Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Vad menar du med "knivarna"? Jag trodde han sågade. Och om han nu använde kniv (vilket jag inte tror), varför skulle han ha behövt flera knivar? Det borde väl räcka med en.
Det framkommer " fina snitt " enl uppgifter. Därav kniven. ( och självklart en extra om det skulle behövas utgår jag ifrån med tanke på hans omsorg med packningen i övrigt - om jag finge dra en slutsats )
Om han endast använt en såg genom brosk och muskelfästen så lär han nog ha ångrat sig, för att överhuvudtaget kunna dela kroppen utan att slita sönder hud och kött måste han isåfall ha karvat av ner mot benen, vilket för mig är högst osannolikt. Däremot - om han använt såg - tänkbart att endast partiera kroppen från bål, huvud, armar, ben. För att då dölja spår från sågen som ev skulle kunna hittas på kroppsdelar - möjligen använt kemikalier. Detta kan ju då förklara de mörka " brända" partierna djupare. Däremot - en oscilloserande såg - bränner om man låter varvtalet gå för högt utan motstånd, och då talar vi om en såg som är el el batteridriven. Om då sågen blir het och bränner under tiden sågningen sker - så självklart blir det svarta märken. Om han sedan efter det vill ta bort spår efter själva sågklingan - kan kemikalier ha strykits på.
Handsåg-modellen utesluter jag ivartfall. Räknar b.l.a in munskydd och skyddsglasögon i hans utrustning.