Några funderingar...
Kan det ha varit så att SB hade en älskarinna i bilen när han körde i diket 2004?
(Undrar vad de i sådana fall sysslade med i bilen då...)
Någon skrev tidigare i tråden att han i samband med bilolyckan fick avslöja för sin dåvarande hustru att han hade varit otrogen.
Om han efter bilolyckan blev erbjuden att träffa en kurator kanske han såg möjligheten att hitta en ny flickvän att vara otrogen mot sin hustru med. Men då det kom fram att hon var mamma till en av hans elever så fick han skrinlägga planerna och valde då att inte träffa kuratorn fler gånger.
Att EM försvinner ur registren är tämligen normalt. När en person är bekräftat avliden brukar
www.upplysning.se, birthday.se och andra ta bort personen. Ibland så snabbt som inom en vecka efter bekräftat dödsfall. Oftast tar det dock längre tid.
EM var ju en erkänd retoriker och kanske snabb i tanken. Hon kan ha skämtat med någon och sagt "
Nu åker jag och träffar SB för sista gången. Är jag inte tillbaka efter lunch så har han dödat mig... (fniss...)" - och så visade det sig vara sant. Åtminstone att hon mördats.
EM kanske ville ta det stora steget här i livet. Hon slutade vid ÖrU, skaffade sin övernattningslägenhet i Örebro, åtog sig flera uppdrag i början av 2011 (enligt Google-sökning) och hade gått ner i vikt. Sorgen efter upptäckten att SB var sambo blev för mycket och då hon nu - än en gång - upptäckt hans lögner - bestämde hon sig för att göra slut med honom. Trots att han var hennes stora kärlek. Hon klarade helt enkelt inte av honom längre. I flera år hade han lovat och lovat, men nu fick det vara nog.
När det talas om hur och var delarna av EM placerats så är min uppfattning att hon bragts om livet i Nora. Då förefaller det tämligen logiskt att spridandet av "kroppspaketen" gjordes på väg mot Örebro.Hade EM mördats och styckats i Örebro känns det ologiskt att köra upp till ett sandtag med kroppspaketen, när det säkerligen finns många återvinningsstationer (motsvarande) i närheten av Örebro där paketen kunde ha deponerats enklare.
Beträffande den tillplattade snön där bålen hittades. Kan det ha varit så att någon som höll på med skogsavverkning såg säcken och då tänkte "Men jäklar. Den där sopsäcken är det bäst att trycka ner ordentligt i snön så den inte syns. Typiskt Nisse att inte ta med sig skräpet hem..." - och så skottade han över sopsäcken och plattade till snön.
Och som vanligt: Bara tankar - Inga källor