2011-02-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Den här tråden har blivit riktigt underhållande,, fast på ett helt annat sätt än man skulle kunna tro..
Idag har vi bla korsat östersjön, hängt upp kroppen i båtshakar och skaffat en medhjälpare till SB
Ja haha, här går det undan i svängarna minsann. Spännande läsning, men med tiden kommer det kanske att visa sig att gåtans lösning är mycket enklare än alla vilda spekulationer. Under tiden är det väldigt intressant att följa alla tänkbara motiv och teorier.
Sen vet jag inte om jag kan hålla med om att 50-åringar är mer intresserade av pengar än kärlek som någon skrev om här. Det är nog många i mogen ålder som inte känner igen sig i den beskrivningen.
Citera
2011-02-22, 13:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
sådant här hittade jag

http://latvia.balticnordic.com/eva-magnusson-konsult-ab-nora/company.html
Det där är faktiskt intressant av följande skäl:

Jag provade att söka på några andra småföretag på denna sajt. Men inget av dem finns med.

Alltså är detta inte en sajt där alla svenska företag eller alla svenska konsultföretag finns med.

Rimligtvis är det så att företag som vill finnas med på denna sida själva måste ha agerat på något sätt för att komma med.

Eftersom EM väl knappast har bedrivit undervisning eller liknanden i baltikum måste man fråga sig varför företaget finns med på denna sajt. Har det möjligtvis något med marina produkter att göra?
Citera
2011-02-22, 13:29
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var ligger denna lokal?

syftar han inte på ett random sådant ställe? Men, på tal om bdsm, kommer ihåg att i The Mansions sida varnas om eb oseriös fotograf (tidigare dömd, våldsam, som vid stress situationer inte kunde kontrollera sig) som var eller sa att uppgav vara representant för en firma från Baltikum, Estland ...

http://www.bdsm-mansion.se/varning.php
Senast redigerad av urkinha 2011-02-22 kl. 13:32.
Citera
2011-02-22, 13:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Ja haha, här går det undan i svängarna minsann. Spännande läsning, men med tiden kommer det kanske att visa sig att gåtans lösning är mycket enklare än alla vilda spekulationer. Under tiden är det väldigt intressant att följa alla tänkbara motiv och teorier.
Sen vet jag inte om jag kan hålla med om att 50-åringar är mer intresserade av pengar än kärlek som någon skrev om här. Det är nog många i mogen ålder som inte känner igen sig i den beskrivningen.

Motiven svartsjuka och separation minskade med stigande ålder hos
offren. 80 procent av offren under 30 år dödades av något av dessa skäl mot
25 procent av offren som var 50 år eller äldre. För de äldre offren var motiven
mer skiftande. I ungefär en lika stor andel av fallen dödades de äldre
offren utan annat synbart skäl än att gärningsmannen var psykiskt sjuk eller
förvirrad genom till exempel demens. Dessutom förekom fall där offret och
gärningsmannen synes ha kommit överens om att dö tillsammans på grund
av sjukdom eller annan skröplighet.

Det är väl en kärleksförklaring som är svår att bräcka.
Citera
2011-02-22, 13:30
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Tack, någon form av managementutbildningar. Kan hon ha haft privata coachningsuppdrag av till exempel VD:ar också?

Hur skulle denna verksamhet kunna vara intressant för Baltikum?
Hennes konsultföretag har många verksamheter.

Kan kanske vara "marina produkter" som har med Baltikum att göra? I så fall kanske det kan vara ett spår värt att följa upp. Det är som bekant inte riskfritt att göra affärer i Baltikum och hårda tag är inte alldeles ovanligt.
Citera
2011-02-22, 13:40
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hennes konsultföretag har många verksamheter.

Kan kanske vara "marina produkter" som har med Baltikum att göra? I så fall kanske det kan vara ett spår värt att följa upp. Det är som bekant inte riskfritt att göra affärer i Baltikum och hårda tag är inte alldeles ovanligt.

Nää..jag har sett varningar på flera nätsidor om affärer med oseriösa baltiska företag.
Det är lite nigeriabrevsstuk på deras samarbetserbjudanden.
Men kan man gå på luftbilsaffärer så är det väl inte omöjlgit att man tror man ska göra storkovan på baltbusiness också.
Däremot går baltiska PPM fonder bra!
Fanns det inte ens svensk thriller där en lättlurad svensk affärsman hängdes upp i köttkrokar bakom en estnisk eller lettisk restaurang?
Androm till varnagel..
Citera
2011-02-22, 13:45
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walllander
Var kommer uppgifterna ifrån att EM & SB skulle vara involverade i Sm-klubb? Läste tidigt här eller på Sv.mord att dom skulle vara medlemmar i en Swingersklubb. Detta har jag även hört från kolleger till dom på Univ.

