2011-02-06, 18:16
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Tja, varför inte? Allt som hänvisas till är ju hur hon har tyckt och agerat förut. Nu kanske hon helt enkelt hade ledsnat på karlns eviga brutna löften.
Han däremot ville kanske ha henne kvar som som nr 2. Han tycktes ju aldrig vara nöjd med bara en kvinna. Så han kan väl ha fått hjärnsläpp när "gamla trogna Eva" faktiskt bad honom fara och flyga. Han verkar ju vara ganska fåfäng, och att bli dumpad kan vara hårt för den manliga stoltheten.
Eller så tyckte hon att det var bättre att satsa på den nya mannen.
Citera
2011-02-06, 18:18
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Eller så tyckte hon att det var bättre att satsa på den nya mannen.
Vilken nya man?
Citera
2011-02-06, 18:20
Medlem
PhDSalanders avatar
[quote=PhDSalander]Ett försök att förstå ---Vem var Eva? ang Eva som brottsoffer
utdrag ur det jag skrivit tidigare ang hur förhållandet kunde framstå olika för olika inblandade personer och som infallsvinkel på frågan om EM VILLE avsluta realtionen med SB.

Förhållandet mellan SB och EM var känt för EM:s bekantskapskrets. I Intervjuer har intressant nog offentligt i alla fall, uteslutande återgetts hur Eva kvinnliga vänner såg på förhållandet. ” De talade mycket om förhållandet med 51 åringen , återger NA. Väninnan säger att ” Det har visserligen förnekats av honom, men hon är säker på sin sak: De hade ett förhållande sedan många år tillbaka, åtminstonde sedan 2004 ” . Hon skulle aldrig vara tillsammans med någon som inte har samma intentioner som henne själv.” Men här finns en motsägelse. Först säger väninnan att han , dvs SB, visserligen förnekat relationen, med sedan bekräftar hon att han gett henne , dvs Eva, ”intentioner” av att vilja samma sak som Eva, att det skulle vara de två. Notera motsägelsen och sätt den i relation till hur Evas uppfattning om relationen på detta sätt synes har formats utifrån lögner och manipulationer. Till och medväninnan visar här hur hon sväljer denna motsägelse.

Att förneka och samtidigt bekräfta en relation, det är ett nyckelbegrepp i det här bindningsdramat som på så vis involverar alla som kommer i kontakt med SB och EM.
Varför, ? Därför att i främsta rummet har Eva kanske närmast ”besatta” attityd gentemot SB skinit igenom. Hon har visat hur hon älskar honom, ”pratat om honom som mannen i mitt liv” en man som samtidigt förnekar att de har en relation!

- Det råder ingen tvekan om att de hade en relation , hon älskade den här mannen ” säger kollegan.
Detta kan alltså vara den bild Eva gett av förhållandet, men som inte har varit den verkliga faktiska , att hon framställt sin kärlek till dennna man så levande inför andra att de naturligtivs trott att relation varit ett faktum , att den existerade. , Man tolkar ju det man ser och hör för vad det är.

På samma ”besatta” vis kan SB ha framställt för SIN krets hur ICKELEVANDE relationen var . Den fanns inte i hans värld, även om den bevisligen fanns, eftersom han erkänt och det finns bild på från en övervakningskamera att det till 99,99 % är hans svarta Caddilac Eva kliver in i dagen för hennes försvinnande.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-02-06 kl. 18:22.
Citera
2011-02-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Ja faktiskt, ! När hon insåg att det aldrig skulle bli endast de två i förhållandet. Jag tror att EM ända fram till ganska nyligen hoppades att SB och hon skulle bli ett riktigt par. När hon till slut fattade att det aldrig skulle bli så valde hon att sluta sitt arbete , boka en resa och bestämde sig för att en gång för alla göra upp med SB. DET är vad jag tror.

Hon brukade väl resa enligt tidigare inlägg. Jag tror hon var en fri kvinna som tog för sig, det retar en del karlar,han som skryter om det ena och det andra, kan inte ta det trots han har sambo.Det tar hårt på hans uppblåsta ego.
Han blev dissat helt enkelt,har nog hotat henne förr därav polisens snabbis,
Svartsjukaoch kärlek är starka känslor.Han var nog en kontrollerare.
Citera
2011-02-06, 18:25
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman
Hon brukade väl resa enligt tidigare inlägg. Jag tror hon var en fri kvinna som tog för sig, det retar en del karlar,han som skryter om det ena och det andra, kan inte ta det trots han har sambo.Det tar hårt på hans uppblåsta ego.
Han blev dissat helt enkelt,har nog hotat henne förr därav polisens snabbis,
Svartsjukaoch kärlek är starka känslor.Han var nog en kontrollerare.

Jag håller fullständigt med om denna teori.
Citera
2011-02-06, 18:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
En sammanfattning ur Aftonbladet den 27/1, där står också att EM uteblev från ett lunchmöte. Jag har också bara läst i tråden att sonen var den som ringde återbud. Men å andra sidan sa sig denne medlem veta säkert att sonen var den som backade ur.

Citat:
Eva: 07.47 skickar Eva ett sms till en av sönerna och lämnar sin övernattningslägenhet i Örebro.

Hon ses vid sin arbetsplats, en konsultfirma som hon driver efter att ha sagt upp sig från Örebro universitet.

En övervakningskamera fångar senare hur Eva hoppar in i en mörk bil. Bilen liknar enligt tidningen NA den bil som ägs av 51-åringen. När detta sker är oklart.

Eva kommer aldrig till en planerad lunch med en anhörig. Släktingen ringer Evas mobil, där någon svarar utan att säga något. Det enda som hörs är skrapljud. Kort därefter ringer den anhörige tillbaka, då är mobilen, enligt NA, avstängd.

