2011-02-22, 12:36
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
sådant här hittade jag

http://latvia.balticnordic.com/eva-magnusson-konsult-ab-nora/company.html

Kan Eva ha fått nån/nåra att investera i baltaffärer där pengarna försvann? Inte helt otänkbart när man gör affärer i Ryssland eller Baltikum.
Då kan jag tänka mej att nån blev lite...sur?
Citera
2011-02-22, 12:38
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
EM flyttade från Söderlånggatan 2005, iaf på pappret.
Vi har den här adressen också:
Citat:
Fogdhyttan Lugnet 517
71392, GYTTORP
http://www.gulex.se/firmainfo/eva_magnussons_konsultfirma/931822213326.htm
Citera
2011-02-22, 12:40
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Den här tråden har blivit riktigt underhållande,, fast på ett helt annat sätt än man skulle kunna tro..
Idag har vi bla korsat östersjön, hängt upp kroppen i båtshakar och skaffat en medhjälpare till SB
Det där med båtshakar var jag inne på i början av tråden..innan jag visste om hennes marina intressen. Om hon har nåra..
Ett sätt att hantera.. dra..släpa en kropp. Läamnr märken efter krok.
Tillbaka på ruta ett..nu gör jag en sväng över Östersjön igen.
Citera
2011-02-22, 12:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Kolla i det här dokumentet så ser du lite av vad hon sysslar med:

http://www.orebroll.se/Files-sv/%C3%...ser%202011.pdf

Tack, någon form av managementutbildningar. Kan hon ha haft privata coachningsuppdrag av till exempel VD:ar också?

Hur skulle denna verksamhet kunna vara intressant för Baltikum?

Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Den här tråden har blivit riktigt underhållande,, fast på ett helt annat sätt än man skulle kunna tro..
Idag har vi bla korsat östersjön, hängt upp kroppen i båtshakar och skaffat en medhjälpare till SB

Och även hittat mord och styckningsplats i Örebros lokala BDSM klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Det är ju JAG som ska ha tipspengarna, inte Lajlaj!

Japp, har vidarebefordrat till AB så Aschberg ringer dig på måndag.
Citera
2011-02-22, 12:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Du har även EM:s bil att ta hänsyn till. Har hon mördats i Nora så kan förklaringen till att bilen återfanns slarvigt parkerad i hennes garage med nycklarna i ligga i att hon tog bilen dit och att mördaren körde den tillbaka till Örebro. För jag är övertygad om att det är GM som har gjort det.

Kom inte "att den stod slarvigt parkerad" till genom att nyckeln fanns kvar i bilen? Att det var det som var själva slarvet?

Om hon blev avbruten av ett mobilsamtal då, precis när hon skulle kliva i/ur bilen. Och hux flux så bestämde hon sig för att ta cykeln istället, det fanns aldrig nån EM-bil vid U 21 den dagen.
Vad tror ni om det?
Citera
2011-02-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var ligger denna lokal?
Vet ej exakt! Men i mitt mailtips till polisen uppgav jag tre olika adresser!
Citera
2011-02-22, 12:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Vi har den här adressen också:

http://www.gulex.se/firmainfo/eva_magnussons_konsultfirma/931822213326.htm

Där bodde hon till 2010, och nu bor mellansonen där, åtminstone är han skriven där.
Citera
2011-02-22, 12:45
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Kom inte "att den stod slarvigt parkerad" till genom att nyckeln fanns kvar i bilen? Att det var det som var själva slarvet?

Om hon blev avbruten av ett mobilsamtal då, precis när hon skulle kliva i/ur bilen. Och hux flux så bestämde hon sig för att ta cykeln istället, det fanns aldrig nån EM-bil vid U 21 den dagen.
Vad tror ni om det?
Det var min tanke från början, men så kom ju uppgiften att hon hade setts i sin bil på morgonen...
Citera
2011-02-22, 12:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Vad tror ni om det?

Några funderingar kring vad hon gjorde på morgonen.

Vet vi att hennes bil överhuvudtaget befunnit sig vid hennes kontor denna dag?

Kan hon ha lånat ut bilen till någon annan på morgonen och det var den person som sågs på Nygatan?

Hade inte någon sett Evas bil, på tomgång och ingen person i närheten, vid grustaget?

Varför var det en kollega på universitetet som anmälde henne försvunnen, redan på eftermiddagen, om hon nu befann sig på sitt kontor?
Citera
2011-02-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Åja, vem var det som skrev "marina produkter" först?

Detta med marina produkter är ju så vitt skilt från hennes övriga verksamhetsbeskrivning. Om hon inte själv är intresserad av marina prylar tror jag att hon genom sitt eget bolag hjälpte någon annan att sälja det. Någon som inte själv kunde/ville bilda eget bolag.

Inom min familj har vi ett företag som säljer X produkter, men vi kan också sälja Y produkter om vi tar in dem som varor från en leverantör.Inget konstigt med det. Hon kanske ville hjälpa en vän, en son eller vem som helst. Leta upp någon med marint intresse är mitt tips.
Citera
2011-02-22, 13:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Detta med marina produkter är ju så vitt skilt från hennes övriga verksamhetsbeskrivning. Om hon inte själv är intresserad av marina prylar tror jag att hon genom sitt eget bolag hjälpte någon annan att sälja det. Någon som inte själv kunde/ville bilda eget bolag.

Inom min familj har vi ett företag som säljer X produkter, men vi kan också sälja Y produkter om vi tar in dem som varor från en leverantör.Inget konstigt med det. Hon kanske ville hjälpa en vän, en son eller vem som helst. Leta upp någon med marint intresse är mitt tips.

Det finns en son med åtminstone fiskeintresse så det kan vara förklaringen.
Citera
2011-02-22, 13:12
Medlem
Var kommer uppgifterna ifrån att EM & SB skulle vara involverade i Sm-klubb? Läste tidigt här eller på Sv.mord att dom skulle vara medlemmar i en Swingersklubb. Detta har jag även hört från kolleger till dom på Univ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in