2011-02-25, 12:03
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är statistikt sett betydligt mer sannolikt än att hans "obefintliga" skador är orsaken till att han mördade Eva.

Ja jag tror så med.Om han är skyldig tror jag det är mer eller mindre planerat i förväg
Citera
2011-02-25, 12:04
Medlem
Ursa-minors avatar
Fantasin fortsätter att briljera och nu av ett hårstrån gör man häst hagel.
Behöver man inte specielt hästkunnig att veta att skillnaden mellan människans hår och hästhagel är så stor så att det går inte att förväxlas.
Citera
2011-02-25, 12:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist
Ja jag tror så med.Om han är skyldig tror jag det är mer eller mindre planerat i förväg

Ja, det är intressant om det vore planerat eller inte. Vissa saker kan tyda på det, andra tyder på att det inte var så välplanerat.
Citera
2011-02-25, 12:08
Medlem
Glitterkvists avatar
Detta har säkert diskuterats ,hoppas det inte är någon serie mördare där ute ang försvunna Christer 53 från Laxå?
Citera
2011-02-25, 12:09
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ja, det är intressant om det vore planerat eller inte. Vissa saker kan tyda på det, andra tyder på att det inte var så välplanerat.

Ja som någon skrev .Det kan ha legat och malt att han ville ha bort henne men det skedde tidigare än han planerat för kanske
Citera
2011-02-25, 12:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja som någon skrev .Det kan ha legat och malt att han ville ha bort henne men det skedde tidigare än han planerat för kanske

Ja, det skulle kunna förklara hans beslutsamhet med kropens hantering och samtidigt förklara hans hastverk med eventuella inköp med mera.
Citera
2011-02-25, 12:16
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ja, det skulle kunna förklara hans beslutsamhet med kropens hantering och samtidigt förklara hans hastverk med eventuella inköp med mera.

Ja det är verkligen svårt att förstå detta men han handlade säckar och så i panik .Undrar om sanningen kommer fram sen
Citera
2011-02-25, 12:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja det är verkligen svårt att förstå detta men han handlade säckar och så i panik .Undrar om sanningen kommer fram sen

Tveksamt, den riktiga sanningen får vi bara veta om han erkänner, men det är långt ifrån säkert att även den sanningen inte skulle kunna vara skarvad, till hans fördel förstås.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Ni som bor i området vet ni ifall skidanläggningen vid Digerberget var öppen de aktuella dagarna?
Är omklädningsrummen olåsta när anläggningen är stängd?

Är det möjligt att åka skidor från Rusakulan till Bocksboda, genaste vägen, de aktuella dagarna?
Citera
Medlem
lowlifescumbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Behöver man inte specielt hästkunnig att veta att skillnaden mellan människans hår och hästhagel är så stor så att det går inte att förväxlas.

Jag vet inte riktigt men när jag höll till i stall med hästar i tonåren så tror jag att vi kallade det för TAGEL. Hagel är ju nåt helt annat...........den där var gratis...1-0 till moi.
Citera
2011-02-25, 12:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor

Fantasierna har inga gränser i det här fallet.
Och Dr och andra mindre vetande spinner på om hjärnskador fast jag och några till talade om hjärnskador i samband med MG s biloycka 2004 det va grunden. Och ska man snabbt fastslå att han inte fick några så är jag den förste att tro att det förmodligen inget hände vid det tillfället som orsakat den MG några hjärnskador.

Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Det kan ju vara i samband med denna trafikskada som det påstådda missbruket startade. Alltför vanligt dessvärre att personer som av någon anledning råkar ut för smärta får starka beroendeframkallande smärtstillande läkemedel utskrivna av läkare. Pågår detta medicinerande för länge blir man lätt fast i ett beroende. Detta kan även ge personlighetsförändring.

"Vänner har beskrivit honom som intelligent, samlad och alltid lugn. Han har aldrig varit i klammeri med rättvisan och han är tidigare ostraffad.
Men i polisens kartläggning av mannen börjar bilden att nyanseras. Hans dubbelliv sedan flera år tillbaka har nystats upp – den hemliga relationen med Eva är inte längre hemlig.
Enligt två poliskällor har mannen haft en form av missbruk. Flera kompisar och släktingar har fått frågor om just den problematiken, enligt ytterligare en uppgiftslämnare."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8459397.ab

Det med beroendeframkallande mediciner är klart att man får en del förändringar i form av aggressioner vid längre intag av tex vissa smärtstillande.

Vännerna som beskriver honom tar jag med en stor nypa salt.
Jag inväntar slutresultatet om vilken samlad lugn och bra man det här är.
Under ytan finns det troligen något helt annat som kommer uppdagas så småningom.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-25 kl. 12:30.
Citera
2011-02-25, 12:27
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ni som bor i området vet ni ifall skidanläggningen vid Digerberget var öppen de aktuella dagarna?
Är omklädningsrummen olåsta när anläggningen är stängd?

Är det möjligt att åka skidor från Rusakulan till Bocksboda, genaste vägen, de aktuella dagarna?
Märkligt, men jag hittade inga öppettider men ett telefonnummer: 0587-124 06
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in