2011-02-25, 17:18
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
OK, tack för upplysningen! Då är alltså samtliga fyndplater belägna i anslutning till återvändsvägar (bilvägen)...? Geografiskt nära varandra, med Bergslagsleden som en gemensam nämnare... ! Om detta stämmer, går det att bortse från detta?
Ja, jag tror det. Om en GM som är obekant med trakten hamnat på vägen från Nora så tror jag att det går. Alltså som jag tidigare sagt så är det fullt möjligt och ganska så självklart att en GM svängt upp mot Pershyttan vid stora vägen om h*n tänkt sig åka till någon lämplig avstjälpningsplats och då hamnat vid Rusakulan. Sedan känns det inte alltför osannolikt att väljer att köra Klockhammarsvägen istället för att fortsätta igenom Närkes Kil mot Örebro. Att sedan avstjälpningsplatserna blev alldeles vid Bergslagsleden är då av en ren tillfällighet.
Citera
2011-02-25, 17:25
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evidens
Tack för påpekandet CROSS-i-taket. Tror jag datumsammanblandat. Då är det i så fall fredag den 31 min info. handlar om. Jag skall kolla upp detta så det inte blir fel. Återkommer.

F.ö skvallrades det idag i ÖU-korridorerna om att polisen ev. skulle komma och titta på vilken sorts tape som finns på aktuell institution. (Verkar dock overkligt segt att titta på detta först nu).
Ja, det låter lite märkligt faktiskt. Står de och stampar på samma punkt, eller vad? Sket det sig med Willys-spåret?
Citera
2011-02-25, 17:39
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
OK, tack för upplysningen! Då är alltså samtliga fyndplater belägna i anslutning till återvändsvägar (bilvägen)...? Geografiskt nära varandra, med Bergslagsleden som en gemensam nämnare... ! Om detta stämmer, går det att bortse från detta?

En sista fråga

Om jag inte minns fel, anledningen att polisen inte trodde på att utplaceringen gjordes på skidor var timmerarbete som sägs pågår i området, men drabbas av detta också skidspåret mellan fyndplatserna eller kan en skidåkare bekant med trakten hittar en alternati väg? Vore det dock möjligt att h*n tog sig från en plats till annan på skidor?
Citera
2011-02-25, 18:13
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
En sista fråga

Om jag inte minns fel, anledningen att polisen inte trodde på att utplaceringen gjordes på skidor var timmerarbete som sägs pågår i området, men drabbas av detta också skidspåret mellan fyndplatserna eller kan en skidåkare bekant med trakten hittar en alternati väg? Vore det dock möjligt att h*n tog sig från en plats till annan på skidor?
Den ende som nämnt timmerarbeten var hundägaren som gjorde första fyndet. Han hade ursprungligen åkt dit för att åka skidor, men det gick alltså inte just där.
Så vitt jag minns alltså, måste jag tillägga.
Senast redigerad av Kam 2011-02-25 kl. 18:18.
Citera
2011-02-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
En sista fråga

Jag är tvåa på detta, men det var nog inte Bergslagsleden som var förstörd av timmerarbeten om jag uppfattat det rätt. Och polisens "dementi" handlade om att det inte fanns något som tydde på att en skidåkare placerat ut delarna "med tanke på dessas placering". Vad detta innebär står inte klart för mig. Jag besvarar för övrigt gärna frågor...
Citera
2011-02-25, 18:32
Medlem
Cool-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Ja, jag tror det. Om en GM som är obekant med trakten hamnat på vägen från Nora så tror jag att det går. Alltså som jag tidigare sagt så är det fullt möjligt och ganska så självklart att en GM svängt upp mot Pershyttan vid stora vägen om h*n tänkt sig åka till någon lämplig avstjälpningsplats och då hamnat vid Rusakulan. Sedan känns det inte alltför osannolikt att väljer att köra Klockhammarsvägen istället för att fortsätta igenom Närkes Kil mot Örebro. Att sedan avstjälpningsplatserna blev alldeles vid Bergslagsleden är då av en ren tillfällighet.
Du verkar utgå ifrån att GM hade alla paket med sig på en gång i en bil. Tror att om GM packar allt på en gång i bagaget på en bil så hamnar det största paketet, själva bålen, i botten och de övriga paketen på det. Då bör de små paketen bli dumpade först och bålen sist.