Rykten förekommer då och då i tråden igen. En gång var från någong som påstodd att det skvallrades i golfkretserna om att SB sysslade med bdsm.
Citera
2011-02-22, 13:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
syftar han inte på ett random sådant ställe? Men, på tal om bdsm, kommer ihåg att i The Mansions sida varnas om eb oseriös fotograf (tidigare dömd, våldsam, som vid stress situationer inte kunde kontrollera sig) som var eller sa att uppgav vara representant för en firma från Baltikum, Estland ...

http://www.bdsm-mansion.se/varning.php

Herrejävlar, höll på att få upp middagen när jag ramlade in på deras fotoarkiv, vad jag nu skulle in där och göra.

Iallafall tycker jag det känns lite långsökt eller så är det jag som inte förstår kopplingen.
Citera
2011-02-22, 13:57
Medlem
Pethruss avatar
Jag vet att det har nämnts tidigare i tråden att Eva för 10 år sedan sökte investerare till den omtalade luftbilsfabriken. Men jag har inte sett det nämnas att hon tydligen lyckades samla in 50 miljoner kr från investerare? Vart tog de pengarna vägen?

"Swedish representative for MDI air cars has been murdered and dismembered

The Swedish representative for MDI Air Cars, Ms Eva Magnusson from Nora, Sweden, has been found murdered and dismembered[2] under mystical circumstances[3]. She was the Swedish representative for MDI Cars as early as 2001 when she collected up to 5 million Euro from investors to build a Swedish air car factory.[4] [5] 81.227.230.210 (talk) 14:51, 18 January 2011 (UTC)

The name of the Swedish company drawing investors to invest in MDI Aircar factories was 'Zero Pollution Svenska AB'. Eva was also running a company named U21 Partner AB 81.227.230.210 (talk) 15:19, 18 January 2011 (UTC)"

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3ACompressed_air_car#cite_note-3
Citera
2011-02-22, 14:02
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Herrejävlar, höll på att få upp middagen när jag ramlade in på deras fotoarkiv, vad jag nu skulle in där och göra.

Iallafall tycker jag det känns lite långsökt eller så är det jag som inte förstår kopplingen.

sorry om den förstorda lunchen...

jag länkade på varningen om den oseriösa fotografen. Jag vet inte varför han varnas om just i den sidan. Måhända att han fotar folk som håller på med bdsm? Om EM och SB gjorde det, kan de ha kommit i kontakt med honom, kanske hade han "komprommeterande" bilder av SB som EM kunde få tag på, vad vet jag.
Citera
2011-02-22, 14:04
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det där är faktiskt intressant av följande skäl:

Jag provade att söka på några andra småföretag på denna sajt. Men inget av dem finns med.

Alltså är detta inte en sajt där alla svenska företag eller alla svenska konsultföretag finns med.

Rimligtvis är det så att företag som vill finnas med på denna sida själva måste ha agerat på något sätt för att komma med.

Eftersom EM väl knappast har bedrivit undervisning eller liknanden i baltikum måste man fråga sig varför företaget finns med på denna sajt. Har det möjligtvis något med marina produkter att göra?
Men jag såg att Evas "annons" även fanns på isländska på samma sajt, så frågan är hur områdesspecifikt hon annonserat. Som företagare får man ganska ofta förfrågningar om att kostnadsfritt vara med i sådana här förteckningar. Om jag googlar på min firmas namn så finns den med i mängder av olika förteckningar - även med sådana här annonsliknande uppställningar. Så hon kanske inte ens visste var eller på vilka språk hennes text visades. Hon har ju inte kompletterat adressen med någon ytterligare information om företaget.
Citera
2011-02-22, 14:04
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Kopplingen skulle väl vara den att EM varit med i swingersammanhang och man vill få det till att inkludera bokstavssex.
Verkar ju vara trevliga lirare de där som fotar i alla fall
"Han har en nylig dom emot sig i Örebro Tingsrätt för överfall och våld, som visar att han inte kan kontrollera sig om han blir det minste stressad."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in