På eftermiddagen larmar en kollega polisen om att Eva försvunnit. Hennes dator har lämnats påslagen. Hennes bil hittas senare med nycklarna i.

Se hela artikeln -
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8470218.ab
Citera
2011-02-06, 18:32
Medlem
MrsMagoos avatar
[quote=PhDSalander]
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ett försök att förstå ---Vem var Eva? ang Eva som brottsoffer
utdrag ur det jag skrivit tidigare ang hur förhållandet kunde framstå olika för olika inblandade personer och som infallsvinkel på frågan om EM VILLE avsluta realtionen med SB.

Förhållandet mellan SB och EM var känt för EM:s bekantskapskrets. I Intervjuer har intressant nog offentligt i alla fall, uteslutande återgetts hur Eva kvinnliga vänner såg på förhållandet. ” De talade mycket om förhållandet med 51 åringen , återger NA. Väninnan säger att ” Det har visserligen förnekats av honom, men hon är säker på sin sak: De hade ett förhållande sedan många år tillbaka, åtminstonde sedan 2004 ” . Hon skulle aldrig vara tillsammans med någon som inte har samma intentioner som henne själv.” Men här finns en motsägelse. Först säger väninnan att han , dvs SB, visserligen förnekat relationen, med sedan bekräftar hon att han gett henne , dvs Eva, ”intentioner” av att vilja samma sak som Eva, att det skulle vara de två. Notera motsägelsen och sätt den i relation till hur Evas uppfattning om relationen på detta sätt synes har formats utifrån lögner och manipulationer. Till och medväninnan visar här hur hon sväljer denna motsägelse.

Att förneka och samtidigt bekräfta en relation, det är ett nyckelbegrepp i det här bindningsdramat som på så vis involverar alla som kommer i kontakt med SB och EM.
Varför, ? Därför att i främsta rummet har Eva kanske närmast ”besatta” attityd gentemot SB skinit igenom. Hon har visat hur hon älskar honom, ”pratat om honom som mannen i mitt liv” en man som samtidigt förnekar att de har en relation!

- Det råder ingen tvekan om att de hade en relation , hon älskade den här mannen ” säger kollegan.
Detta kan alltså vara den bild Eva gett av förhållandet, men som inte har varit den verkliga faktiska , att hon framställt sin kärlek till dennna man så levande inför andra att de naturligtivs trott att relation varit ett faktum , att den existerade. , Man tolkar ju det man ser och hör för vad det är.

På samma ”besatta” vis kan SB ha framställt för SIN krets hur ICKELEVANDE relationen var . Den fanns inte i hans värld, även om den bevisligen fanns, eftersom han erkänt och det finns bild på från en övervakningskamera att det till 99,99 % är hans svarta Caddilac Eva kliver in i dagen för hennes försvinnande.

Att vara kär ska inte misstolkas som besatt och vad säger att det faktiskt inte va slut för ett år sedan som väninnan säger i en artikel.
Dessutom satsade BO utanför ÖU

Men annars vittnar det om GM prassel och casanova stil anser jag och han framstår som mer knepig än BO
Och att BO va duperad av denne knepiga SB.
Har man sex någon gång som SB säkert ville ha eller förnöja sig med lite spänning i tillvaron så har man en slags relation
Man ska inte tro att GM är någon oskyldig prick i det här förhållandet. Långt därifrån om jag får tro något .
It takes two to tango !

Hans livstil verkar mer bekymmersam än vad BOs var.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-06 kl. 18:36.
Citera
2011-02-06, 18:33
Medlem
Mycket diskusion om vem av dom som ville lämna vem. Är det bara jag som inte tror att det handlar om det? Inte för att jag vet anledningen till mordet. Men nåt annat, någon annan än SB.
Citera
2011-02-06, 18:37
Medlem
[quote=MrsMagoo]
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Att vara kär ska inte misstolkas som besatt och vad säger att det faktiskt inte va slut för ett år sedan som väninnan säger i en artikel.
Dessutom satsade BO utanför ÖU

Men annars vittnar det om GM prassel och casanova stil anser jag och han framstår som mer knepig än BO
Och att BO va duperad av denne knepiga SB.
Har man sex någon gång som SB säkert ville ha eller förnöja sig med lite spänning i tillvaron så har man en slags relation
Man ska inte tro att GM är någon oskyldig prick i det här förhållandet. Långt därifrån om jag får tro något .
It takes two to tango !
Möjligt att han är knepig, men jag tror inte Eva lät sig duperas av en casanova, som hon dessutom känt så länge.
Citera
2011-02-06, 18:37
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ja faktiskt, ! När hon insåg att det aldrig skulle bli endast de två i förhållandet. Jag tror att EM ända fram till ganska nyligen hoppades att SB och hon skulle bli ett riktigt par. När hon till slut fattade att det aldrig skulle bli så valde hon att sluta sitt arbete , boka en resa och bestämde sig för att en gång för alla göra upp med SB. DET är vad jag tror.

Resan kan du inte räkna in där eftersom hon brukade åka på en sådan resa vid den tiden, jag vet inte om de skedde varje år men det var inget nytt att hon gjorde en sådan resa
Citera
2011-02-06, 18:38
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Vilken nya man?
Hon ska ju ha träffat en ny man av utländsk härkomst.
Citera
2011-02-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GraddMaja
Resan kan du inte räkna in där eftersom hon brukade åka på en sådan resa vid den tiden, jag vet inte om de skedde varje år men det var inget nytt att hon gjorde en sådan resa
Skulle hon resa ensam? Brukade hon göra det? Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in