[quote=urkinha]
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Har funderat kring din fråga när det gäller utplacering av delarna. Är det möjligt att vem som gjorde det inte visste att vägen var en återvändningsgränd? Och så kö h@n med samtidigt som h@n tittar och väljer ett lämpligt gömställe, när plötsligt är h@n framme vid Bocksboda och inser att vägen är slut, och att h@n måste tillbaka längs samma tättbebyggda vägarna med sin oleverarde last. Då hamnar h@n i panik och vill bara bli av med paketen så fort som möjligt (kanske genom att slänga dem ut från bilen tom?).
Ta mitt svar för vad det är (en personlig uppfattning). Det du beskriver känns något osannolikt. Om man gör en desperat dumpning vid fyndplats "1", så känns det ytters märkligt om man av en slump senare hamnar vid fyndplats "2,3 och 4". Geografiskt ligger de nära varandra, men bilvägen är komplicerad. Jag blir själv trött på dem som envetet hävdar sin teori och eftersom jag själv inte vill hamna i det facket så jag ligger lite lågt efter detta inlägg. Mina poänger är att:
1. Mord och styckningsplats ligger i fyndplatsernas närområde (alternativ 1, och min teori)
2. Det finns en avsikt med utplaceringarna (alternativ 2, avsikten är att förbättra utplaceringen)
3. Hade mordet varit planerat så hade inte fyndplatserna varit någon av de aktuella. Planerar man ett mord så borde men även fundera över var kroppen ska gömmas. Den borde inte behövas styckas, och även om något går snett så att styckning blir nödvändig, så finns det ingen orsak att placera delarna nära varandra i ett koncentrerat område.
Men efterom jag inte är någon styckmördare vill jag understryka att jag utgått ifån mig själv, och att jag inte hävdar att detta är en absolut sanning.