2011-02-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Men varför skulle han då ge sig upp till Bocksbosjön? F.ö. fanns det fler upplogade vägar faktiskt i området som åtminstone jag skulle ha valt som Ånnaboda - Dalkarlsberg som man kan nå via Frösvidal.

Säkert har det funnits fler plogade småvägar, men GM var nog hänvisad till dem han kände till.
Citera
2011-02-22, 10:43
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist
Nej bara ett svagt minne att någon pratade om det strax efter hon var hittad.Där finns ju också mycket djupskogar som vid Tisaren och så vidare men om styckningen skedde där så borde ju kroppsdelarna hamna i de skogarna?Det finns även öde husvagnsområden men jag bara funderar och vet inget.

Det beror ju på vem mördaren eller styckaren är ?
Citera
2011-02-22, 10:45
Medlem
Glitterkvists avatar
Villken mardröm om detta mord aldrig blir löst
Citera
2011-02-22, 10:49
Medlem
Citat:
Nej bara ett svagt minne att någon pratade om det strax efter hon var hittad.Där finns ju också mycket djupskogar som vid Tisaren och så vidare men om styckningen skedde där så borde ju kroppsdelarna hamna i de skogarna?Det finns även öde husvagnsområden men jag bara funderar och vet inget.

Hallsberg nämndes när polisen gick ut med att EM:s bil hade hittats i ett P-garage i länet. Då nämndes här i tråden några platser bl.a Hallsberg som lämpligt eftersom det finns P-garage och att det är nära till järnvägsstationen.
Citera
2011-02-22, 10:50
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Säkert har det funnits fler plogade småvägar, men GM var nog hänvisad till dem han kände till.
Exakt, men SB känner nog till de flesta i området som den naturintresserade friluftsmänniskan han är.
Citera
2011-02-22, 10:51
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ja isåfall så litar jag inte på polisen längre om de inte följt upp fler möjligheter.Jag tror också hon är styckad i Nora eller kanske Hallsberg
Citat:
Villken mardröm om detta mord aldrig blir löst
Lite om Örebropolisens bravader:

http://na.se/nyheter/orebro/1.1111018-flera-kvinnoovergrepp-ar-annu-ouppklarade
Citera
2011-02-22, 10:53
Medlem
Citat:
Det beror ju på vem mördaren eller styckaren är ?

Ä mördaren en rationell människa som måste förflytta kroppen utan att upptäckas har styckningen sannolikt utförts i en tätort. Handlar det däremot om en pervers mördare som sett något lustfyllt i styckningen, kan den mycket väl ha ägt rum i glesbygd.
Det som förbryllar är att huvudet avlägsnats eftersom det inte är nödvändigt för en transport i en sopsäck.
Citera
2011-02-22, 10:55
Medlem
sWeePerrs avatar
Lite recycling i AB:

51-åringen kan frias – av nytt fynd

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8604796.ab
Citera
2011-02-22, 10:57
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ä mördaren en rationell människa som måste förflytta kroppen utan att upptäckas har styckningen sannolikt utförts i en tätort. Handlar det däremot om en pervers mördare som sett något lustfyllt i styckningen, kan den mycket väl ha ägt rum i glesbygd.
Det som förbryllar är att huvudet avlägsnats eftersom det inte är nödvändigt för en transport i en sopsäck.

Var det Leif Gw som sa att de brukar avlägsna huvudet först för att slippa se det?
Citera
2011-02-22, 10:58
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Det brukar förklaras som att det är det första en oerfaren styckare gör är att avlägsna huvudet. Ett sätt att avpersonifiera offret för bespara sig själv obehagliga känslor så gott det går när man sedan fortsätter med andra delar av kroppen.
Citera
2011-02-22, 11:02
Medlem
drunknars avatar
Har tyvärr inte hunnit följa denna tråd senaste tiden men hur var det med blodet i klockan? Har polisen bekräftat den uppgiften eller var det bara ett rykte som gick?
Citera
2011-02-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ja utplaceringen av kroppsdelar gör att hela historien får ett frågetecken om det är SB som gjort det.
Hur kan man vara så dum att man placerar kroppsdelarna i sin vanliga miljö?

Jag har en fråga eller en fundering. Om på vilken sida av vägen säckarna var gömda kan man dra slutsatsen på det varifrån eller från vilket håll har transporten kommit. Man släper väl inte säckarna över vägen till andra sidan?

Och en annan sak, jag är fortvarande av den åsikten att för människorna som är över 50 är nog pengarna viktigare än kärleksaffärer

Det kan hända att Eva hade i sin firmaarbete kommit i kontakt med någon skummis?

Jag hittar inte just nu uppgifter om Evas firma i Nora. För länge sedan surfade jag på nätet och hittade den. Då undrade jag över det att där annonserades det på något balttiskt språk eller om balttiska kontakter? Vet någon om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in