[quote=PhDSalander]
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ett försök att förstå ---Vem var Eva? ang Eva som brottsoffer
utdrag ur det jag skrivit tidigare ang hur förhållandet kunde framstå olika för olika inblandade personer och som infallsvinkel på frågan om EM VILLE avsluta realtionen med SB.
Förhållandet mellan SB och EM var känt för EM:s bekantskapskrets. I Intervjuer har intressant nog offentligt i alla fall, uteslutande återgetts hur Eva kvinnliga vänner såg på förhållandet. ” De talade mycket om förhållandet med 51 åringen , återger NA. Väninnan säger att ” Det har visserligen förnekats av honom, men hon är säker på sin sak: De hade ett förhållande sedan många år tillbaka, åtminstonde sedan 2004 ” . Hon skulle aldrig vara tillsammans med någon som inte har samma intentioner som henne själv.” Men här finns en motsägelse. Först säger väninnan att han , dvs SB, visserligen förnekat relationen, med sedan bekräftar hon att han gett henne , dvs Eva, ”intentioner” av att vilja samma sak som Eva, att det skulle vara de två. Notera motsägelsen och sätt den i relation till hur Evas uppfattning om relationen på detta sätt synes har formats utifrån lögner och manipulationer. Till och medväninnan visar här hur hon sväljer denna motsägelse.
Att förneka och samtidigt bekräfta en relation, det är ett nyckelbegrepp i det här bindningsdramat som på så vis involverar alla som kommer i kontakt med SB och EM.
Varför, ? Därför att i främsta rummet har Eva kanske närmast ”besatta” attityd gentemot SB skinit igenom. Hon har visat hur hon älskar honom, ”pratat om honom som mannen i mitt liv” en man som samtidigt förnekar att de har en relation!
- Det råder ingen tvekan om att de hade en relation , hon älskade den här mannen ” säger kollegan.
Detta kan alltså vara den bild Eva gett av förhållandet, men som inte har varit den verkliga faktiska , att hon framställt sin kärlek till dennna man så levande inför andra att de naturligtivs trott att relation varit ett faktum , att den existerade. , Man tolkar ju det man ser och hör för vad det är.
På samma ”besatta” vis kan SB ha framställt för SIN krets hur ICKELEVANDE relationen var . Den fanns inte i hans värld, även om den bevisligen fanns, eftersom han erkänt och det finns bild på från en övervakningskamera att det till 99,99 % är hans svarta Caddilac Eva kliver in i dagen för hennes försvinnande.
Att vara kär ska inte misstolkas som besatt och vad säger att det faktiskt inte va slut för ett år sedan som väninnan säger i en artikel.
Dessutom satsade BO utanför ÖU
Men annars vittnar det om GM prassel och casanova stil anser jag och han framstår som mer knepig än BO
Och att BO va duperad av denne knepiga SB.
Har man sex någon gång som SB säkert ville ha eller förnöja sig med lite spänning i tillvaron så har man en slags relation
Man ska inte tro att GM är någon oskyldig prick i det här förhållandet. Långt därifrån om jag får tro något .
It takes two to tango !
Hans livstil verkar mer bekymmersam än vad BOs var.