Har däremot GM packat bilen i omgångar och kört två rundor så borde det vara naturligt att göra sig av med det största paketet i första rundan för att sedan ta resten. Det kan vara lite intressant att veta i vilken ordning paketen blev dumpade då det möjligtvis kan ge en ledtråd om varifrån GM kom och var h*n tog vägen.
Citera
2011-02-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Det har du rätt i, men Bosbsbosjön ligger inte efter den vägen. När gm väl kommer fram till Klockhammar måste han välja vägen upp mot Bocksboda. Att avstjälpningsplatserna av en tillfällighet hamnar 2 km ifrån varandra efter all rundkörning i området känns som en högoddsare... Men visst, det går inte att utesluta.
Citera
2011-02-25, 18:45
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Har vi - trots närmare 1.500 sidor - missat följande möjlighet, eller har den redan lanserats och jag har missat den:

Det kan ju faktiskt ha varit så att SB och EM verkligen talade ut den 29/12 och att de faktiskt kom fram till ett konstruktivt förslag som de kunde enas om (om det nu gällde deras egen framtid eller något annat låter jag vara osagt).

Att EM vill ha detta möte berodde på att EM hade något på gång - kanske med en annan person - och EM ville därför ha någon form av besked från SB om framtiden för att kunna ta tag i detta andra.

Så strax efter mötet med SB träffar EM någon annan person, som vi kan kalla X, och meddelar vad SB och EM kommit fram till och vad detta innebär för EMs och X framtid. X - som kanske inte är en välbalanserad person - blir halvt vansinnig och slår ihjäl EM i affekt.

Jag vet att en och annan nu tänker på AA. Men jag tänker snarare på någon mansperson, men har inget konkret förslag på vem det kan vara.

Ren spekulation, som sagt. Men visst öppnar det upp vissa möjligheter?

Notera, att resultatet från EMs och SBs möte kan ha medfört olika konskvenser för EMs del - hon kanske bestämde sig för att flytta tillbaka till Nora, hon kanske ville eller inte ville inleda ett förhållande med någon ny etc etc.
Citera
2011-02-25, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Har vi - trots närmare 1.500 sidor - missat följande möjlighet, eller har den redan lanserats och jag har missat den:

Det kan ju faktiskt ha varit så att SB och EM verkligen talade ut den 29/12 och att de faktiskt kom fram till ett konstruktivt förslag som de kunde enas om (om det nu gällde deras egen framtid eller något annat låter jag vara osagt).

Att EM vill ha detta möte berodde på att EM hade något på gång - kanske med en annan person - och EM ville därför ha någon form av besked från SB om framtiden för att kunna ta tag i detta andra.

Så strax efter mötet med SB träffar EM någon annan person, som vi kan kalla X, och meddelar vad SB och EM kommit fram till och vad detta innebär för EMs och X framtid. X - som kanske inte är en välbalanserad person - blir halvt vansinnig och slår ihjäl EM i affekt.

Jag vet att en och annan nu tänker på AA. Men jag tänker snarare på någon mansperson, men har inget konkret förslag på vem det kan vara.

Ren spekulation, som sagt. Men visst öppnar det upp vissa möjligheter?

Notera, att resultatet från EMs och SBs möte kan ha medfört olika konskvenser för EMs del - hon kanske bestämde sig för att flytta tillbaka till Nora, hon kanske ville eller inte ville inleda ett förhållande med någon ny etc etc.

Det här har ju jag redan kommenterat. Det underliga då är ju att denna personen inte lämnat ett enda spår efter sig. Inga telefonsamtal, inga sms, inga mejl, ingen har sett honom tillsammans med Eva.
Citera
2011-02-25, 18:54
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Den ende som nämnt timmerarbeten var hundägaren som gjorde första fyndet. Han hade ursprungligen åkt dit för att åka skidor, men det gick alltså inte just där.
Så vitt jag minns alltså, måste jag tillägga.

Konstigt nog åkte han dit 2-3 (?) gånger till för att rasta hunden innan han gjorde sitt fynd.

Om han nu var ute för att åka skidor, och låta hunden springa av sig, så är det ju lite konstigt att han åkte tillbaka till samma plats. Det gick ju inte att åka skidor där pga skogsavverkning.

Det är säkert inget att hänga upp sig på, men ändå.
Citera
2011-02-25, 18:57
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Konstigt nog åkte han dit 2-3 (?) gånger till för att rasta hunden innan han gjorde sitt fynd.

Om han nu var ute för att åka skidor, och låta hunden springa av sig, så är det ju lite konstigt att han åkte tillbaka till samma plats. Det gick ju inte att åka skidor där pga skogsavverkning.

Det är säkert inget att hänga upp sig på, men ändå.

Han kanske tyckte det var ett bra ställe för hunden att springa lös?Jasså jag trodde han bodde där
Citera
2011-02-25, 19:01
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Det underliga då är ju att denna personen inte lämnat ett enda spår efter sig. Inga telefonsamtal, inga sms, inga mejl, ingen har sett honom tillsammans med Eva.

Hur kan du veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in