammans, och det behöver inte alltid vara av kärlek.
Jag har mycket svårt att tänka mig att Evas intresse och kärlek till SB skulle hålla i sig i så många år, om han inte på olika sätt uppmuntrat till detta. Ofta brukar ju det som inte får näring dö. Säger inte att det är så, men tycker inte det kan uteslutas heller.
Citera
2011-02-26, 14:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Det vore ju bra om de från polishåll kunde meddela om "hela Eva" är funnen, annars kan ju allmänheten fortsätta att söka (de lyckades ju bra vid tidigare fynd) den tysta presstalesmannen för polisen påpekar att mycket färre tips kommer in nu är i början....men hallo vad kan det bero på, jag tycker att de borde ha en talesman som engegerar sig även för allmänheten och informerar kontenuerligt utan att för den skull behöva avslöja för mycket, det tror inte jag är någon omöjlighet, nu börjar ju folk på sina håll spekulera om det finns en styckmördare lös efter det senaste försvinnandet med Laxåbon
Jag tror inte att hela Eva har hittats, iaf inte den 18/2, och jag tror faktiskt att Carlson talar sanning.
Citat:
Delar av Eva Magnussons kropp har hittats vid Lockhyttan, mellan Örebro och Nora och nära Bocksbosjön i Kilsbergen. Men det saknas kroppsdelar och brottsplatsen är ännu inte hittad.
Källa:http://na.se/nyheter/orebro/1.1108210-harstra-pa-plastsack-fornekas-av-polisen?m=print

Kika gärna på intervjun, och se hur han trasslar in sig i hårstrået.
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_orebro?title=polisen_om_okant_harstra_i_ styckmordsutredningen&videoid=1255968
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-02-26 kl. 15:00.
Citera
2011-02-26, 15:05
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
De flesta verkar rörande överens om att Eva var den som var mer intresserad av SB än han av henne. Det faktum att han var sambo bevisar väl ingenting om hans känslor för henne. Det räcker med egna erfarenheter och att se sig om i bekantskapskretsen för att veta att så inte alltid behöver vara fallet. Det finns många olika anledningar till varför människor lever tillsammans, och det behöver inte alltid vara av kärlek.
Jag har mycket svårt att tänka mig att Evas intresse och kärlek till SB skulle hålla i sig i så många år, om han inte på olika sätt uppmuntrat till detta. Ofta brukar ju det som inte får näring dö. Säger inte att det är så, men tycker inte det kan uteslutas heller.

Det har ju sagt att han verkade så lycklig med sambon...de brukade gå och hålla varann i hand etc
Varför vi tjatar om det här är väl för att polisen gått ut med att de tror att motivet till mordet finns i relationen mellan SB oc h EM.
Om SB är GM så borde det ju finnas ett motiv?
Pengar eller kärlek?
Citera
2011-02-26, 15:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Jag håller med dig doktor-miller!
Det är deras förbannade skyldighet att låta allmänheten veta om det kan finnas ett samband mellan EM:s och CN:s försvinnanden.

Jag, som tvivlat på att polisen har så värst mycket på SB, tror såklart det värsta. Det vore därför skönt att få lite info, info som inte kommer från AB, för att kunna bilda sig en egen, vettig uppfattning.

Jo, jag vet, allt pekar på SB. Och jag hoppas att mina farhågor inte stämmer, att det inte är just det, pekandet alltså, som har gjort att han sitter där han sitter.
Citera
2011-02-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Tyvärr blev det ingen resa till Kumla!

Men BDSM teorin (se tidigare inlägg) finns fortfarande med i bilden.

Tre intressanta adresser kopplas till detta spår!

Det ryktades tidigt i tråden att SB & EM ägnade sig åt BDSM och var medlemmar i swingerklubbar samt sökte likasinnade på Body Contact. Inget av detta har bekräftats och det får nog betraktas som enbart ett rykte.
Jag kan heller inte se någon logik i att SB hämtar EM på hennes arbete mitt på dagen mellan jul och nyår för att besöka någon av dessa klubbar och sedemera ta livet av henne.
Att det finns tre-fyra klubbar i Örebro och dess omnejd betyder inte att Närkingar skulle vara mer benägna att ägna sig åt BDSM än vad andra är. Snarare är det så att Örebros geografiskt centrala läge passar utmärkt för nämnda aktiviteter.
Citera
2011-02-26, 16:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda

Eva har ju också varit otrogen, har vi fått veta i tråden. Men det bortser du väldigt lätt ifrån.

Har du fått reda på det?
Det har jag inte fått reda på.
Det som framkom i tråden var att intresse fanns från EM och en klasskamrat under tiden i Karlstad.
Om det fanns ett förhållande sa inte personen så sitt inte här och ljug ihop det du vill att det ska vara.

Jag frågade dessutom 2 gånger för att man skulle uppmärksamma vad det handlade om.
Skribenten svarade att man inte vet om det fanns ett förhållande så läs nu ordentligt innan du far ut med massa trams och egna påhitt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-26 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in