2011-02-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
De senaste inläggen gör inte hela tråden. Men ibland dyker dessa spekulationer upp, oftast för att på nytt bli avfärdade. Folk här vill vrida och vända på alla möjligheter. Det är det som tråden är till för.

Det håller jag med om och jag ville lämna min syn på det hela angående tvättstugan. Det är väl som sagt det tråden är till för...
Citera
2011-02-15, 21:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Det vore häpnadsväckande om det hade skett i tvättstugan, var gjorde han då med kroppen, släpade upp till lägenheten och sedan ner igen för att stycka när natten kom.

Det vore även häpnadsväckande om det hade skett i lägenheten, för jag misstänker att det hade varit svårt att släpa upp en död kropp i lägenheten obemärkt, för det är osannolikt att de åkte till hans lägenhet för att gosa, med tanke på att han hade sambo.

Jag tror första anhalten är grustaget. Därefter under seneftermiddag eller kväll så flyttades kroppen till en stuga/bod där han under natten styckade kroppen. Senare på kvällen den 30:e placerade han ut delarna i terrängen.

Den 31:a fick han kanske span på sig, men iallafall tillbringade han dagen med sin sambo. Den 1:a åkte han in.

Mordet skedde förmodligen i bilen. Han färdades sedan snabbt, max 10 minuter, till grustaget, vilket nog var det första ställe han kom på, och där dumpade han kroppen och dolde med sand. Här hittar tre hundar spår efter lik och det verkar som Evas telefon är pejlad till området. Därefter köpte han säckar och tvättade. På kvällen flyttade han kroppen, kanske med hjälp av släp eller så kanske han drog kroppen under bilen, men hjälp av krokar, till den plats där hon sedan styckades.

Skälen till att han sprang från jobbet hela tiden var säkert för att åka förbi grustaget för att se om han var avslöjad.
Citera
2011-02-15, 21:28
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Ett par saker bara (men mina inlägg har ignorerats de flesta gånger jag försökt mig på att skriva något så vi får väl se om jag lyckas få något svar nu då)...

- Den som bestämmer sig för att stycka en människa i en allmän tvättstuga måste vara helt puckad. Så dum tror jag ingen är. När som helst kan ju någon komma och låsa upp dörren - alla i huset har ju en passande nyckel. Nej, jag tror inte för en sekund att hon styckats där. Möjligen har han tvättat kläder och dylikt för att bli av med blodstänk.

- Det är väldigt mycket snack i stråden om andra mord och gärningsmän utan anknytning till detta och ovanpå det väldigt mycket diskussioner om olika psykiska störningar. Borde inte dessa diskussioner hållas i andra, egna, trådar? Man får ju leta efter inlägg som handlar om det mord tråden borde handla om...

Det där med atta "alla i huset har en nyckel" är ju väldigt olika från hus till hus. I vårt hus har vi brickor som är "tidsinställada". Jag kom själv försent till tvättsugan, min tid gick ut 23.00 och jag kom 23.05, jag kom inte in för att hämta tvätten.

Däremot tror jag inte heller att kroppen styckats i tvättstugan.
Citera
2011-02-15, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
1. Möjligt att kroppen styckats i eller på något som haft kemikalier ( badkar,metallskänk eldyl) och att knivarna hanterats oförsiktigt, att spåren av ev kemikalier är ett misstag, så också de svarta partierna i såfall. Finns inget i hänseendet under själva styckningen som skulle underlätta för GM om det befunnits kemikalier. De svarta partierna kan möjligen komma från elpistol, för att få EM " på golvet " så att säga.

Vad menar du med "knivarna"? Jag trodde han sågade. Och om han nu använde kniv (vilket jag inte tror), varför skulle han ha behövt flera knivar? Det borde väl räcka med en.
Citera
2011-02-15, 21:37
Medlem
Mordplatsen ännu okänd, NA:
http://na.se/nyheter/orebro/1.1104222-mordplats-annu-okand
Citera
2011-02-15, 21:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
http://na.se/nyheter/orebro/1.110422...ats-annu-okand

Då kan vi nog glömma tvättstuga, lägenheter, källarförråd och universitetet.
Citera
2011-02-15, 21:50
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det vore häpnadsväckande om det hade skett i tvättstugan, var gjorde han då med kroppen, släpade upp till lägenheten och sedan ner igen för att stycka när natten kom.

Det vore även häpnadsväckande om det hade skett i lägenheten, för jag misstänker att det hade varit svårt att släpa upp en död kropp i lägenheten obemärkt, för det är osannolikt att de åkte till hans lägenhet för att gosa, med tanke på att han hade sambo.

