2011-02-18, 16:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Hårstrå på plastsäck förnekas av polisen
Länet - 16:43
Uppgifter finns nu om att ett långt okänt hårstrå hittats i tejpen på de plastsäckar som använts för att gömma delar från styckmördade Eva Magnussons kropp.
Källa:http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/lanet/1.1108227-harstra-pa-plastsack-fornekas-av-polisen
Citera
2011-02-18, 17:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Tror inte jag förstår dig nu
Bara tänkte att om man inte vet vem man ska testa DNA mot.
Du behöver inte förstå mig, men vad jag menar är att han inte är en förhärdad brottsling (ja, jag menar SB) som "planterar" bevis,
Citera
2011-02-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du behöver inte förstå mig, men vad jag menar är att han inte är en förhärdad brottsling (ja, jag menar SB) som "planterar" bevis,

TantHilda talar om att planera, du talar om plantera. Missförstånd...
Citera
2011-02-18, 17:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Enligt uppgift sågs hon senast på en gata i närheten av Örnsro i Örebro. Hon ska ha haft en vit jacka på sig.
Källa:http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/lanet/1.1056391-nya-uppgifter-de-hade-en-relation

Jag tolkar detta som att hon INTE satt i en bil, utan gick eller cyklade.

Annars borde bilen ha nämnts, inte bara jackan.
Citera
2011-02-18, 17:16
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Det hade ju onekligen blivit lite lättare om EM hade hunnit klösa och riva GM i ansiktet eller på händer och armar.
Det kanske hon gjorde också...
Citera
2011-02-18, 17:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källa:http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/...kas-av-polisen

Jäkla Aftonbladet, vi har alltså spekulerat om syran i 100 sidor och sedan visar det sig att det var helt i onödan. Tack och lov att vi blev varnade i god tid denna gång så inte detta med hårstrået fick oss att springa iväg 100 sidor till, även det i onödan.

Tycker lite synd om polisen som också verkar få nöja sig med uppgifter från media, som är tredjehands eller fjärdehands uppgifter.

Citat:
Torbjörn Carlson påpekar att det för en tid sedan fanns uppgifter i media om att syra hällts på kroppen i samband med styckningen.
– Den uppgiften var också helt främmande för oss och vi har fortfarande inte fått något som bekräftar den.

Om uppgiften om hårstrået stämmer skulle det i så fall kunna tyda på att misstankarna ska riktas åt annat håll eller mot ytterligare en misstänkt.

Tycker vi bojkottar Aftonbladet nu och inte ger dessa mer uppmärksamhet i tråden.

Tycker även att SKL bör granskas avseende sina läckor.

Vill även veta namnet på den som skrev artikeln, någon som vet?
Citera
2011-02-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jäkla Aftonbladet, vi har alltså spekulerat om syran i 100 sidor och sedan visar det sig att det var helt i onödan. Tack och lov att vi blev varnade i god tid denna gång så inte detta med hårstrået fick oss att springa iväg 100 sidor till, även det i onödan.

Tycker lite synd om polisen som också verkar få nöja sig med uppgifter från media, som är tredjehands eller fjärdehands uppgifter.

Tycker vi bojkottar Aftonbladet nu och inte ger dessa mer uppmärksamhet i tråden.

[b]Vill även veta namnet på den som skrev artikeln, någon som vet?
[/BRichard Aschberg och Martin Eklund
Citera
2011-02-18, 17:25
Medlem
Citat:
[/B[/b]Richard Aschberg och Martin Eklund

Ekelund ska det vara, inte Eklund
Citera
2011-02-18, 17:27
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag letar ingenstans, således heller icke fel.
Vad pekar ifrån SB som GM?
Har du företagit en egen undersökning? Jag menar, hittills har vi bara haft en ganska medelmåttig (för att inte säga halvt misslyckad) åklagerskas antagande och slaskpressen vinklingar att bygga våra hypoteser på. Så om du är så bergsäker: vad vet du vad vi andra inte vet? Alltså, om något pekar åt något annat håll eller inte.
Citera
2011-02-18, 17:28
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Det hade ju onekligen blivit lite lättare om EM hade hunnit klösa och riva GM i ansiktet eller på händer och armar.
Om någon tog strupgrepp på mig rakt framifrån så skulle jag nog instinktivt reagera med att försvara mig med alla till buds stående medel.En strypare fick nog smyga sig på mig bakifrån eller binda fast mig för att inte riskera att hamna i strid.

Jag får alltmer en känsla av att detta är planerat och överlagt mord.
Eller så kan det finnas en annan förklaring, eller hur?
Citera
2011-02-18, 17:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Jag tog mig friheten att stryka under i texten.

Citat:
OKLARHETER I FÖRHÖR
Enligt uppgift stämmer inte de tidsuppgifter som 51-åringen lämnat om dagen då Eva försvann.
LEIF GW PERSSON: Inte så märkvärdigt om det är så. Om man kommer till någon flera dagar i efterskott och frågar om när man gjort ditten och datten kan det lätt bli fel. Att det diffar på några timmar är inget märkvärdigt. Om han hade förnekat att de träffats den dagen hade det blivit mer besvärande.
ÖVERVAKNINGSBILDERNA
Övervakningsbilder som visar hur Eva, dagen som hon försvann, går in i en svart bil av samma modell som den misstänkte 51-åringen har.
LEIF GW PERSSON: Värdet är inte särskilt stort eftersom den misstänkte inte nekar till att han hämtat henne.
MANNENS BLODFYLLDA KLOCKA
Enligt uppgift till tidningen Aftonbladet ska polisen ha hittat blod i en klocka som tillhör 51-åringen. Den är nu skickad till SKL för analys.
LEIF GW PERSSON: Om det stämmer och det visar sig att blodet kommer från henne är det naturligtvis en starkt besvärande omständighet. Men det är inte avgörande, det är ett indicium. Det kan finnas andra förklaringar till hur blodet kan ha hamnat i klockan. Han kan till exempel ha hjälpt henne upp om de varit ute och åkt skidor och hon ramlat och skrubbat sig. Det kan också vara så att hon lånat klockan av honom och råkat ut för samma sak.
Källa:http://www.expressen.se/nyheter/1.2318432/leif-gw-persson-om-bevisen

GM eller ej, men inte är det som redan har läckt ut speciellt vattentätt

Iaf inte enligt LGWP.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-02-18 kl. 17:33. Anledning: tillägg
Citera
2011-02-18, 17:37
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Vill även veta namnet på den som skrev artikeln, någon som vet?

Någon som är kåt på pengar har kanske sagt att det skulle kunna vara...Reportrarna är unga och vill göra bra ifrån sig, sedan ger det ena det andra. Om jag är rätt underrättad får de unga reportrarna inte fast anställning. När lönen ska höjas ryker de. Tjejen, som rapporterade om Alm i AB, jobbar nu på exp. Kanske en förklaring till felaktigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in