2011-02-15, 19:45
Medlem
mercys avatar
Nu när det blev så mycket anatomiprat här har jag en fundering som jag inte tror varit uppe i tråden.
Nämligen, blir det inte en ofrivillig tarm och urinavgång efter döden? När musklerna helt slappnar av. Detta borde ju hundar också kunna sniffa sig till om mordet skedde utomhus. Borde ju gå åt några liter klorin för att bli av med detta om det var inomhus.

OT. Såg filmen The town (jättebra) igår och där använde de blekmedel för att bli av med dna som de lämnade efter sig vid bankrån.
Citera
2011-02-15, 19:50
Medlem
FruGondols avatar
Ett dygns spaning på SB innan anhållandet behöver kanske inte innebära
en rent "fysisk spaning", utan mera en inre spaning, där ev. motivbild, och
till den knutna uppgifter mm. kollades upp. (?)
Citera
2011-02-15, 19:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nu när det blev så mycket anatomiprat här har jag en fundering som jag inte tror varit uppe i tråden.
Nämligen, blir det inte en ofrivillig tarm och urinavgång efter döden? När musklerna helt slappnar av. Detta borde ju hundar också kunna sniffa sig till om mordet skedde utomhus. Borde ju gå åt några liter klorin för att bli av med detta om det var inomhus.

OT. Såg filmen The town (jättebra) igår och där använde de blekmedel för att bli av med dna som de lämnade efter sig vid bankrån.

Vi har pratat rätt mycket om det där redan Känns som 100 år sen. Men visst, i de flesta fall rinner urin och avföring ur kroppen när musklerna slutar fungera. Men inte alltid. Hamilkar vet
Citera
2011-02-15, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Är du säker på att det är Kil i T län (Örebro)? Inte Kil i S län (Värmland)?
Örebro län, Närke!
Citera
2011-02-15, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Närkes Kil heter det nog isåfall.
Nej. Kil som ligger lite nordväst om Örebro.
Citera
2011-02-15, 20:03
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vi har pratat rätt mycket om det där redan Känns som 100 år sen. Men visst, i de flesta fall rinner urin och avföring ur kroppen när musklerna slutar fungera. Men inte alltid. Hamilkar vet

Har jag missat totalt fast jag följt tråden noga

Har denna min andra fundering dyftast då?;
hundägaren märkte att hans hund reagerade första gången vid snödrivan där Eva hittades den 2.1. Därefter reagerade hunden på samma sätt ytterligare 3 gånger tills det gick upp ett ljus för hundägaren och han kontaktade polisen. Hundägaren var vid den här platsen mycket frekvent efter nyår.Min fundering är om hundägaren besökt platsen mellan den 29.12 till den 1.1.
Citera
2011-02-15, 20:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Hur tänker du, styvpappan ? Han har inget med Johans död att göra.

Han som dömdes för människorov i det enskilda åtalet som Johans föräldrar drev i tingsrätten var Johans tidigare styvfar. Han friades dock i hovrätten.
Citera
2011-02-15, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han som dömdes för människorov i det enskilda åtalet som Johans föräldrar drev i tingsrätten var Johans tidigare styvfar. Han friades dock i hovrätten.

Ja, självklart friades han. Han har ingenting med Johans försvinnande och död att göra. Upprinnelsen till att dom gick vidare i detta mot den släppte var förnekandet och sorgen, krisen och traumat att Johan försvunnit, självklart försöker varje människa på ngt sätt finna orsaken för att sedan kunna gå vidare i livet. Det finns mer kring konflikterna under samma tid som idag inte ens skulle prövas inför en domstol som tänkbart motiv eller ens indicium ( som ännu ej framkommit till allmänheten kännande, tex att det också fanns konflikter med en granne - det var mkt konfliktfyllt och känslomässigt laddat under Johans uppväxtår). Men just då var det ett mediafyllt spektakulärt fall - och alla famlade runt i en förvirring kring försvinnandet och vem som då ev skulle stå bakom. Förnekandet från moderns sida; att det skulle vara Thomas Q säger sig självt efter rådande omständigheter; med tanke på vad hennes son då skulle vara utsatt för.
Citera
2011-02-15, 20:22
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Glöm inte sambon. Hon har uppgett för polisen att hon kände till att SB och Eva tidigare haft ett förhållande innan sambon och SB blev ett par.
SB:s sambo kan knappast ha hörts innan man började misstänka SB, så det kan ju inte ha varit några uppgifter från henne som gjorde att polisen började intressera sig för SB.
Citera
2011-02-15, 20:28
Medlem
Timeouts avatar
U
Citat:
rsprungligen postat av underhand
Ifrån reportaget tvättstugan konstaterade jag att det är tvättmaskiner som tar typ två timmar på sig för en tvätt... Inte de vanliga maskinerna där man kan köra snabbprogram på 20 minuter ... Vet inte om det hjälper eller stjälper FB detektiverna... Det kanske dessutom redan är noterat.

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Fel, fel, fel! I Aftonbladets video visas en närbild av tvättmaskinens panel. Den visar klart och tydligt att det finns ett snabbprogram som endast tar 30 minuter! Så en misstänkt har, enligt min uppfattning, haft mycket god tid på sig under onsdagsförmiddagen.

Om jag ville tvätta bort spår på mina kläder så skulle jag absolut inte köra dom i en snabbtvätt.
Nej minst en 60 graders tvätt får det nog vara för att man ska vara på den säkra sidan.
Jag hade nog kört dom 2 gånger för att vara säker på att spår skulle försvinna.
Tror inte att en i övrigt kunnig man skulle missa och tvätta bara en snabbtvätt.
Citera
2011-02-15, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
U

Om jag ville tvätta bort spår på mina kläder så skulle jag absolut inte köra dom i en snabbtvätt.
Nej minst en 60 graders tvätt får det nog vara för att man ska vara på den säkra sidan.
Jag hade nog kört dom 2 gånger för att vara säker på att spår skulle försvinna.
Tror inte att en i övrigt kunnig man skulle missa och tvätta bara en snabbtvätt.
Klorin bleker och tar bort blodfläckar omedelbart.
Citera
2011-02-15, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nu är ni i fel tråd Lalajlaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in