Jag tror första anhalten är grustaget. Därefter under seneftermiddag eller kväll så flyttades kroppen till en stuga/bod där han under natten styckade kroppen. Senare på kvällen den 30:e placerade han ut delarna i terrängen.

Den 31:a fick han kanske span på sig, men iallafall tillbringade han dagen med sin sambo. Den 1:a åkte han in.

Mordet skedde förmodligen i bilen. Han färdades sedan snabbt, max 10 minuter, till grustaget, vilket nog var det första ställe han kom på, och där dumpade han kroppen och dolde med sand. Här hittar tre hundar spår efter lik och det verkar som Evas telefon är pejlad till området. Därefter köpte han säckar och tvättade. På kvällen flyttade han kroppen, kanske med hjälp av släp eller så kanske han drog kroppen under bilen, men hjälp av krokar, till den plats där hon sedan styckades.

Skälen till att han sprang från jobbet hela tiden var säkert för att åka förbi grustaget för att se om han var avslöjad.
Det fetade tror jag också på. Med det vi vet är det den mest logiska och samtidigt enklaste förklaringen.

Notera: Från grustaget är det nästan exakt lika lång bilväg till båda fyndplatserna. Får mig att tro att man ska leta styckningsplats i närheten av grustaget. Känns ologiskt att först köra iväg med hela kroppen en bra bit och sedan köra tillbaka och placera säckarna på två platser som råkar ligga lika långt från just grustaget.

Men vad tusan har han använt för fordon? Kan det vara så illmarigt att han använt krokarna för att slippa ta in kroppen i bilen och bara släpat kroppen en kort bit, till någon byggnad i anslutning till grustaget? Eller använt sig av någon maskin i grustaget för att lyfta/förflytta kroppen?

Om den här killen är så rationell och effektiv som vi tror så har han inte flyttat kroppen en meter längre än nödvändigt.
Citera
2011-02-15, 21:53
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:

Mordplatsen ja, dvs där hon blev strypt.
Styckningsplatsen kan ju vara en annan plats.
Men den har de väl heller inte hittat.
Citera
2011-02-15, 21:54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då kan vi nog glömma tvättstuga, lägenheter, källarförråd och universitetet.
Dom måste väl mena styckningsplats? Mordplats kan ju vara i bilen, vid vägkanten, i grustaget etc.

Behöver inte finnas några spår alls efter detta om dödsorsaken är strypning eller kvävning.

Kan inte vara nåt lätt jobba att hitta mordplatsen?
Citera
2011-02-15, 21:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Dom måste väl mena styckningsplats? Mordplats kan ju vara i bilen, vid vägkanten, i grustaget etc.

Behöver inte finnas några spår alls efter detta om dödsorsaken är strypning eller kvävning.

Kan inte vara nåt lätt jobba att hitta mordplatsen?

Mordplatsen kommer de aldrig att hitta, om det inte är samma plats som styckningsplatsen.

Hon är som sagt stryp och detta kan ha skett i stort var som helst och det är nog svårt, att idag, hitta några spår där, även om de visste var det var.
Citera
2011-02-15, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Vad menar du med "knivarna"? Jag trodde han sågade. Och om han nu använde kniv (vilket jag inte tror), varför skulle han ha behövt flera knivar? Det borde väl räcka med en.

Det framkommer " fina snitt " enl uppgifter. Därav kniven. ( och självklart en extra om det skulle behövas utgår jag ifrån med tanke på hans omsorg med packningen i övrigt - om jag finge dra en slutsats )

Om han endast använt en såg genom brosk och muskelfästen så lär han nog ha ångrat sig, för att överhuvudtaget kunna dela kroppen utan att slita sönder hud och kött måste han isåfall ha karvat av ner mot benen, vilket för mig är högst osannolikt. Däremot - om han använt såg - tänkbart att endast partiera kroppen från bål, huvud, armar, ben. För att då dölja spår från sågen som ev skulle kunna hittas på kroppsdelar - möjligen använt kemikalier. Detta kan ju då förklara de mörka " brända" partierna djupare. Däremot - en oscilloserande såg - bränner om man låter varvtalet gå för högt utan motstånd, och då talar vi om en såg som är el el batteridriven. Om då sågen blir het och bränner under tiden sågningen sker - så självklart blir det svarta märken. Om han sedan efter det vill ta bort spår efter själva sågklingan - kan kemikalier ha strykits på.

Handsåg-modellen utesluter jag ivartfall. Räknar b.l.a in munskydd och skyddsglasögon i hans utrustning.
Citera
2011-02-15, 22:03
Medlem
"öst sand på kroppen"???
Hihi nää... det måste väl varit massa snö o minusgrader o tjäle?

Men håller med, nånting har hänt/legat i grusgropen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in