2011-02-22, 11:55
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Jag har en fråga eller en fundering. Om på vilken sida av vägen säckarna var gömda kan man dra slutsatsen på det varifrån eller från vilket håll har transporten kommit. Man släper väl inte säckarna över vägen till andra sidan?

Och en annan sak, jag är fortvarande av den åsikten att för människorna som är över 50 är nog pengarna viktigare än kärleksaffärer
Det kan hända att Eva hade i sin firmaarbete kommit i kontakt med någon skummis?

Jag hittar inte just nu uppgifter om Evas firma i Nora. För länge sedan surfade jag på nätet och hittade den. Då undrade jag över det att där annonserades det på något balttiskt språk eller om balttiska kontakter? Vet någon om detta?

De personer som föredrar pengar framför kärlek har nog aldrig haft nån större begåvning för eller intresse av kärlek?
Lever man med samma person sen trettio år kanske det kan stämma.
Det finns femtioåringar som känner villor, sommarstugor, bilar och en slant på banken som en fälla istället för en trygghet.
De kan få ryck att lämna allt för en nyfunnen kärlek eller för att resa jorden runt för att hitta en.
Jag har sett dom..
Det finns åttiosexåringar som kan bli våldsamt förälskade på äldreboendet till barn och barnbarns stora fasa. En sån dam fanns i min släkt.
Skillnaden är väl att man inte blir lika ofta förälskad ju äldre man blir och att man tenderar att hålla fast vid föremålet för sin ömma låga längre än man gör i tonåren.
Citera
2011-02-22, 12:02
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det var synnerligen intressant. Är du säker?

I så fall är det något som vi fullständigt missat här i tråden. Har hon gjort affärer i Baltikum öppnas helt nya och annorlunda perspektiv upp.

Finns det ett baltspår så öppnar det många möjligheter, ja.
Det är en tuff marknad att ge sej in på.
Marknaden har ju ansetts het ett tag och många investerare har har bittra erfarenheter av hårdföra balter.
Citera
2011-02-22, 12:03
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Därför att bilen med GM och EM kört mot riktning Nora (landsväg) från örebro, kört vänster och sedan neråt, det finns 3 valda enskilda vägar som sträcker sig neråt klockhammar därifrån, ( ligger inte långt ifrån grustaget heller eftersom vägarna mot klockhammar korsar där, sedan ner mot Kil. Att kroppsdelarna hittas klockhammar, bocksbodasjön kan tänkas i del 2, att GM från Kil utgått med att placera delarna ( ifrån själva styckningsplatsen). Denna sträcka har jag haft som utgångspunkt genom hela fallet efter en hel del klurnde och geografiska undersökning och timmars vridande på alla tänkbara kartor väg 50 + 240 avtagsväg skymhyttan, västra sund, lilla mon ( gamla järnvägskartor över Nobel pershyttan/nora-stigkartor-friluftsleden-skidspårskartor-eniro-earth-grustagskartor- mm mm).

Riktning landsväg mot Nora i första skedet. Så där håller jag med. Du får dela upp fallet i fler delar. 2. I vilken riktning fördes EM ? 2. Vart bragdes EM ? 3. Vart hölls hon gömd ? Var styckades hon och hur och var placerades hon ut. Det kan tänkas vara så, att EM hållts gömd och styckad mellan geografien punkter: ramshyttan - skärmaboda - rangeltorp - lockhyttan - lövåsen. i en gemensam dragen diameter mellan ortnamnen.
Du har även EM:s bil att ta hänsyn till. Har hon mördats i Nora så kan förklaringen till att bilen återfanns slarvigt parkerad i hennes garage med nycklarna i ligga i att hon tog bilen dit och att mördaren körde den tillbaka till Örebro. För jag är övertygad om att det är GM som har gjort det.
Citera
2011-02-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Jag upprepar, vad jag tidigt sa, " leken gick snett"!

De som ägnar sig åt sadomaschism vet att det lätt kan gå över styr. Det ingår i kalkylen . Detta är en del av spänningen, en typ av ingrediens, för dem som ägnar sig åt denna typ av sex. Nu gick något snett, som tog EM liv.
.....och jag upprepar än en gång, det finns två GM!

Därför har säkert spår hittats som inte matchar mot SB-s profil.
Citera
2011-02-22, 12:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Vi får inte glömma atty GM varit hänvisad till de vägar som varit plogade. Och han har inte kunnat trampa ut i snön utan att lämna ordentligt med spår, som polisen med hundar naturligtvis skulle följt.
Jag tror att GM´s tillvägagångssätt handlat om att under tidspress lämna så få spår efter sig som möjligt.
Sedan kan det omtalade hårstrået vara ett medvetet villospår. Är det så, så är det inte första gången sådant görs. Och var hittar man då ett lämpligt hårstrå? Kanske i en torktumlare?
Ett hårstrå kan du hitta var som helst, t ex i ett varuhus eller inne i en frisersalong. - Det skulle förstås vara långt så att polisen inte missade det - och mörkbrunt eller korpsvart som på en svartmuskig pizzabagare. - Alla på universitetet torde nu få DNA-testas, dvs alla män eller alla kvinnor, beroende på vilken könsbestämning håranalysen visat - om det nu inte är ett ankhår.
Citera
2011-02-22, 12:10
Medlem
Pethruss avatar
Jag kastade bara en blick på verksamhetsbeskrivningen för Evas konsult-AB och där står bl a "handel med marina produkter". Ett så specifikt verksamhetsområde brukar vittna om ett intresse för just det. Var Eva intresserad av båtar och båtliv? (Det har ju tidigare spekulerats här i tråden om båthus som plats för styckningen.)
Citera
2011-02-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
.....och jag upprepar än en gång, det finns två GM!

Därför har säkert spår hittats som inte matchar mot SB-s profil.
Menar du att en av dom skulle vara SB?
Då tror jag hellre på två helt andra
Citera
2011-02-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag kastade bara en blick på verksamhetsbeskrivningen för Evas konsult-AB och där står bl a "handel med marina produkter". Ett så specifikt verksamhetsområde brukar vittna om ett intresse för just det. Var Eva intresserad av båtar och båtliv? (Det har ju tidigare spekulerats här i tråden om båthus som plats för styckningen.)
Men herregud, Var det inte det försvunna Marina också höll på med? Eller hennes pappa?
Citera
2011-02-22, 12:12
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag kom osökt att tänka på båtshakar.
Citera
2011-02-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Men herregud, Var det inte det försvunna Marina också höll på med? Eller hennes pappa?
Och här i tråden nämn bla BDSM, som Marina och pojkvän också
Citera
2011-02-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det var synnerligen intressant. Är du säker?

I så fall är det något som vi fullständigt missat här i tråden. Har hon gjort affärer i Baltikum öppnas helt nya och annorlunda perspektiv upp.

sådant här hittade jag

http://latvia.balticnordic.com/eva-magnusson-konsult-ab-nora/company.html
Citera
2011-02-22, 12:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Och här i tråden nämn bla BDSM, som Marina och pojkvän också

Klockrent, SB mördade Marina och Marinas pojkvän, som väl hade långt mörkt hår, Eva.

Case closed!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in